Sins een aantal maanden wil Floyd af en toe niet meelopen aan het halster (met touw). Hij loopt dan een stukje mee en gaat dan stilstaan. Dit doet hij bijvoorbeeld als ik hem uit de wei wil halen. Ook als ik buiten met hem ga wandelen gaat hij af en toe stil staan. Als dit gebeurt trek ik eerst zachtjes aan het touw en dan steeds iets harder als hij niet in beweging komt. Uiteindelijk moet ik best hard trekken voor er iets gebeurd. Als hij beweegt haal ik gelijk de druk er af. Het gekke is dat hij niet altijd stil gaat staan als ik hem uit de wei haal bijvoorbeeld. De ene dag loopt hij heel makkelijk mee en de andere dag is hij drie keer gestopt voor we de wei uit zijn. Als hij eenmaal loopt hoef ik ook niet te trekken.
Ik heb ook wel eens geprobeerd om een zweepje mee te nemen, om hem aan te tikken als hij stopt, hij komt dan wel weer in beweging (meestal eerst zijwaarst of achterwaarts en dan weer naar voren). Nu heb ik alleen niet altijd een zweepje mee (ben nogal vergeetachtig af en toe)En ik zou graag willen dat hij ook gewoon mee loopt als ik geen zweepje mee heb. Als er een ander paard mee loopt (voorop) dan is er niets aan de hand.
Wat kan de reden zijn dat hij dit doet? En zijn er nog andere manieren die ik kan gebruiken om hem makkelijker mee te laten lopen?
Bladwijzers