@ Marja:
Meer druk levert in elk geval een ontploffing op. Ik lees dan vooral: Ik KAN het niet, HELP! waarna ze over/door de pion springt, deze tussen haar achterbenen krijgt en vervolgens weer bij af kan beginnen...
Ik ben mens, en ja, na al die maanden heb ik haar weleens gepusht zo van : joh, meid, schiet op, probeer het nou gewoon, je bent er BIJNA!
Wat ik dan meestal doe is haar even de spanning te laten afvloeien op de cirkel en haar daarna weer stil te zetten bij de pion, indien mogelijk boven de pion. Meestal is ze haar vertrouwen dan weer kwijt en moet ik weer met touch it met een voorbeen beginnen...
Over het LB/RB "gevoel". Dat IS bij Shanna erg lastig te lezen, want ze is enorm extrovert. Zelfs als ze heel erg LB is, ziet het er nog heftig uit, gaan haar benen makkelijk alle kanten op en kan ze zinderen van energie. Met anna-les is gebleken dat ik me hier vaker heb vergist. Je kan hier best een punt hebben hoor, alleen lijkt het me dan dat ik met voedselbeloning, meer druk, maar ook met het respect wat er bij alle andere oefeningen toch wel prima is, toch enige vooruitgang had moeten maken... zucht...
@ Whoopy: nee, een labyrinth met balken is geen enkel probleem. Ze kan dit zowel voor als achterwaarts, als zijwaarts er overheen
Met T-team heb ik verder totaal geen ervaring eigenlijk. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?
@ hanneke: dragging the cone hebben we gedaan, zowel met grondwerk als rijdend. daarnaast werk ik veel met de lasso of met 1 22ft in 5, die regelmatig tegen haar achterbenen komt. Als dat gebeurt reageert ze vaak in eerste instantie "brrr wat voel ik nou!", waarna ze alsnog een positive reflex geeft. Ik kan het touw ook, als ze zich heeft omgedraaid vanuit zone 5, over haar rug gooien en via haar achterhand weer vragen terug te draaien zeg maar. Ook hierbij is het MIJN actie, en dus vertrouwt, zo lijkt het.
Bladwijzers