Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 30

Topic: endurance zadel zoektocht Zaldi, podium, of ?

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

endurance zadel zoektocht Zaldi, podium, of ?

Voor Boots ben ik zijdelings op zoek naar een goed zadel, goedpassend voor beide (natuurlijk), type endurance en geschikt voor langdurige trektochten.

Boots is 5 jaar, we gebruiken nu een wintec VZH (2000 pro) en bij countrymill gecontroleerd en aangepast met witte boom. Het past hem goed. Met Sunny heb ik op 5 jarige leeftijd een western zadel laten aanmeten, dat is geen optie meer. Ik zoek een betaalbaar, van goede kwaliteit comfortabel zadel welke we kunnen gebruiken voor TREC.

Mijn interesse gaat uit naar een zaldi record,
    maar zie hier eigenlijk geen recente ervaringen van terug. Wat ik gevonden heb is dat het niet geschikt is voor langdurig intensief (endurance) gebruik en dat het schuift bij op en afstappen. Ook weinig aanbod, iemand hier nog een mening over?

Verder heb ik een guichard gepast, prachtig zadel met een v-sluiting, prachtig zadel, vond het alleen een beetje te lang bij Boots.

Of een podium (light of endurance?) ervaringen??

Bij de endurance heb je lederen fenders erbij misschien kan dat bij de light versie ook, dat zou ik wel een pre vinden in ieder geval. Ik snap alleen niets van de maatvoering,
    en kan hierover op Internet ook niets terugvinden. Ze hebben het over boommaat 16"S 16"L`17" etc, maar het lijkt me meer om seatsize te gaan?!

Ik neig eigenlijk wel naar de podium, maar misschien mis ik nog wat goede alternatieven?
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re:endurance zadel zoektocht Zaldi, podium, of ?

Heb je de Podium van Katrien toevallig gezien, afgelopen weekend? (degene die ze te koop had staan)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

De zaldi heeft te weinig drukverdeling voor de echt lange afstanden.

Massimo al is overwogen? Ik heb de trail gehad toen ik nog endurance reed.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    44

Ik heb een Podium endurance, en ben er verrekte blij mee.
    Hij zit hard, maar heerlijk.
    Started!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Oh, ik bedenk me opeens dat ik nog wel een leuk ander merk heb liggen: de Pegaso endurance.
    Zelfde type als de Zaldi (zadel zonder zweetbladen) met kussens die je kunt aanpassen (met shims, net als de theraflex, maar dan tussen kussens en zadel in).
    Zachte zit (een van de weinige boomzadels waar ik lekker op zit).
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Heb je de zaldi villa gezien?
    Ik heb dat zadel en ben er lyrisch over, heerlijk licht zadel, blijft goed zitten, zit heerlijk(lijkt wel speciaal gemaakt voor mijn kont ).
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Yvonne hier van het forum heeft dat bovenste zaldi zadel voor haar arabiertje,s.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Toch nog wel wat mogelijkheden .

De zaldi valt toch af eigenlijk.. denk inderdaad dat zo'n klein draagvlak niet genoeg druk kan verdelen. En vraag me ook af of het kwalitatief wel voldoet bij inderdaad intensief gebruik.

@Marina: Massimo trail is zeker ook een goede optie!! Je hebt nogal wat keuzes qua maatvoering (en de aanpassingsmogelijkheid natuurlijk) Ga ik nog eens naar kijken, thanks!

@callippo: het zadel van katrien staat op mijn lijstje Als we een prijs overeen komen wil ik die graag proberen
    De pegaso heeft toch een flextree? Of bedoel je omdat je het aan kan passen met panelen?
    @mitzel: hij zit hard? terwijl het er zo comfi uitziet, schijn bedriegt dan blijkbaar, hopelijk kan ik hem testen.
    Een vriendin van me is erg enthousiast over dit zadel (uit eigen ervaring) het leer is erg soepel, fijne fenders, als de pasvorm dan nog eens goed is....
    @ Bowen: heb ik gezien, lijkt me een erg comfortabel zadel, zeker voor endurance. Maar eerlijk gezegd vind ik de kleuren een beetje te opvallend
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    44

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    @mitzel: hij zit hard? terwijl het er zo comfi uitziet, schijn bedriegt dan blijkbaar, hopelijk kan ik hem testen.
    Een vriendin van me is erg enthousiast over dit zadel (uit eigen ervaring) het leer is erg soepel, fijne fenders, als de pasvorm dan nog eens goed is....
    Ja, best hard. Ik houd ervan.
    De zadelpasser vertelde dat de Podium op lang niet ieder paard past en dat veel mensen hem niet fijn vinden zitten.
    Started!

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Ik heb dan ook geen zwart/gele of zwart/blauwe genomen, dat was zo opvallend dat ik met mijn af en toe gekluns niet op zo'n kijk mij nou zadel wilde
    Heb de zwart/bruine versie, die is wat ingetogener, beetje westernlook zo met de fenders, maar met alle voordelen van een endurance zadel(vooral extreem veel lichter, die zaldi kan je met 1 hand vasthouden, weegt nog geen 5 kilo, dat is tegenover de westernzadels een enorm verschil en voor mij erg prettig).

"De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

ben nog steeds tevreden met mijn pegaso. welliswaar heb ik de variant met "dressuur" gesneden zweetbladen maar de onderkant is verder gelijk
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik heb de Sommer Evolution ooit gehad. Dat was een heerlijk zadel ook. Het zat zacht en fijn. Het is niet super licht. Ik heb nooit endurance gereden, maar voor de lange buitenritten was het fijn.

Verder heb ik wel meerdere keren met de Zaldi Record gereden. Het is een fijn zadel. Maar misschien inderdaad niet ideaal voor endurance.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik heb nu een Guichard, de korte versie, heel fijn zadel! Niet heel erg licht maar absoluut niet zwaar ook. Het ligt wel heel erg stabiel en heeft een erg groot draagvlak, helaas is de zitting wel hard en heb ik daar nu na 2 bevallingen wel wat last van

Podium heb ik ook nog liggen, een Star Trekk. Dat is de luxere versie en die zit wel erg zacht. Het is een 16"L, die L staat voor een brede (blauwe) boom ( wat bij een Podium nog niet heel breed is).
    Ik heb het te koop, je mag best passen en proberen je woont niet erg ver weg volgens mij.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    Ik heb de Sommer Evolution ooit gehad. Dat was een heerlijk zadel ook. Het zat zacht en fijn. Het is niet super licht. Ik heb nooit endurance gereden, maar voor de lange buitenritten was het fijn.
    Dat zadel wilde ik heeel graag! Maar kon het in Nederland nergens vinden en heb dus nu een Guichard....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Nee, klopt. Dat was toen erg moeilijk om te vinden ook. Ik zal eens kijken of ik er nog foto's van heb ook. Ik was er toen heel blij mee. Sterker nog, ik had het nooit moeten verkopen denk ik.

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Ik zou ook eens kijken naar een (tweedehands, want nieuw wordt niet meer gemaakt) Horseman Outfitter Endurance. Die heb ik nu voor Chief en bevalt héél goed! Je mag 'm natuurlijk wel passen als je hier komt. Ik wilde in eerste instantie een Podium, maar die lag echt voor geen meter op Chief. Heel wiebelig er 'bovenop'. Het zadel van LiesbetM en Piaski vind ik ook onwijs gaaf. Dat is een Gaston Mercier van www.greendistance.nl Succes!
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten