Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: regenschurft

Actief Forumlid MegaMag's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

regenschurft

Weet iemand of er een andere manier is (homeopatisch middel?) waarmee je schimmels aan kunt pakken, inwendig?
    Ik heb 1 maal gewassen met betadineshampoo en ik denk gezien de weersomstandigheden dat wassen niet meer gaat lukken.. Ik wil het niet zover laten komen dat ik antibiotica moet gaan geven.
    Ik wil sowieso de weerstand gaan verhogen nu met verharen en weersveranderingen door weer een vitaminesuppl. te gaan geven.
    Wat kan ik nog meer doen om op een vriendelijke manier het herstellingsproces te stimuleren?
    Alvast bedankt.

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Re:regenschurft

Welk vitamine supp. ga je sowieso bijgeven?
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Regenschurft is geen schimmel, maar een bacterie. Antibiotica is daarvoor toch het beste middel. Het is wel een teken dat de weerstand niet erg goed is momenteel, dat zie je vaker bij jongere paarden die bijv. pas verhuisd zijn of bij paarden die net ziek zijn geweest.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Whoopie heeft ook een jaar of 2 last gehad van plekje,s die leken(?) op regenschurft, ze heeft er All-sept voor gekregen een natuurlijk anti-bioticum, volgens mijn behandelaar had ze last van een schimmel in de darmen. Bij haar heeft dit geholpen (maar ze is ook verder behandeld), sinsdien heeft ze die plekjes niet meer.
    Ik geloof dat dit middel van phytonics is.

Voor die tijd had ik haar meerdere malen behandeld met een uitwendig middel maar dat hielp niet echt.
    Maar dat het bij Whoopie heeft geholpen wil niet zeggen dat het bij jou paard helpt.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Bedankt voor jullie reacties.

Antibiotica is echt laatste redmiddel voor mij.. Wil eerst proberen of het op een andere manier kan..

Vitaminensuppl. wil ik bij de dierenarts gaan halen, heb ik afgelopen najaar ook gedaan, volgens mij was het equitopforte.

Whoopie: wat voor een soort behandelaar heb je bij Whoopie gehad?

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Anti biotica geef je meestal pas als het paard er echt pijn aan heeft. Het kan echt heel pijnlijk zijn.

Wat al gezegd is, het is vooral een weerstandskwestie en geen schimmel maar bacterie. Ik heb Andor opgepepd destijds met rozebottels ( veel vit C), een MSM zwavel kuur, goed naar het voer kijken, en veel aandacht aan zijn emotionele fitheid besteden. Van de DA moest ik hem om de 3 dagen wassen met betadine en een deken opdoen. Dat heb ik dan ook gedaan.

Voor Merrit kreeg ik laatst ook Equitopforte, als een boost. Dat zou je ook kunnen geven.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door MegaMag
    Antibiotica is echt laatste redmiddel voor mij.. Wil eerst proberen of het op een andere manier kan..
    Het kan ook overgaan naar andere paarden die wat minder weerstand hebben, ook de anderen even in de gaten houden dus. Hopelijk redt je het zonder AB. Denk erom dat het besmettelijk is, ook voor jou! Goed handjes wassen !

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Heb je al geprobeerd om de plekken (en ruim erom heen!!!) in te smeren met iets bacteriedodends? Zelf zou ik dan niet kiezen voor betadine, maar een oplossing van tea-tree olie en honing maken, en dat spulletje vaak en riant opsmeren. Verder goed droog houden.
    Wat herbesmetting gigantisch in de hand werkt, is de deken. Eigenlijk zou je 2 dekens moeten hebben, eentje die je niet gebruikt en de besmette deken. Als je dan aardig door de ellende heen bent, dan de schone deken erop (de besmette goed behandelen met iets bacteriedodends en wassen). Als alle plekken dan weg zijn nog een weekje doorsmeren en de schone, gewassen deken opdoen.
    Overigens geldt dit dekenverhaal ook bij behandeling met AB, vraag dan om een locale AB die je kunt smeren op en om de plekken. En liefst even een krabsel laten nemen zodat direct de goede AB gegeven kan worden.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik pb je wel even.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Bedankt voor de reacties.
    Ik juich niet te vroeg, maar ik ben positief gestemd over de plekjes. Het zijn er maar een paar en als ik het haar aan de kant doe, zijn het eigenlijk nu plekjes gevuld met donkerder nieuw haar.
    Ik hoop dus dat ik geluk heb gehad en gewoon erg op tijd gewassen heb en dat 1 wasbeurt voldoende is geweest..
    Voor de zekerheid heb ik de plekjes wel nog extra met teatree olie aangestipt gisteren (de honing maar wel even achterwege gelaten, leek me beetje erge plakzooi worden en te lekker voor de vliegjes en mugjes..)en voer ik nu eenmaal daags de Equitopforte bij.
    En nu maar lekker wintervachtje kweken!!

Even wekelijks de plekjes wassen met een dettol oplossing 5%, dan hoef je niet je hele paard te wassen. En dettol haalt ook het vet niet uit de vacht en ontsmet wel supergoed. Mijn paard was er zo vanaf hiermee.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Bladwijzers

Forum Rechten