Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: zoektocht naar een fijn westernzadel....

  1. #1
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Omdat ik volgend jaar graag met Olivia wil gaan rijden/het rijden wil gaan oppakken ben ik mij aan het orienteren op een westernzadel voor haar. Momenteel is ze hoogdrachtig, en kan er niet gepast worden, maar ik wil mij toch vast wat orienteren op de mogelijkheden.

    Wat ik zoek;

    * een zadel dat prettig zit op (langere) buitenritten
    * een zadel dat goed past op Olivia, zonder dat ik (extra) pads/corrigerende dekjes oid nodig heb
    * een zadel dat niet te zwaar is om te tillen. Persoonlijk is 8 a 10 kg voor mij nog wel te doen, zwaarder zal denk ik problemen gaan geven( of ik moet iemand anders laten opzadelen ).
    * zowel nieuwe zadels als 2e-hands zijn voor mij een optie

    Mijn budget gaat tot maximal € 1500, en ik zou graag het passen overlaten aan een echte expert.
    Heeft iemand ervaring met een zadelpasser die westernzadels past of tips waar te zoeken naar een goed zadel?


  2. #2
    Actief Forumlid Plurkje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    The North!
    Berichten
    563

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Evelien van Eurohorse (http://euro-horse.nl/eurohorse/) is zeer aan te bevelen. Ruime selectie, nieuw en tweedehands, kundige passer en zal je niets aansmeren dat niet past. En zij heeft vast wel een zadel binnen jouw budget. Vaquero is helemaal top voor op maat gemaakte zadels, maar die liggen wel een stuk boven budget. Maar ze hebben nog wel eens een handgemaakte vaquero tweedehands te koop, dus je kan wel een geluk hebben.

    Ikzelf heb eventueel nog een startrekk westernzadel in de aanbieding. Heel fijn zadel, boomloos, maar van superstevige kwaliteit met een solide systeem om de ruggengraat vrij te houden. Mocht je interesse hebben, hoor ik wel...
    Van achter kijk je de koe in z'n kont

  3. #3

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Hoi Caroline,

    Ik heb eventueel ook een westernzadel voor je te koop. Een heerlijk zadel, wat ik niet meer gebruik omdat ik het toch te groot vind voor Pias. Ik ben alleen bang dat het wel zwaarder is dan 10 kilo, zoals de meeste westernzadels dat wel zullen zijn. Mijn zadel is een Continental, gemaakt voor arabieren en andere smalle paarden. Geen idee hoe Olivia er straks uit gaat zien, maar als je wilt kun je het altijd passen.

    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  4. #4

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Hoi,

    Ik heb momenteel een Startrekk Western op voorraad en ik ben ook MSFC zadelpasser. Je kunt het zadel bij mij ook een paar dagen uitproberen.

    Groetjes,
    Marielle
    http://www.equimaro.nl

  5. #5
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Thanx iedereen voor de tips!

    "Helaas" is Olivia momenteel dus hoogdrachtig en zal passen niet meevallen. Ik vermoed dat een passende singel vinden nu vrij lastig gaat worden .

    @Plurkje?melrovers; persoonlijk vindt ik de startrek zadels niet zo mooi, maar bedankt voor het aanbod.

    @Liesbetm; Zou je mij een foto kunnen sturen van het zadel (en wat is je VP?)? Olivia is (zonder buik) waarschijnlijk wel smal, en ze heeft nu een vrij hoge schoft. Ze is helemaal best fijn gebouwd, en ook niet super hoog. Alleen kan ik momneteel dus niet passen (mocht dat een probleem zijn)

    mariëlle; kom jij ook in groningen voor passen dan?

  6. #6

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door caroline-max
    @Liesbetm; Zou je mij een foto kunnen sturen van het zadel (en wat is je VP?)? Olivia is (zonder buik) waarschijnlijk wel smal, en ze heeft nu een vrij hoge schoft. Ze is helemaal best fijn gebouwd, en ook niet super hoog. Alleen kan ik momneteel dus niet passen (mocht dat een probleem zijn)
    Ik ga even kijken of ik een foto heb, anders maak ik die binnenkort even voor je. Geen probleem dat je voorlopig niet kunt passen. Het zadel ligt me niet in de weg. Overigens heb ik er ook een fijne Parelli theraflex pad bij, die je eventueel zou kunnen overnemen. Over de vraagprijs zou ik even na moeten denken, maar hij valt zeker ruim binnen je budget.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  7. #7

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Liesbeth: indien Caroline geen interesse heeft in de Theraflex, verkoop je deze ook apart? Dan heb ik wel interesse.

    Caroline: Ik heb een Burgmeijer reining zadel, erg fijn, wel zwaar. Wat voor type zadel wil je? Er zit nogal wat verschil in de zit tussen de type zadels. Verder is het een kwestie van de (goede!) merken (en types) proberen: passen op het paard en kijken of hij voor jou lekker zit.

  8. #8

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door LilianR
    Liesbeth: indien Caroline geen interesse heeft in de Theraflex, verkoop je deze ook apart? Dan heb ik wel interesse.
    Ja hoor, dat vind ik prima. Maar Caroline mag het eerst zeggen. Behalve de Theraflex heb ik er ook een paar shims bij. Zou even moeten nakijken welke precies.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  9. #9
    Actief Forumlid Plurkje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    The North!
    Berichten
    563

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    als Olivia inderdaad smal is heb ik ook nog een heel mooi zadel liggen: http://link.marktplaats.nl/451978117 Ik hou grote opruiming (in het verleden altijd enorm gat in hand gehad ), dus george mag ook naar een nieuw baasje wegens niet passen op breed paardje...
    Van achter kijk je de koe in z'n kont

  10. #10

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Ik kom ook naar Groningen . Meestal kan ik dat soort ritjes wel met andere "verweggistan" dingen combineren.
    http://www.equimaro.nl

  11. #11
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Ok, super ik zal het in gedachten houden.

    Lilian; een erg zwaar zadel is geen optie eigenlijk, omdat ik door een nekprobleempje dat niet te vaak kan doen. Ik rij momenteel met een zadel van 14 kg (western) 1x per week , en dat gaat net goed. Olivia is nog hoger dan die paarden , dus ik zie dat zelf niet zo zitten.

    Het zadel is puur voor buitenritten/recreatief rijden. Momenteel rij ik ook een paardje met een BF Cheyenne (de nieuwste versie) en die vindt ik erg prettig zitten. Het westernzadle is een Crates reining, en zit ook fijn.

    Liesbet; Ik zou heel graag een foto zien, en dan ben ik ook geintereseerd in de theraflex als die er netjes onder past.

  12. #12

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door caroline-max
    Liesbet; Ik zou heel graag een foto zien, en dan ben ik ook geintereseerd in de theraflex als die er netjes onder past.
    Ik heb even gezocht, maar kon geen foto vinden. Ik hoop er morgen een te kunnen maken, en ook met de theraflex eronder, dan mail ik die meteen even.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  13. #13
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:zoektocht naar een fijn westernzadel....


Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •