Ik doe iets fout bij de yoyo game. We doen de 7 spelletjes al langer, wel soms periodes dat we weinig kunnen spelen. De meeste spelletjes gaan goed, alleen sideways nog helemaal niet. En de yoyo dus.
Hij begrijpt wat hij moet doen. Maar bij het achteruit gaan, moet ik elke keer minstens tot fase 3 en vaak fase 4 gaan. Blijven staan doet hij, likken en kauwen ook. Binnenhalen op fase 1.
Nu bij andere spelletjes (bv circling) door vlotter door de fases heen te gaan, gaat hij wel eerder reageren. Circling vertrekt hij soms zelfs met een heel energiek sprongetje. Hij wisselt tussen LBI en RBI. Sinds dat ik parelli begonnen ben met hem is hij soms speelser en af en toe komt extravert naar boven nu. Is het een motivatieprobleem dat achteruit gaan maar saai is? Of is dat soms extraverter worden een teken dat ik toch op de goede weg ben en dat hier het kwartje nog meer moet vallen? Als ik bij yoyo sneller door de fases ga, dan werkt het vaak averechts. Doet hij niks meer... Dat lijkt dan weer terug op RBI.
Bladwijzers