Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: Koord of lint?

  1. #16
    Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    nieuwleusen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.946

    Re:Touw of lint?

    Ok, ik snap Ik moet nog een nieuwe draad binnenkort. Mijn wei heeft aan 3 kanten (dat zijn de kanten die aan de doorgaande wegen grenzen) een houten omheining met 2 staaldraden. De andere kant heeft alleen 2 staaldraden, omdat er een sloot zit en daarna het maisland van de buren. Daar heb ik een paar jaar geleden zelf nog een lint bij aan gespannen, maar dat gaat nu kapot bij de isolatoren. Dat aluminiumdraad klinkt wel interessant daarvoor
    liefs, Annelies

    Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

  2. #17

    Re:Touw of lint?

    Is aluminiumdraad wel goed zichtbaar?


  3. #18
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Koord of lint?

    Aluminiumdraad ziet eruit als gewoon schrikdraad en is dus minder zichtbaar als dik koord of lint. Vandaar dat ik de onderste draden alleen aluminium heb, de bovenste draad is koord voor de zichtbaarheid .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  4. #19

    Re:Koord of lint?

    Als het voor een afrastering voor lange tijd (>10 jaar) is, zou je ook permanentkabel/EquiFence (Gallagher)/Hippowire (Patura) kunnen overwegen. Dit is een staaldraad met daar overheen een kunstoflaag, om snijwonden te voorkomen. Het is verkrijgbaar in wit en bruin en is goed zichtbaar (volgens mij 8 mm dik).

    Het is duur, maar er zit wel garantie op van een 10 jaar. Het zou op termijn goedkoper zijn dan andere oplossingen, maar dat zal moeten blijken. Bij ons PP hebben we EquiFence alleen gebruikt voor de buitenomheining. De paarden staan niet aan huis en langs de weg, dus moest er wel een draad komen die sterk genoeg is om paarden binnen te houden, en omdat ik altijd erg bang ben voor draadwonden, vond ik deze kabel een mooie oplossing. Eerst wilde ik staaldraad, omdat ik dacht dat dat vrij veilig was doordat het geen lussen kan vormen. Maar verschillende mensen zeiden dat het wel flink kan snijden. Daarom dus toch voor een kunststofdraad gegaan. De kabel is enigszins elastisch en wordt met spanveren gespannen, waardoor er nog redelijk wat speling op de draad staat. Volgens mij had het een trekkracht van 600 of 800 kg.

    In de binnenomheining hebben we cord gebruikt, dat vrij snel breekt en gevlochten is i.p.v. getwijnd (en daardoor minder snijdt - dat werkt heel goed, je voelt het verschil echt heel duidelijk als je het cord door je hand laat glijden). Volgens mij was dit TurboLine Cord, van Gallagher. Voordeel vond ik ook dat dit in het bruin verkrijgbaar is. Voor de binnenomheining van de track was EquiFence geen optie, omdat we nog veel doorgangen wilden maken en ook later nog dingen willen kunnen aanpassen. Dan ben je met cord of lint toch een stuk flexibeler.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •