Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: hoe afstanden groter maken

  1. #1
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    hoe afstanden groter maken

    Ik wil graag gaan werken om goed genoeg te zijn om mijn level 3 online te gaan filmen.
    een van de belangrijkste punten om aan te werken is de afstand.
    onze paddock is maar 10 meter breed, dus met circling heeft snow genoeg aan een halve 22ft rope, met als gevolg dat hij ook in de wei aan de lasso op die afstand blijft.
    hoe kan ik er voor zorgen dat snow ook gebruikt maakt van de rest van het touw.

    misschien moet ik dan eerst de andere games in de paddock op meer afstand gaan spelen? zodat het ook gemakkelijker is om de circling in de wei op grotere afstand te spelen?

    wie heeft er tips!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:hoe afstanden groter maken

    Pionnen op de cirkel zetten zodat hij weet dat hij daar omheen moet??
    Iedere keer als hij de cirkel kleiner maakt hem zijwaarts naar buiten laten gaan en dan weer op de grote cirkel.
    Soort van point to point op een grote cirkel/vierkant waar iets te verdienen is voor hem, zodat hij weet dat het verder weg bij jouw ook leuk is en om het patroon te doorbreken.

    Whoopie neigt erook toe om de cirkel te verkleinen af en toe, dan stuur ik haar weer naar buiten met mijn hand en evt met stick richting de voorhand die moet nml naar buiten.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:hoe afstanden groter maken

    Inderdaad is het gebruik van pionnen erg handig om je paard duidelijk te maken hoe groot je de cirkels wilt hebben.
    Daarnaast is het werken aan driving voorhand op afstand belangrijk zodat je in staat bent om de cirkel te vergroten wanneer nodig, en je paard te corrigeren als hij een pion mist.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •