Voor Boots ben ik zijdelings op zoek naar een goed zadel, goedpassend voor beide (natuurlijk), type endurance en geschikt voor langdurige trektochten.
Boots is 5 jaar, we gebruiken nu een wintec VZH (2000 pro) en bij countrymill gecontroleerd en aangepast met witte boom. Het past hem goed. Met Sunny heb ik op 5 jarige leeftijd een western zadel laten aanmeten, dat is geen optie meer. Ik zoek een betaalbaar, van goede kwaliteit comfortabel zadel welke we kunnen gebruiken voor TREC.
Mijn interesse gaat uit naar een zaldi record,
maar zie hier eigenlijk geen recente ervaringen van terug. Wat ik gevonden heb is dat het niet geschikt is voor langdurig intensief (endurance) gebruik en dat het schuift bij op en afstappen. Ook weinig aanbod, iemand hier nog een mening over?
Verder heb ik een guichard gepast, prachtig zadel met een v-sluiting, prachtig zadel, vond het alleen een beetje te lang bij Boots.
Of een podium (light of endurance?) ervaringen??
Bij de endurance heb je lederen fenders erbij misschien kan dat bij de light versie ook, dat zou ik wel een pre vinden in ieder geval. Ik snap alleen niets van de maatvoering,
en kan hierover op Internet ook niets terugvinden. Ze hebben het over boommaat 16"S 16"L`17" etc, maar het lijkt me meer om seatsize te gaan?!
Ik neig eigenlijk wel naar de podium, maar misschien mis ik nog wat goede alternatieven?
Bladwijzers