@whoopie:
Uiteindelijk bleek het probleem van Kate ook in haar darmen te zitten, daar hoeft meneer Laarakker geen mestbal voor te analyseren. Punt is alleen dat hoesten nooit goed is en onherstelbare schade kan opleveren als het te lang duurt. Dan kan iemand op basis van een mestbal zeggen dat het een schimmel in de darmen is en die behandelen, dan bestrijd je de oorzaak. Prima, maar dat betekent wel dat de symptomen niet aangepakt worden. Dus blijft het hoesten aanhouden, met alle risico's vandien. Homeopatische beginverergering schijnt erbij te kunnen horen, meestal wordt dan de dosis aangepast. Bij minder potentieel schadelijke symptomen zou ik dat ook accepteren, maar bij hoesten dus niet.
Bovendien mag meneer Laarakker dan wel holistisch VA zijn, hij heeft bij mijn weten ook ooit een reguliere opleiding genoten en dan zou je toch denken dat hij ook wéét dat hoesten niet goed is. Ofwel... ik vind het dus echt not-done om vanaf Den Hoek op basis van een mestonderzoekje iets te diagnosticeren zónder lichamelijk onderzoek. In mijn optiek riekt dat naar makkelijk geld verdienen...
Bladwijzers