Ik sta al 17 jaar op dezelfde, fijne pensionstalling. Ik ben daar destijds naartoe gegaan omdat ik niet op een "luxe" stal wilde staan, maar gewoon, altijd lekker buiten en verder geen poespas. Nu is onze stal in de loop der tijd behoorlijk opgeknapt en wordt het zolangzamerhand toch steeds luxer. Op zich niets mis mee, maar nu is onze stalhouder zich aan het orienteren voor toekomstige veranderingen. Zo heeft hij bijvoorbeeld al eens geinventariseerd of er animo is voor bijvoorbeeld een binnenbak.
Best fijn, zo'n stalhouder die een beetje meedenkt, maar ik ben bang dat onze stal dan toch een andere uitstraling gaat krijgen en ook een ander publiek trekt.
Er staan nu zo'n 20 pensionpaarden bij ons. Onze stalhouder is inmiddels ook geen 18 meer, en wil nu al kijken hoe hij voor zichzelf het werk wat kan verlichten voor de toekomst. Nu zijn we nog te klein om bijvoorbeeld iemand in dienst te nemen, maar hij denkt dat als hij er bijvoorbeeld nog 10 boxen bijbouwt, het wel zou kunnen.
Voor mij is dat echt een schrikbeeld,zo'n drukke stal ! Ik moet er niet aan denken !
Hij is verder heel reeel en er is nog niets concreet. Hij wil ook gewoon kijken waar de markt om vraagt enzo.
Zelf zat ik te denken dat hoe meer grote luxe stallen er zijn, hoe meer vraag er ook zal zijn naar tegenhangers hiervan ! In bijvoorbeeld de vorm van een paddocks paradise ofzo. Ook zat ik te kijken naar actiefstallen, (maar dan zonder dat met die chips en dure computers)
Graag zou ik wat goede voorbeelden en argumenten verzamelen, zodat hij ook daar eens naar kan kijken. Ik wil hem niet ompraten, maar laten zien dat er wellicht ook andere mogelijkheden zijn. Het zou fijn zijn als we dan tot een win-win situatie komen !
Is een PP bijvoorbeeld echt wel minder werk voor onze SH ?
Hoe zit het met de kosten ? meer/minder ?
Wat zijn belangrijke plus/min-punten voor HEM (en niet vanuit het standpunt van mijn paarden) ??
Is het wel uitvoerbaar voor zoveel paarden ? Kan het ook 50/50 ? Bijv 10 paarden op de huidige manier gehouden, en een ander deel van de paarden(eigenaren) die hier wel wat in zien ? Op dit moment zijn er meerdere weides in gebruik en hebben we 5 kuddes van 4 paarden.
Wie kan mij hier zinnige antwoorden op geven ??
Bladwijzers