Ik zie hier en daar al wel wat topics staan over (een deel van) dit onderwerp maar ze zijn wat ouder dus ben ik zo vrij om een nieuw te starten .
Mijn paard staat nu bij een pensionstal en ik heb altijd gezegd dat een paard aan huis voor mij niet handig is. In verband met mijn werk ben ik overdag niet thuis, toch verzorgen, ruimte, verantwoordelijkheid etc. Nu ik mijn paard 24/7 buiten heb staan en op de pensionstal zie hoe de verzorging in zijn werk gaat denk ik dat het toch haalbaar zou moeten zijn. Nu hebben we helaas geen jackpot gewonnen en ik ging er ook altijd van uit dat een huis met een flinke lap grond onbetaalbaar zou zijn.
We zitten voorlopig nog goed waar we zitten (nog even sparen ) maar binnen 2 tot 3 jaar zou ik toch graag een huis met wat grond willen kopen. Hier in de buurt staan meerdere percelen te koop met woonhuis en ongeveer 3000 / 4000 m2 grond erbij voor enigszins betaalbare prijzen. Zou dit genoeg zijn voor 2/3 paarden? (2 E-pony's en een shet bijvoorbeeld)...
Ik zou geen bak willen want daar doe ik toch niets mee . Ik zou voor 's nachts een deels verharde en deels modder/zand paddock met inloopstal willen, een roundpen om grondwerk te doen en dan wei zodat ze overdag lekker daarop kunnen hobbelen.
Hoe groot zou een paddock voor 2/3 paarden moeten zijn voor de nachten? En kun je de plek die je dan nog over hebt van de wei in 2 verdelen voor een beetje "weidebeheer" of is het daar dan net te weinig grond voor?
Ik hoor graag jullie ervaringen/meningen!
Bladwijzers