Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: gevonden: werkzaam middel tegen staartschuren

Forum Meubilair judith7's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Dagboek Berichten
    31

gevonden: werkzaam middel tegen staartschuren

bij toeval ontdekte ik een middel dat helpt tegen staartschuren door felix. of eigenlijk: tegen kriebelende staart dus.
    ik had nog een restje aloe-vera-gel (van volatile: die is heel zuiver (en best duur, maar goed: het helpt)). daarop stond: verzacht, verzorgt en koelt de huid. leek me wel toepasselijk.
    een paar dagen heb ik dat goed door het haar heen op de huid van de staartaanzet gesmeerd (is een 'waterige gel' dus geen vette kleeftoestanden waar weer extra vuil en kriebel aan blijft zitten) en sinds die tijd geen staart meer geschuurd!

wie weet voor iemand van jullie ook een oplossing.
    *** you can't do it without doing it ***

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re:gevonden: werkzaam middel tegen staartschuren

Hier geen staartschuurders, maar evengoed bedankt voor de tip (je weet maar nooit), en denk dat die misschien voor anderen een uitkomst kan bieden.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ja, dat is echt wonderspul. Hier staat een hele grote fles ook, voor wondjes. In Spanje groeien de planten en daar heb ik het mensen ook zien gebruiken tegen de jeuk. Toen Ali kwam had hij ook iets geschuurd op transport, die gel werkte als een gek.

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    48

Op de Canarische eilanden kun je bijna pure aloe vera kopen. Mocht iemand daar nog op vakantie heen gaan
    Anders: Bij De Tuinen ( soort drogisterij) kun je ook potjes 98% Aloe Vera kopen. Werkt prima!

Verder werkt het ook goed bij schaafplekjes of wondjes ( niet op open wondjes smeren). Haar groeit ook sneller terug. Huid herstelt sneller.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Monties baasje
    Op de Canarische eilanden kun je bijna pure aloe vera kopen. Mocht iemand daar nog op vakantie heen gaan
    Anders: Bij De Tuinen ( soort drogisterij) kun je ook potjes 98% Aloe Vera kopen. Werkt prima!

Verder werkt het ook goed bij schaafplekjes of wondjes ( niet op open wondjes smeren). Haar groeit ook sneller terug. Huid herstelt sneller.
    hihi komisch, ik ga niet zomaar naar de Canarische eilanden helaas.
    maar dit klinkt wel goed.
    Ik heb ook aleovere maar dan voor mijn oren, ik heb de hele zomer last van zonne blaasjes.
    Misschien bij sophie ook is proberen.

Als het zo goed werkt is het wellicht ook een middel om op de neus van de zonnebrand gevoelige paarden te smeren. Iemand die dat al eens geprobeerd heeft?

Je kan het de paarden ook oraal geven , ik heb een mengseltje van Aloe/Tea Tree en Calendula gemaakt ... werkt perfect ! Ik gebruik zelf ook veel Aloe Vera , drinken doe ik voor mijn gewrichten en het werkt echt bij mij . Mijn honden krijgen ook Aloe Vera .
    Een vriend is iemand die het lied van je hart kent en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Monties baasje
    Ik heb zelf alleen ervaring met de Aloe Vera producten van Forever Living Products, maar de Aloe Gelly van Forever en de Aloe First (de vloeibare variant van de Gelly) mag je wel degelijk ook op open wonden gebruiken! Het beste is dan de wond eerst te ontsmetten met de First, en daarna de Gelly erop te smeren. De Gelly zorgt ervoor dat de wond veel sneller en mooier geneest!
    En het werkt inderdaad ook tegen jeuk; ik gebruik het zelf ook als ik weer eens wat last van eczeem heb.
    Bij hardnekkige eczeem (en andere huidklachten) is het aan te raden de Aloe Gel te drinken (dat is dus niet hetzelfde als de Gelly; de Gel is echt een drinkbaar sap). De Gel reinigt de darmen, versterkt het immuunsysteem en voorziet het lichaam van vele vitaminen, mineralen en sporenelementen.

Ook bij zonnebrand is de Gelly een goed product (zowel bij mensen als paarden): het werkt verkoelend, pijnstillend, vochtinbrengend en het bevordert de genezing van de huid.
    Forever heeft trouwens ook een heel fijne anti-zonnebrand creme; beter voorkomen dan genezen!

Ik ben zelf erg fan van de Forever Aoe Vera producten, omdat deze ECHT voor het grootste deel Aloe Vera bevatten. Je moet goed opletten met (goedkopere) producten van de drogist want daar staat vaak wel op: 98% Aloe Vera (of iets in die trant), maar dat betekent dan meestal dat de Aloe Vera díe erin zit, voor 98% uit zuivere Aloe Vera bestaat. Verder kunnen er dan nog heel veel hulpstoffen in het product zitten, zodat er soms feitelijk maar bv. 10% Aloe Vera in het product zit! Kijk maar eens op de ingrediëntenlijst: wat daar als eerste genoemd wordt, zit er het meeste in. Bij veel producten wordt Aqua als eerste genoemd: water! Of iets anders, maar in elk geval niet de Aloe Vera. Bij Forever bestaan de producten dus wél echt voor het merendeel uit pure Aloe Vera en dat wordt op de ingrediëntenlijst dan ook als eerste genoemd.

Grappig, ik heb vandaag op een lokale markt een foldertje meegenomen over precies deze producten. Verkoop jij dit ook Marja?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Dat wist ik niet, maar ik ga het zeker eens proberen!
    Heb 2 super eczemers staan spijtig genoeg.
    En het is zo goed als onder controle met een deken enzo, maar de producten die
    ik al gebruikt heb, werkten nooit goed...
    bedankt voor de tip
    Some horses come into our lives and quickly go, but others leave hoofprints on our hearts that will never fade!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

@ Liesbeth: ja, omdat ik zelf zo enthousiast ben over de producten, ben ik het ook gaan verkopen. Zie ook de link in mijn onderschrift.

Ik heb net 3 weken geleden een avond gehad over de First producten en heb afgelopen week mijn lading artikelen in huis gekregen echt goed spul !!!
    Een vriend is iemand die het lied van je hart kent en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent.

Bladwijzers

Forum Rechten