Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: [L1] Porcupine game

[L1] Porcupine game

als ik het wegdrijven van de achterhand wil doen, draait m'n merrie altijd mee, dus als ik nog maar naar de zijkant wil lopen, zit ze al achteruit te gaan zodat ze met haar hoofd bij mij is, ook begint ze altijd achteruit te gaan omdat ze wil dat ik aan haar schoft krab. En als ze achteruit moet gaan, komt ze altijd onmiddelllijk terug vooruit om bij mij te zijn. Hoe kan ik haar duidelijk maken dat ze moet blijven staan, zolang ik haar nix vraag?

Re: [L1] Porcupine game

hoi, voor het wegdrijven van de achterhand; telkens als ze haar voorbeentjes beweegt ga ik met mijn leidtouw omhoog (met de hand dichtst bij het paardenhoofd, ik houd het touw daar op ongeveer 1m vast en schiet als de bliksem ermee omhoog als ze haar voorhand verplaatst). En heel belangrijk, je stopt op het moment dat ze het goed doet, 1 pasje is in het begin voldoende !!! en je gaat door tot er minstens een hele goede poging was !!!

niet blijven staan bij de yoyo, direct terug in achteruitsturen, en haar laten staan tot je ze signaal geeft om terug te komen. Ze zal het zeker snel snappen, succes ermee !!!

bedankt, kzal het zo proberen, ze wil altijd zo aan haar schoft gekrabd worden, en draait altijd met die plek naar me toe.
    Ook als ze me volgt in de piste, loopt ze altijd zo naast me, dat haar schoft naast me is, en haar hoofd voor me, ik weet dat ik voor haar moet lopen, maar ik weet niet hoe ik haar achter me moet houden

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jakary1511
    bedankt, kzal het zo proberen, ze wil altijd zo aan haar schoft gekrabd worden, en draait altijd met die plek naar me toe.
    Ook als ze me volgt in de piste, loopt ze altijd zo naast me, dat haar schoft naast me is, en haar hoofd voor me, ik weet dat ik voor haar moet lopen, maar ik weet niet hoe ik haar achter me moet houden
    Mmh, voor wat betreft het laatste doe ik het altijd zo: Als ik wil dat een paard achter me blijft lopen ga ik gewoon rondjes met het uiteinde van het touw zwaaien. Als ze daar niet op reageert en stug door blijft lopen krijgt ze het uiteinde van het touw tegen haar neus. Het is namelijk helemaal niet zo erg lief wat ze doet. Als jij ter hoogte van haar schoft loopt loop je op dezelfde plaats als een veulentje bij zijn moeder en ben je dus eigenlijk de ondergeschikte van je pony! Het is belangrijk dat je tenminste ter hoogte van het hoofd van je pony kan lopen of nog verder naar voren zodat jij tempo en richting kan bepalen. Ik weet niet of bovenstaande Parelli verantwoord is maar zo heb ik het iig geleerd en toegepast en het beviel mij goed!
    Succes!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Zoals Mellien beschrijft heb ik het ook geleerd, zodra het paard voor je loopt of langs je wil ga je zwaaien met het touw naar de plaats waar je haar achter wilt houden zeg maar. En inderdaad als het paard doorloopt loopt hij tegen het touw aan, het is dus eigenlijk het duidelijk maken van je ruimte (net als bij parelli). Je wilt dat het paard achter jouw ruimte blijft.
    Met dat krabben aan haar schoft, mijn pony deed dat dus ook maar dan met haar achterbeen. Ze wilde dan aan de binnenkant van haar achterbeen gekrabd worden en tilde daarom haar been op als een hondje doet. En dat dan vaak best opdringerig, niet heel fijn dus (al is het wel erg lollig om te zien ). Ik ben haar dus nu aan het leren dat ik haar krab en aai wanneer ik dat wil, ik hoef dus geen been tegen me aan
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

dat met die koord als ze me voorbij loopt lukt wel, nu blijft ze wel meer achter me.
    Maar het lukt me echt niet om haar te laten stilstaan met het wegdrijven van de achterhand, of ik het nu met de carrotstick of met mijn handen doe, ze komt altijd achteruit. Ik heb al geprobeerd dan met het touw te zwaaien of omhoog te doen, maar dan verschiet ze ineens, en da's ook niet m'n bedoeling

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Wat goed dat het achter je blijven lopen nu wel goed gaat! Dat is al een eerste teken van respect dat je pony voor je begint te krijgen!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jakary1511
    als ik het wegdrijven van de achterhand wil doen, draait m'n merrie altijd mee, dus als ik nog maar naar de zijkant wil lopen, zit ze al achteruit te gaan zodat ze met haar hoofd bij mij is, ook begint ze altijd achteruit te gaan omdat ze wil dat ik aan haar schoft krab. En als ze achteruit moet gaan, komt ze altijd onmiddelllijk terug vooruit om bij mij te zijn. Hoe kan ik haar duidelijk maken dat ze moet blijven staan, zolang ik haar nix vraag?
    Hoe gaat de friendly game tot nu toe? Misschien is het zo dat je de friendly game nog wat vaker moet doen zodat ze het goed vind dat je haar overal aait en dat ze ook braaf blijft staan als jij naar haar zijkant toe loopt. Het moet haar in principe niets meer uit maken waar je staat. Ze moet alleen reageren als je een life-up doet (met meer energie werken) en haar met je vingertoppen en met gelijkmatige druk raakt ipv met rustig aaiende handen.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Bladwijzers

Forum Rechten