Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: hooikussen voor ponys

  1. #16
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:hooikussen voor ponys

    Wow, wat een geweldig idee is dat; met een container! Dat scheelt even een boel geknoei!
    Hoeveel hooinetten heb je voor jouw kudde? Oftewel; hoeveel voerbeurten heb je op voorraad?

    De kleine versie is dus groot genoeg. Fijn!
    Nog een goede tip hoe ik aan een container kan komen?
    Started!

  2. #17

    Re:hooikussen voor ponys

    Hoe hoog is die container. Want ik kan me voorstellen als je wat kleine pony's hebt dat die er helemaal niet bij kunnen.


  3. #18
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:hooikussen voor ponys

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Hoe hoog is die container. Want ik kan me voorstellen als je wat kleine pony's hebt dat die er helemaal niet bij kunnen.

    Marjo, die container is alleen om de netten te vullen. Zodat je niet zo knoeit en het veel handiger is.
    Started!

  4. #19
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:hooikussen voor ponys

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Hoe hoog is die container. Want ik kan me voorstellen als je wat kleine pony's hebt dat die er helemaal niet bij kunnen.

    Daar wordt niet mee gevoerd Marjo, alleen de netten gevuld!
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  5. #20

    Re:hooikussen voor ponys

    Oeps haha heb niks gezegd

  6. #21

    Re:hooikussen voor ponys

    Ik stond er ook wel van te kijken hoor dat ze voor hooi kozen ipv gras.
    ik wilde enkel demo fotos maken en kwamen zij uit zeker knie hoog gras naar de hooikussens lopen van wat ben jij aan het doen?
    ooh hey eten jammie :lol:
    Dus ja zij kiezen soms ook voor hooi boven gras. Misschien voor de "prik" die ze missen in de zomer??

    Ze zijn zeker NIET gemaakt van aanhangernetten, die gaan ietsje sneller stuk. Daar zijn die dingen ook niet voor gemaakt he?

    Ik sluit ze met een stuk touw zigzaggen en dan een lusje.

    De hele zijkant kan open dus je legt/schuift zo de plak hooi er in.

    Je kunt ze ook zeker in een hooibak leggen als je veel blubber hebt.

    ophangen aan een paal gaat ook erg goed, blijft het trouwens ook bewegen en zijn ze langer bezig.

    Ik heb nauwelijks tot geen blubber dus voor mijn situatie is het geen probleem om het los in de wei te leggen.
    Het blijft in een circel van een 5 meter liggen, ik hoef niet helemaal naar de andere kant van de wei te lopen of zoeken

    Ik heb expresse voor een kleine maat gekozen omdat de ponys niet zo giga veel nodig hebben en de gemiddelde hooinetten en dingen vaak zo groot zijn.
    Of ze zijn dan weer voor de helft gevuld. Dit kan ik beter overzien zeg maar.

    ik ga kijken of ik nog meer kiekjes kan maken in bijv een hooibak en aan een paal en zo.



  7. #22
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re:hooikussen voor ponys

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mitzel
    Wow, wat een geweldig idee is dat; met een container! Dat scheelt even een boel geknoei!
    Hoeveel hooinetten heb je voor jouw kudde? Oftewel; hoeveel voerbeurten heb je op voorraad?

    De kleine versie is dus groot genoeg. Fijn!
    Nog een goede tip hoe ik aan een container kan komen?
    Dank! Ik heb 3 x 6 = 18 netten voor een winterdag, zomers eten ze ook gras, dus dan hebben we minder netten te vullen. We doen dat 's avonds voor een hele dag tegelijk.
    Tja, die container heb ik gewoon een keer achtergehouden toen we nog in Almere woonden en de kliko's voor iedereen gewisseld werden vanuit de gemeente.
    Maar op de gemeentewerf zag ik ze ook wel staan in grote hoeveelheden, en op marktplaats trouwens ook.

  8. #23
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:hooikussen voor ponys

    Met een speciekuip waar om je het net trekt heb je hetzelfde effect alleen is die niet zo diep.
    Maar het werkt dus niet als slowfeeder, daar zou ik het nml voor doen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  9. #24
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:hooikussen voor ponys

    Ik vraag me af of er slowfeeders zijn die blijven doen wat ze moeten doen. De paarden worden gewoon zo handig met die dingen, dat ze uiteindelijk best snel ervan eten. Het voordeel is zeker wel dat er bijna niet gemorst kan worden.
    Started!

  10. #25

    Re:hooikussen voor ponys

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mitzel
    Ik vraag me af of er slowfeeders zijn die blijven doen wat ze moeten doen. De paarden worden gewoon zo handig met die dingen, dat ze uiteindelijk best snel ervan eten. Het voordeel is zeker wel dat er bijna niet gemorst kan worden.
    Daar heb jij helemaal gelijk in. Paarden worden steeds handiger in het uitpluizen van slowfeeders. Dat is helemaal waar en kan je niet voorkomen.
    Wij mensen worden ook steeds handiger naarmate wij steeds dezelfde handelingen moeten verrichten. Bij dieren is dat net zo.
    Toch blijf je houden net wat je zegt minder voer verlies door vertrappen en zij hoe dan ook langer bezig zijn dan wanneer je het los geeft.

    Je ziet dat je ook steeds slimmer wordt bij het vullen van hooinetten omdat je er veel moet doen en het dus tijd gaan besparen.
    Ik vind het ook weer een voordeel hebben dat je het de dag ervoor klaar kunt maken. Zo kan je ook nog een ander vragen te voeren en blijf je exact weten wat er op dat moment (dat de ander dus voert) hoeveel er is gegeven. Ook zij sparen tijd doordat het al klaar ligt, niet hoeven nadenken of ze het wel goed doen enz...enz..
    Het mes snijdt aan twee kanten.

    Als je s morgens weinig tijd hebt om te voeren is het heel snel even hooikussen over het hek gooien of er aan hangen natuurlijk.
    of in de hooibak vastleggen en klaar. Zonder extra rommel. Nog geen 5 minuutjes werk en kan je op tijd bij de baas zijn :lol:
    Ik was/ben er ook wel blij mee tijdens de vele regen niet meer hoeven slepen met een kruiwagen los hooi en onder de sprietjes zitten die er lastiger af te halen waren



  11. #26
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:hooikussen voor ponys

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger

    Ik sluit ze met een stuk touw zigzaggen en dan een lusje.
    Dat is toch vreselijk arbeidsintensief? Zeker als er maar 1 plak in kan.

    Ik had mijn net hangen over ringisolatoren en haakte het net er daar zo overheen. Dat werkte heel snel, ook met vullen. Maar goed, jij hebt "losse" netjes en die moet je natuurlijk anders behandelen.

  12. #27

    Re:hooikussen voor ponys

    Ze zijn niet zo giga groot he? Voor shettys is dat absoluut niet nodig als je zo'n groot en breed hooinet hebt kost het idd meer tijd
    om dan te gaan zigzaggen. Dan kan je beter kiezen voor isolatoren of zo om je net aan op te hangen en af te sluiten.
    Heb je helemaal gelijk in.

    Je zegt als er "maar" 1 plak in kan. Dit is juist omdat shettys niet zo veel hooi nodig hebben als gewone paarden. Als ik dat zou doen zijn ze binnen enkele weken tonrond En ik wil zeker geen tonnetje op 4 beentjes voor de kar hebben, huul ongezond.
    Daarom ben ik deze hooikussens gaan maken omdat de rest zo groot is

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •