Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Peesbeschermers tijdens het springen.

  1. #16

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    jouw pony's hebben denk wel kleinere benen dan die van mij he? anders heb ik wel wat voor je liggen.

    om tijdelijk evt. te gebruiken.
    weet niet hoe groot wonder is, nicky is rond de 1,35 m
    En heeft echt maatje pony met haar smalle pootjes
    Soms denk ik had gewoon een groot paard moetten hebben daar kun je ALLES voor krijgen

  2. #17

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    Ik heb ook altijd beschermers om.
    Heb al gehoord dat beschermers belastend zou zijn voor de pezen, langs de andere kant denk ik als ze een balk aantikken dan hebben ze toch grotendeels bescherming.
    Ik ben wel meer te vinden voor die van prof chois, cattleman's enzo, niet de gewone klassieke "getten"

  3. #18
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    Hihi, Wonder is 1.50 maar heeft wel dunne beentjes. maar ik denk dat mijn peeskapjes maat Cob zijn :P
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  4. #19
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    Iets wat ik me afvraag: een balk aantikken doet een paard toch met de voorkant van zijn benen?
    De kwetsbare pezen zitten juist aan de achterkant van het been.

    Voor mij vallen peesbeschermers in de categorie zadelbontjes, aansnoerneusriemen (van die mooie brede :P) en oornetjes: in 99% van de gevallen gebruikt vanwege het uiterlijk, als quickfix voor een probleem, of omdat 'iedereen ze heeft'.

    De enige keer dat ik springschoenen gebruikte om verwonding te voorkomen (op hoefbal trappen) bleken ze niet te werken (dwars door springschoen heen een stuk vel eraf. En dat waren dikke neopreen springschoenen).
    Dus ik geloof niet echt in de beschermende werking. En 'baadt het niet, schaadt het niet' gaat m.i. met beenwarmers niet op.
    De oorzaak van het aantikken was trouwens pijn in de hoeven/verkeerde hoefstand.

    Maar als ik werkelijk een serieuze verwonding (dus meer dan een oppervlakkig wondje) zie of meemaak, die met peesbeschermers voorkomen had kunnen worden, ben ik de eerste die zijn mening bijstelt
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #20
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    Klopt Evi, dat vroeg ik me ook af met springles. De peesbescherming wordt echter omgedaan om de pees (duhhh ) te beschermen, op het moment van landing, als de achterbenen verder door naar voren zouden schieten. Heeft dus niks met het aantikken met de voorkant van het been te maken
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  6. #21
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    @Il: die mogelijkheid van bescherming zag ik ook. Daarom mijn reactie op Muiske's bericht, waarin ze schrijft over het aantikken van een balk
    Ik ga eens joeptjoepen op spring-ongelukken, om te zien wat er zoal fout kan gaan in de landing.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #22

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    Het kan wel dat ze de balk met achteren aantikken en dat hij naar voren schiet, en dan tegen de voorbenen aankomt aan de achterkant.


  8. #23
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    @ Marjo: ja tuurlijk zou dat kunnen. maar volgens mij zijn peesbeschermers uitgevonden tegen het aantikken van de voorbenen door de achterbenen bij de landing.
    Mijn vraag is dan vervolgens: is dat niet ook een rijtechnisch probleem? Is dat niet op te lossen met een betere springtechniek? Geen idee hoor. In dat geval zou je bij het aanleren wellicht kiezen voor peesbeschermers, maar uiteindelijk toch echt wel zonder moeten kunnen. Lijkt mij dan...

  9. #24

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    @ callipo: Ik heb al zo een dergelijke verwonding gezien spijtig genoeg.
    Sindsdien deed ik bijna altijd peesbeschermers aan. De laatste tijd alleen nog maar
    bij wandelingen.
    Maar toen ik zag wat dat ene paard had, werd ik toch echt bang.
    Zeker nadat DA had gezegd ,dat zijn verwonding minder erg of zelfs voorkomen had kunnen worden
    met een peesbeschermer...
    Some horses come into our lives and quickly go, but others leave hoofprints on our hearts that will never fade!

  10. #25
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    Ik spring zelf helemaal niet vaak en niet hoger dan 80cm (ik ben een watje). Maar ik ben de zoektocht naar peesbeschermers al snel gestaakt omdat ik hoorde dat het meer kwaad dan goed deed. Iets met het warmer worden van benen terwijl dat net meer kans gaf op blessures. Net als bandages ook afgeraden werden. Nu weet ik geen link naar onderzoek ofzo. Iemand hier info over of is het me wijsgemaakt?
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  11. #26

    Re:Peesbeschermers tijdens het springen.

    Er zijn zoveel tegenstrijdige antwoorden. Dat ik er ook niet veel meer van snap.

    Ik heb nog niks gekocht rij met name vaak buiten, maar ik wil wel meer gaan springen.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •