Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 57 van de 57

Topic: Hoesten

  1. #46
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    Dankje! Ik ga het zo meteen even lezen Het klonk gister inderdaad als een productieve 'losse' hoest en er vloog van alles uit. Ook is die hoest nog erger dan het was voor alle medicijnen. Ik ga gewoon nog even een pot sputolysin bestellen
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  2. #47
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:Hoesten

    Ik ga mee met José, het slijm moet er inderdaad toch uitgehoest/opgehoest worden Bij Sultan zijn er in totaal ook 2 of 3 potten doorheen gegaan voordat alles weg was
    A lot of people talk to horses, not many listen

  3. #48
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    Dat vind ik geruststellend Ik kon gelukkig via de paardendrogist een pot bestellen, als het goed is heb ik die morgen binnen. Hebben jullie trouwens ervaring met de easy breathing kruidenmix van de paardendrogist? Op bokt lees ik er hele goede ervaringen over en misschien is het een idee om hem dat, na de medicijnen, te gaan geven?
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  4. #49
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Hoesten

    Ja, ook geprobeerd. Deed niks voor Kate . Het enige wat ik ooit heb gegeven waar ze iets baat bij had was luchtwegcompositum, de rest van alle andere dingen deed weinig. Later heb ik haar op Air Free (fabrikant is Hoba Cultura) gehad en eigenlijk deed dit spul haar nog het meeste goed. Ik kocht het hier bij de ruitersportzaak (de Tijdgeest), maar wellicht verkopen ze het bij jou in de buurt ook wel ergens.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  5. #50
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    Aah, wederom dank! Hoba Cultura verkopen ze ook bij de ruiterzaak hier vlakbij. Ik rij er vrijdag meteen even langs om te kijken of ze dat daar toevallig hebben.
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  6. #51
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:Hoesten

    Nee, geen ervaring mee. Na dat hele gedoe van 4 jaar geleden heeft hij nooit meer gehoest namelijk
    A lot of people talk to horses, not many listen

  7. #52
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Zayna
    Nee, geen ervaring mee. Na dat hele gedoe van 4 jaar geleden heeft hij nooit meer gehoest namelijk
    Wat heerlijk!!!
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  8. #53
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    Het lijkt te werken! Afgelopen maandag heeft er een dierenarts naar zijn luchtwegen geluisterd en ze vond het al vrij goed klinken. De laatste dagen heb ik Najib helemaal niet meer horen hoesten, ook niet na het draven/galopperen. YES!! Ik ben inmiddels bijna door al mijn medicijnen heen en zal morgen Gooiland even bellen. Ik hoop zo dat hij er nu vanaf is

    Heb jullie trouwens ervaring met kuilgras icm hoesten? Wij hebben hier nu een hele mooie kuilgras baal, prima geschikt voor de paarden en volgens mijn schoonvader stof-vrij. Moet ik dit alsnog nat maken? Of is dat niet nodig?
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  9. #54
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Hoesten

    Ja hoor, ook ervaring met hoesters en kuilgras !
    Op zich kan dat prima gaan, zeker als het gras geen reactie oplevert op jouw eigen luchtwegen met het volgende testje. Je neemt een flinke pluk kuil, houdt dat tegen je mond en neus aan, dan een paar keer diep inademen (dus de nieuwe ademlucht dóór het gras heen inademen). Voel je een kriebel, prikkel, of wat dan ook na het inademen door de kuil (kan ook binnen een minuut na het inademen, vooral bij mensen met astma kan het een benauwdheid geven). Gebeurt er helemaal niets en ruikt de kuil niet vies zuur, dan is het prima voer voor hoesters. Is het wel zo dat je zelf reageert op het ademen door de kuil, dan zal je hoestende of overgevoelige paard er zeker last van hebben (niet alleen door hoesten, maar ook door de prikkel extra slijm aanmaken, waardoor er uiteindelijk ook iets niet goed gaat).

    Nat maken is niet nodig als de kuil wat nattig of klam aanvoelt, als het hooi-achtig droog is, zou ik het natmaken. Dit omdat geen enkele baal geheel stofvrij kan zijn (dat door de andere conservering in plastic balen gebruik gemaakt wordt van andere stoffen en dit stof dus een soort van blijft plakken aan het hooi). Maar natmaken van hooi/kuil uit plastic doe je ook voor het andere euvel wat deze vorm van conserveren met zich meebrengt, namelijk schimmel (een klein gaatje in het plastic is al genoeg om uiteindelijk een heel stuk weg te moeten gooien...). Schimmel die nat is, ruik je meteen (is ook flink zichtbaar). Droge schimmel zie je nauwelijks, maar voel of hoor je wel . Als je op een schimmelplek klopt, klinkt dat doffer als elders op de baal. Daarnaast zijn dit soort plekken harder.

    Toen ik nog ronde balen voerde aan Kate en de rest, hoestte ze van naar wij dachten het hooi. Kuil, of liever ingepakt ruwvoer is dan dankzij het andere conserveringsproces een betere keus qua stof dat ingeademd kan worden. Schimmelplekken trok ik altijd uit de baal, plus zeker 10 cm rondom de aangedane plekken heen en voerde ik niet. Verder kon ik het droog voeren, wel deed ik regelmatig tijdens het voeren van een baal regelmatig navoelen op broei (warm worden, kans op schimmel en boterzuur, wat prikkels kan geven) en de ademtest.
    Op zich kan het dus erg goed zijn, mits je weet waar je op moet letten .

    Overigens ging het bij Kate niet... Wel qua hoesten, maar dankzij het andere conserveringsproces sloegen haar darmen op hol en kreeg ze enorme diarree .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  10. #55
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Hoesten

    Wij maken het kuilgras ook gewoon nat en Najib heeft al een hele week niet/nauwelijks gehoest! Zelfs na zes rondjes rengalop geen enkel kuchje gehoord Ik ben zooooooooooooooooooooooooooooooo blij!!
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  11. #56
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re:Hoesten

    Oh wat fijn zeg! Nu houden zo Ik maak het kuilgras ook weleens nat, gelukkig hier ook een tijdje geen kuchje meer gehoord
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  12. #57
    Forum Meubilair judith7's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    de kiel, midden-drenthe
    Berichten
    5.132
    Dagboek Berichten
    31

    Re:Hoesten

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nikkepik
    Hebben jullie trouwens ervaring met de easy breathing kruidenmix van de paardendrogist? Op bokt lees ik er hele goede ervaringen over en misschien is het een idee om hem dat, na de medicijnen, te gaan geven?
    hoestcompositum en easybreathing heeft bij mijn paard helaas helemaal niets geholpen...
    *** you can't do it without doing it ***

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •