Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    hoi,

    ik ben aan het overwegen een barefoot london te kopen met het vps systeem natuurlijk.
    maar zit het lekker ( niet te breed ) ?
    Hoe is je beenligging ? wordt je in een bepaalde houding gezet of kan je gewoon goed zitten in dressuurhouding ?

    Met broekmaat 40, soms 42 een maat 2 beter ( ik ben 1.80m lang ) ?
    Nog andere tips ?

    Groetjes,

    maris

  2. #2
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Ik heb wel eens een Barefoot gehad en ook een London getest.
    Ik vind alleen dat de drukverdeling bij een barefoot te wensen overlaat en dat je altijd in een soort stoelzit wordt gezet.
    Je zit er inderdaad ook vrij breed in, maar dat vind ik niet het probleem.
    Vooral voor de dressuur vind ik het lastig om je been netjes terug te leggen en lang te maken in dit zadel.
    A lot of people talk to horses, not many listen

  3. #3
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Ik heb goede ervaringen met Barefoot, daarom heb ik ze in mijn assortiment opgenomen.
    Zayna, kninkt alsof jij van voor het VPS tijdbperk bent Ik ben ze pas gaan verkopen met VPS en in combi met een goed pad, vanwege de verbeterde drukpuntvermindering.

    De London is een fijn dressuurzadel. Wat langere zweetbladen en wrongetjes maken het t.o.v. het standaardmodel (de cheyenne) een zadel waarbij je wat meer een dressuurhouding aan neemt, terwijl het 'open' genoeg is om niet als ruiter in een houding gedwongen te worden. Op zich vind ik trouwens dat je dressuur kunt rijden op člk zadel en zelfs heel goed ook zónder zadel.. maar goed, daar neemt de jury bij wedstrijden geen genoegen mee

    Verder zijn breedte en beenligging afhankelijk van de houding van de ruiter en de vorm van het paard. Ik zou jou met je broekmaat en lengte zeker een maat 2 aanraden.

    Overigens wordt de Lexington binnenkort ook geleverd met smallere zweetbladen, voor nog weer wat meer dressuur-uiterlijk.

  4. #4
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Nope, volgens mij was zayna ook van het vps tijdperk .
    Ik heb er ook een met vps gehad en ik vond de drukverdeling ook echt niet fijn. Die zadels trekken met iedere pad en op ieder paard altijd een beetje onder de pommel en onder de beugelophanging is het ook echt niet goed verdeeld. Iedere keer dat ik bij lespaarden barefoots tegen ben gekomen gaf het problemen (verminderde spieropbouw achter de schoft, rugpijn, wrijvingsplekken enz).
    Droge plekken onder de beugellophanging enz, zelfs bij alleen maar doorzitten. Ook zat iedereen (ik had er ook last van met dat zadel)standaard in stoelzit omdat je gewoon niet in een voordelige positie wordt gezet met je bekken.

    Als je niet veel rijdt en je hebt een enorm rond paard met vlakke gangen dan zou ik zo'n zadel misschien aanraden.

  5. #5
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Goh.. wat wonderlijk... Hoeveel verschillende modellen heb je gezien dan? De cheyenne en nevada staan er om bekend dat mensen wat eerder last hebben van stoelzit. Ik heb er zelf geen last van, ondanks mijn natuurlijke stoelzitneigingen. Met de London en Lexington heb ik echt nog nooit klachten gehad over stoelzit. Bovendien zijn de nieuwere zadels uitgerust met een verstelbare beugelophanging, waardoor je je beugels ook nog meer 'onder' je kan hangen...

    Ik ken toch aardig wat mensen (ook intensievere rijders) die nergens last van hebben.. al helemaal niet van trekkende dekjes...
    Nou ja... ik ben iig tevreden en dat is de reden dat ze in mijn assortiment zitten (en niet andersom.. dat ik hier aanprijs omdát ze in mijn assortiment zitten )

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Wha Fellor en Zayna, dat klinkt niet goed !
    Ik heb namelijk nogal de neiging om in mijn huidige zadel in stoelzit te zitten EN mijn paard is niet mega bespierd naar de schoft.

    ik heb een barefoot gehad van voor het vps tijdperk en daarmee ging mijn paard op een gegeven moment al slechter lopen.

  7. #7
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Je zou kunnen testen. Zoek een wederverkoper in de buurt en probeer.
    Als je er geen vertrouwen in hebt, zou ik er echter niet aan beginnen

    Wat ik er alleen nog over kwijt wil is dat Barefoot niet stil zit. Ze blijven steeds ontwikkelen en is daarom niet voor niets één van de weinige boomlooszadelmerken wat echt al járen heel erg goed verkocht wordt, daar waar je van een hoop andere merken al lang niet veel meer hoort Zó beroerd kan het dan niet zijn lijkt mij

  8. #8
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Ik vind het ook heel moeilijk zo te beslissen idd. En even testen zadel niet duidelijk maken of het zadel geschikt is voor mijn paard.
    He jammer die negatieve geluiden, ik was inmiddels best heel enthousiast geworden over barefoot + vps !

  9. #9
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Zayna, kninkt alsof jij van voor het VPS tijdbperk bent
    Van ervoor én van erna
    A lot of people talk to horses, not many listen

  10. #10
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Ik heb een week zo'n testzadel gehad. Op mijn merrie, waar ik moeilijk iets voor kon en kan vinden (Quarter, rond, korte rug), paste het heel goed.
    Ik ben echter lang, 1.82m. en toen rond de 80 kilo schat ik zo. De beugels waren te kort, zelfs op de langste stand, en al zat het verder eigenlijk wel lekker, had ik het idee dat ik er gewoon te lang en te zwaar voor was, ook met oog op de drukverdeling. Ik heb hem dus teruggestuurd.

  11. #11
    Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    achtmaal
    Leeftijd
    49
    Berichten
    1.616

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Ik heb 2 london zadels en ben er zeer tevreden over. Mijn bijrijder wil niks anders meer om op te rijden en we hebben keus genoeg van andere zadels. De stoelzit vind ik ook nogal meevallen. zowel wij in de london als m'n dochter in haar arizona zitten netjes recht. Denk dat er gemakkelijk de schuld gegeven wordt aan een zadel, maar dat je zelf ook een goede houding moet hebben.

    De spieropbouw bij mijn paarden is absoluut niks mis mee en de dekjes blijven netjes liggen. Nee ik ben zeer tevreden.

  12. #12
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Waarom zou testen voor jou niet werken? Ik heb erg veel zadels uitgeprobeerd voordat ik ging kopen, als een zadel echt niet goed ligt of voor jou niet goed zit dan wordt dat al heel snel duidelijk vindt ik zelf, soms al voordat je opstapt.
    Verder is boomloos wel anders dan met boom dus je moet wel even wennen, maar ik vindt over het algemeen dat je wel aan je paard kunt merken of het fijn zit en verder vooral goed kijken naar de zweetafdruk nadien op je paard en onder het dekje dat zegt erg veel over de drukverdeling is mijn ervaring.

    Ik moet zeggen mijn paard heeft ook enigsins kuilen achter de schoft hierdoor "doken" de zadels met name boomloos altijd achter de schoft, nu zou ik dat denk ik opvangen door een halve extra inlage aan de voorkant, mischien dat dat helpt.

    succes met kiezen,
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  13. #13
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door bikkel16
    Ik heb 2 london zadels en ben er zeer tevreden over. Mijn bijrijder wil niks anders meer om op te rijden en we hebben keus genoeg van andere zadels. De stoelzit vind ik ook nogal meevallen. zowel wij in de london als m'n dochter in haar arizona zitten netjes recht. Denk dat er gemakkelijk de schuld gegeven wordt aan een zadel, maar dat je zelf ook een goede houding moet hebben.
    Rechtop zitten is niet eens het probleem, maar in het verzamelde werk is het probleem dat die zadels het terugleggen van je been en kantelen van je bekken er echt niet makkelijker op maken. Het is heel erg belangrijk dat een zadel dat juist wel zeer makkelijk toestaat, anders heb je alleen maar last van onnodige spanning. Hoe goed je ook zit, tegengewerkt worden is nooit voordelig.

  14. #14
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door bikkel16
    Denk dat er gemakkelijk de schuld gegeven wordt aan een zadel, maar dat je zelf ook een goede houding moet hebben.
    Nou het lag toch wel degelijk aan het zadel hoor.
    A lot of people talk to horses, not many listen

  15. #15
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re:ervaringen gevraagd met barefoot (london )...

    Oeps, moet even bij mijn bovenstaande post vertellen dat het een Nevada was, geen London!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •