Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: Piet Bakker

  1. #1
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Piet Bakker

    Van de week zag ik dat hij binnenkort hier in de buurt komt om lessen te geven. Ik zit er over te denken mee te doen. Nu was ik benieuwd naar de ervaringen met hem. Is hij interessant om bij te lessen? Ik dacht namelijk dat hier wat mensen les van hem hebben gehad in het verleden.

    Ik ben erg benieuwd.

  2. #2
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:Piet Bakker

    Viola heeft met Eli bij piet bakker gelest , misschien kan je haar PB-en
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  3. #3
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Piet Bakker

    Heb een keer bij een les van hem gekeken (bij Marjan Smit), vond hem erg fijn les geven. Later als ik groot ben ....
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  4. #4
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Piet Bakker

    Ìk heb zelf niet bij hem gelest maar wel een lesdag bijgewoond. Wat me vooral opviel en wat ik erg leuk vond is zijn enorme enthousiasme (dat zie je ook op zijn DVD's terug), zowel tijdens het stukje theorie als tijdens de lessen.
    De lessen waren groepslessen van telkens 3 of 4 paarden, vooral mensen die nog maar weinig of helemaal niet aan de hand hadden gewerkt. De ene persoon met Shet die duidelijk wel meer ervaring had kwam daardoor niet echt tot haar recht.
    De lessen gingen vooral over het aanleren van het lopen aan de lange teugel, ik weet dus niet hoe zijn lessen zijn als je al wat verder bent.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  5. #5
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:Piet Bakker

    Dankje Dinka! Dat ga ik zeker wel even doen.

    En Saar, ook fijn om te horen.

    Dineke: dat is goed om te weten. Ik was inderdaad al even bang voor of er niet meer aandacht is voor de mensen die het nog nooit gedaan hebben. Ik wil wel kijken of ik een privéles kan nemen, dan weet ik zeker dat dit het probleem niet is. Ze boden duolessen aan, maar dat vind ik toch altijd wat jammer aangezien ik zeker hier niet verwacht dat mensen er al erg mee bezig zijn.

  6. #6
    Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    achtmaal
    Leeftijd
    49
    Berichten
    1.616

    Re:Piet Bakker

    Ik was gisteren aan het rijden met Anoek en toen stopte er iemand om me te vertellen dat hij op ong. 1 km afstand les kwam geven (ben dus eigenlijk ook wel erg geïnteresseerd in ervaringen. Wil in ieder geval volgende week gaan kijken naar de lessen.

  7. #7
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:Piet Bakker

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door bikkel16
    Ik was gisteren aan het rijden met Anoek en toen stopte er iemand om me te vertellen dat hij op ong. 1 km afstand les kwam geven (ben dus eigenlijk ook wel erg geïnteresseerd in ervaringen. Wil in ieder geval volgende week gaan kijken naar de lessen.
    Oh echt? Hoe vaak komt hij daar? En waar komt hij? Dit is ergens anders, maar in Rucphen is net zo dichtbij natuurlijk. En weet je iets over prijzen en indeling?

  8. #8
    Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    achtmaal
    Leeftijd
    49
    Berichten
    1.616

    Re:Piet Bakker

    Hij zou dan in Schijf komen aan de kant van Nispen, voor jou nog dichterbij dan Rucphen
    Vrouwtje was erbij toen Anoek koliek kreeg voor de kar en ze stopte gisteren om te vragen hoe het ging en toen vertelde ze dat hij volgende week komt. Ging allemaal heel snel omdat ik aan het rijden was.
    Ga dus wel even kijken volgende week zodat ik inderdaad kan vragen wat de kosten zijn en hoe vaak hij komt. Ze organiseerde kennelijk vaker lesdagen met hem. Anders rij ik morgen wel even langs die stal, ga ik het wel even vragen.

  9. #9
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:Piet Bakker

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door bikkel16
    Hij zou dan in Schijf komen aan de kant van Nispen, voor jou nog dichterbij dan Rucphen
    Vrouwtje was erbij toen Anoek koliek kreeg voor de kar en ze stopte gisteren om te vragen hoe het ging en toen vertelde ze dat hij volgende week komt. Ging allemaal heel snel omdat ik aan het rijden was.
    Ga dus wel even kijken volgende week zodat ik inderdaad kan vragen wat de kosten zijn en hoe vaak hij komt. Ze organiseerde kennelijk vaker lesdagen met hem. Anders rij ik morgen wel even langs die stal, ga ik het wel even vragen.
    Ja graag, wie weet is er nog plek. Ik zou graag meedoen.

  10. #10
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Piet Bakker

    Piet is LEUK!
    Ik heb 2 lessen gehad van hem en daar erg goede herinneringen aan.

    Hij geeft heel simpel les, met enorm veel enthousiasme.
    Niet teveel details in het begin, maar eerst eens lekker lopen en de hulpen voor het paard makkelijk houden.
    Komt ook erg overeen met Parelli-principes (veel loslaten wanneer het paard goed loopt en het positieve belonen).
    Ben ook benieuwd hoe hij is met een paard op hoger nivo, want ook bij ons waren het enkel beginners met de lange lijnen (mezelf inclusief) en Aliso kent natuurlijk al een heleboel.

    Vooral een keer proberen nu het nog kan (hij komt al aardig op leeftijd...)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  11. #11
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:Piet Bakker

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Piet is LEUK!
    Ik heb 2 lessen gehad van hem en daar erg goede herinneringen aan.

    Hij geeft heel simpel les, met enorm veel enthousiasme.
    Niet teveel details in het begin, maar eerst eens lekker lopen en de hulpen voor het paard makkelijk houden.
    Komt ook erg overeen met Parelli-principes (veel loslaten wanneer het paard goed loopt en het positieve belonen).
    Ben ook benieuwd hoe hij is met een paard op hoger nivo, want ook bij ons waren het enkel beginners met de lange lijnen (mezelf inclusief) en Aliso kent natuurlijk al een heleboel.

    Vooral een keer proberen nu het nog kan (hij komt al aardig op leeftijd...)
    Thanks! Ik ben benieuwd. Ik hoop namelijk wel erg op de details aangezien op zich het meeste qua oefeningen er wel aardig in zit onder het zadel bij Aliso en de enkele keer dat ik het probeer aan de lange lijnen ik ook weinig klagen heb. Al is het nu al lang geleden.

  12. #12
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Piet Bakker

    Ik heb nooit les gehad van hem persoonlijk, maar hanteer wel zijn "systeem" bij Kate. Voor ons als combi werkt dit prima, hij weet het allemaal heel simpel te houden en micro-manage-t (bb) weinig. Precies wat wij een prettige manier van werken vinden.
    Ik kan me wel voorstellen dat als je gewend bent om veel in de hand te willen houden, het lastiger werken is met hem . Enne... wat mij ook aanspreekt is de opbouw in zijn werkwijze. Eerst de basis, vandaar uit naar basis in volgende gangen en dat combineren met dressuur-oefeningen als SBW etc. Als iets in een hogere gang niet lukt of als een oefening nog niet lukt, is het bij Piet vrij simpel: Paard is er nog niet aan toe en dus terug naar de basis.

    Ooit wil ik nog wel eens een lesje kijken bij hem, met name bij iets gevorderde duo's. Maar goed... eerst moet ik nog even de rechtuit zonder oefeningen maken, zonder allerlei toestanden om mijn oren te krijgen (laatste keer kreeg ik een passage/piaffe achtig iets ).
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  13. #13

    Re:Piet Bakker

    Hee Margot, waar en wanneer komt hij? Ik ben ook wel benieuwd!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  14. #14
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:Piet Bakker

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
    Hee Margot, waar en wanneer komt hij? Ik ben ook wel benieuwd!
    Ellewoutsdijk komt hij. Het is over een paar weken in juli. Het is volgens mij al wel vol inmiddels helaas. Hij komt misschien regelmatiger en anders komt hij dus bij Marleen in de buurt. Ellewoutsdijk is alleen voor jou zeker handiger.

  15. #15

    Re:Piet Bakker

    Dat is wel lekker in de buurt ja. Maar ik juli ben ik waarschijnlijk in Frankrijk... Misschien een volgende keer of anders in Rucphen... Ik vind zijn dvd erg leuk, heb er ook wel wat mee gedaan en het lijkt me al erg leuk om hem aan het werk te zien.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •