Een vraagje aan zadelexperts
al een tijdje ben ik op zoek naar een zadel voor Wyzky.
Ik denk aan een endurance achtig zadel, niet te lang en niet zwaar.
Nou heb ik via marktplaats contact met iemand die 2 malibaud zadels te koop heeft maar aangezien ze te ver woont om even op en neer te gaan heb ik iets crea's bedacht en heb een gipsmal gemaakt van Wyz haar rug.
Ondanks dat op het doosje stond dat het een droogtijd van 5 min had geldt dit waarschijnlijk niet voor 10000000000 lagen over elkaar
Hoe dan ook, ze vondt het prima, stond de hele tijd netjes en geduldig stil en was zelfs zo relaxed dat ze ook veel op rust heeft gestaan.
Heel fijn maar dat vertekent de mal natuurlijk wel iets
Nu kreeg ik onderstaand berichtje terug en vraag me af of ik het zadel toch op moet laten sturen. Ik kan het bedrag over maken en als het niet past ruilen we de centjes weer voor het zadel.
Foto's van de mal, we zijn +/- een kleine hand naast haar schouder begonnen en hij eindigt bij de laatste ribHoi Marlies,
Het past niet. Het voorste 2/3 deel sluit heel erg mooi aan, maar het achterste deel van het zadel kromt wat teveel omhoog waardoor het boven de rug gaat zweven. Een soort wipwap krijg je dan . Je zou het kunnen verbeteren met een pad dat aan de achterkant dikker is dan aan de voorkant (een die geleidelijk dikker wordt, bijvoorbeeld een Prolite, niet zo'n lollipop of bumperpad want die creeeren een richel). Maar dat is iets wat je echt op het paard zou moeten bekijken en vooral moeten uitproberen. In het ene geval is het een goede oplossing, in het andere niet. Je moet dan ook bekijken wat de pad aan de voorkant doet: de extra dikte kan ervoor zorgen dat de voorkant te krap wordt.
Bladwijzers