Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 57

Topic: Hoesten

  1. #16
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Hoesten

    @whoopie:
    Uiteindelijk bleek het probleem van Kate ook in haar darmen te zitten, daar hoeft meneer Laarakker geen mestbal voor te analyseren. Punt is alleen dat hoesten nooit goed is en onherstelbare schade kan opleveren als het te lang duurt. Dan kan iemand op basis van een mestbal zeggen dat het een schimmel in de darmen is en die behandelen, dan bestrijd je de oorzaak. Prima, maar dat betekent wel dat de symptomen niet aangepakt worden. Dus blijft het hoesten aanhouden, met alle risico's vandien. Homeopatische beginverergering schijnt erbij te kunnen horen, meestal wordt dan de dosis aangepast. Bij minder potentieel schadelijke symptomen zou ik dat ook accepteren, maar bij hoesten dus niet.

    Bovendien mag meneer Laarakker dan wel holistisch VA zijn, hij heeft bij mijn weten ook ooit een reguliere opleiding genoten en dan zou je toch denken dat hij ook wéét dat hoesten niet goed is. Ofwel... ik vind het dus echt not-done om vanaf Den Hoek op basis van een mestonderzoekje iets te diagnosticeren zónder lichamelijk onderzoek. In mijn optiek riekt dat naar makkelijk geld verdienen...

    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  2. #17
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    Ik heb de hele ochtend gebeld en ik geloof dat ik wel 15 dierenartsen heb gesproken. Josse, jouw dierenarts komt helaas niet bij mij
    Het was een hele zoektocht om iemand te vinden die een endoscopie bij paarden uit kan voeren en ook nog eens bij mij thuis wil komen. Als het goed is, heb ik iemand gevonden. Vanmiddag word ik terug gebeld door de paardenarts van dierenkliniek Gooiland. Hopelijk lukt dat en kan hij morgen komen. Ik heb een aantal dierenartsen mijn verhaal verteld.. en er barsten er zelfs een paar in lachen uit De schimmel zou wel kunnen, maar volgens hen kan dat alleen een oorzaak zijn als al het andere is uitgesloten. Ik werd dan ook van alle kanten geadviseerd om geen drie weken te wachten en zo snel mogelijk een endoscopie te laten doen.
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  3. #18
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Hoesten

    Ja wat ik al schreef het zijn 2 verschillende visie,s en methoden,ze maken gebruik van de lecherantenne waarmee ze dat soort dingen kunnen opsporen, aan jou om het wel of niet te geloven.

    Nikkepik daarom zal je verwarring niet afnemen als je Den Hoek belt en de gewone DA want die zal waarschijnlijk reageren zoals Jossie (bedoel ik niet vervelend), dus dan zit je met 2 verschillende visie,s.

    Ik ben gisteravond toevallig door een natuurgeneeskundig therapeut doorgemeten met een lecherantenne, ik bleek oa last te hebben van een bacterie die problemen met de longen geeft, nu heb ik daar niet heel veel last van ze heeft mij daar iets voor gegeven en waarschuwde mij ervoor dat ik wel klachten kan krijgen, hoesten, slijm/uitvloeisel dat soort dingen, want het lijf gaat aan het werk, beter worden betekent vaak dingen opschonen en dat geeft een reactie in je lichaam.

    Nogmaals je moet doen waar jij je goed bij voelt, ik kan niet inschatten wat er aan de hand is.
    als je het echt niet vertrouwd zou je hem ook op de trailer kunnen zetten en langs kunnen gaan voor een consult?

    Hoe dan ook succes.

    Ik zie dat we gelijk posten, laat het toch maar staan.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #19
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    Whoopie, bedankt!
    Ik heb besloten dat ik een endoscopie ga laten doen. Als daar niets uit komt, dan ga ik gewoon verder met de methode van Den Hoek. Als er wel iets uitkomt wat duidelijk de oorzaak kan zijn van het hoesten, dan ga ik dat behandelen.
    Den Hoek heeft best een lange wachttijd, ik kan sowieso over drie weken pas terecht. Ik wil niet zo lang wachten.
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  5. #20
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re:Hoesten

    Meeste vragen zijn al beantwoord, blij dat je onderzoek laat doen

    Droo heeft ook een antibioticakuren en ventipulmin gehad zoals Jossie dat omschrijft, want dat is wat de dierenartsen eigenlijk al snel voorschrijven. Omdat Droo in het begin af en toe hoestte hebben ze in eerste instantie alleen een antibioticakuur gegeven. Dan was het een tijdje weg maar begon Droo toch weer te hoesten. Ander spul gekregen, hielp ook maar tijdelijk en dan begon het weer. De laatste keer hebben ze antibiotica en ventipulmin tegelijkertijd voorgeschreven. Nu kucht hij amper. Zit weken tussen. En dan heel oppervlakkig alsof je even een droge keel hebt (hooguit ook een paar kuchjes). Zeker niet meer zo akelig en diep zoals het was. Maar ik houd het nauwkeurig in de gaten. Elk verkeerd kuchje en de dierenarts staat weer bij mij op de stoep hoor.

    Het gevaar met het af en toe hoesten is dat het vaak dat er soms kostbare dagen/weken overheen gaan voordat de echte oorzaak achterhaald/behandeld wordt. Het gaat immers een tijdje goed en dan ineens hoesten ze weer. Droo heeft erg gevoelige luchtwegen maar hij zit nu niet meer aan de medicatie. De hooispray gebruik ik puur ter voorkoming (werkt tegen stof en schimmels in het hooi/kuil). Uiteraard werkt het niet als je hooi of kuil al van slechte kwaliteit is maar dat lijkt me logisch. Droo's overgevoeligheid is echter wel begonnen nadat hij hooi van slechtere kwaliteit heeft gekregen. Ik koop dan ook tegenwoordig altijd mijn eigen hooi/kuil in en daarnaast geef ik hem wat extra vitaminen e.d. om zijn weerstand op peil te houden.

    Veel sterkte met het onderzoek. Ik hoop dat het snel weer onder controle is en het hoesten straks helemaal over is!

    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  6. #21
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    40
    Berichten
    5.419

    Re:Hoesten

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Het gevaar met het af en toe hoesten is dat het vaak dat er soms kostbare dagen/weken overheen gaan voordat de echte oorzaak achterhaald/behandeld wordt.
    Dat klopt denk ik ook zeker voor onze andere puppy's. Jairoh en Shiraz kuchen een enkele keer, tijdens het eten volgens mij meestal of in de schuilstal. Tijdens het spelen niet eigenlijk. Sunny daarin tegen hoest nooit, terwijl ze allemaal, ook Najib op een soortgelijk dieet staan
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  7. #22
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Hoesten

    Ik denk ook dat het heel verstandig is dat er nu uitgebreid onderzoek wordt gedaan. heb niet alles precies doorgelezen, maar hoesten wordt al heel snel iets chronisch en dampigheid/bronchitis kan na een zeer korte periode van hoesten al voorkomen.
    Ik hoop dat het niet chronisch is, maar heb het zelf eenmaal meegemaakt en heel vaak zien gebeuren dat het daar wel op is uitgedraaid.

    Betreschap voor hem.

  8. #23
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    De dierenarts komt vrijdag tussen 13.00 en 14.00. Na mijn verhaal verteld te hebben, heeft hij besloten dat hij een endoscopie gaat doen en een BAL (Broncho Alveolaire Lavage). Ik hoop dat daar iets uitkomt, maar hij ging er bijna vanuit dat daar de oorzaak wel in te vinden is.
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  9. #24

    Re:Hoesten

    Fijn dat de dierenarts vrijdag kan komen en dat Najib onderzocht wordt Ben benieuwd wat er uit komt
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

  10. #25

    Re:Hoesten

    Ik heb goede ervaringen met dierenkliniek Gooiland. Denk dat je er verstandig aan doet om het acute probleem nu aan te pakken. Zodra het hoesten minder begint te worden kun je door middel van alternatieve therapien de daadwerkelijke oorzaak misschien aanpakken. Hoop dat je paard snel hersteld en dat je weet wat er aan de hand is.

  11. #26
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re:Hoesten

    Fijn dat er vrijdag concrete stappen gedaan worden.
    Whoopie.. hoesten bij paarden is nou eenmaal een stuk schadelijker dan hoesten bij mensen... dat wíl je niet laten sukkelen om de oorzaak eerst aan te pakken, daar moet je m.i. iets aan symptoombestrijding doen!

  12. #27
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door XxX ikke
    Ik heb goede ervaringen met dierenkliniek Gooiland. Denk dat je er verstandig aan doet om het acute probleem nu aan te pakken. Zodra het hoesten minder begint te worden kun je door middel van alternatieve therapien de daadwerkelijke oorzaak misschien aanpakken. Hoop dat je paard snel hersteld en dat je weet wat er aan de hand is.
    Dat is fijn om te horen dat je goede ervaringen hebt met Gooiland. Las op internet ook al wat positieve verhalen, dus dat is fijn
    Ja precies, maar ik hoop stiekem dat de oorzaak na de onderzoeken tevoorschijn komt. We zullen het zien
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  13. #28
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:Hoesten

    Ik heb niet alle reacties gelezen, sorry dus als ik iets noem wat al gezegd of gevraagd is

    Wat vervelend dat hij zo hoest!

    Is er al gewoon naar zijn luchtwegen/longen geluisterd door een dierenarts?

    Een jaar of 4 geleden had Sultan ook een naar hoestje door slijm in zijn luchtwegen. Hij kreeg Sputolysin poeder om het op te lossen.
    Na 2 potten werd het al wel wat beter maar ging nog niet over. Met de stethoscoop konden ze niks meer horen qua slijm.
    Dus op naar de kliniek voor een bronchoscopie. Bleek er toch nog best wel wat slijm te zitten, wat je niet kon horen dus.
    Weer medicijnen mee en daarna weer een scopie laten maken. Het heeft wel een aantal weken geduurd in totaal, maar toen was het ook echt over.
    Sindsdien heeft hij gelukkig nooit meer gehoest.
    Het is hier vast al een paar keer gezegd, maar hoesten wordt inderdaad snel chronisch, dus goed laten onderzoeken hoor!

    Oh en zo'n bronchoscopie lijkt heel wat, maar Sultan bleef er ontzettend rustig onder en had nergens last van.
    Ondanks dat hij toen pas 4 was en niet erg rustig van karakter
    (hij heeft dus 2x een scopie gehad, ging allebei heel goed)
    A lot of people talk to horses, not many listen

  14. #29
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    Dat is wel een geruststellend bericht. Zowel dat hij er helemaal vanaf is, als dat de 'ingreep' mee is gevallen!
    Er is nog niet gewoon geluisterd, maar eerlijk gezegd heb ik liever dat er nu meteen goed naar gekeken wordt en dat ik niet weer een paar weken verder ben met gewoon iets proberen. Dit omdat hij er al een tijdje mee loopt en ik inderdaad niet wil dat het chronisch wordt.
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  15. #30
    Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    paardjes in Kasterlee
    Leeftijd
    37
    Berichten
    455

    Re:Hoesten

    ik heb een minder geruststellend bericht...
    Elly heeft namelijk een stuk inactief longveld overgehouden aan de aanvallen die ze dit voorjaar begon te krijgen.
    Zij is vermoedelijk allergisch aan pollen. waar ik vroeger woonde was er geen probleem en dit voorjaar ging het helemaal mis (woon nu in een regio met naaldbos).
    Ik dacht dat het van het hooi was, want mijn vroegere DA had wel gezegd dat ze lichtjes dampig was (verder nooit meer wat van gemerkt trouwens). Bon, ik haal haar dus van het hooi en geef een kruidenmengeling ter ondersteuning van de luchtwegen. Ging dus niet goed.
    Als de bliksem een afspraak bij de kliniek gemaakt. Wat ik toen te zien kreeg op die endoscopie was niet zo mooi. Als ik zeg dat de hoofd-DA de stagairs gaan halen is om ook eens te luisteren met de stethoscoop omdat het zo overduidelijk was, dan zeg ik genoeg denk ik...
    meteen prednosolon (of zoiets) en ventipulmin en drie weken later weer endo.
    Helaas zal ze nooit meer echt beter worden omwille van de longschade...
    Hinnik!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •