Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Zijn er meer bekapcursussen?

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Zijn er meer bekapcursussen?

    Naast die van Paard/Hoef Natuurlijk en Cabcalor?

    De eerste heb ik al gedaan, de tweede lijkt me zeer goed, maar 4 verspreide dagen van DK naar Belgie wordt wel heel lastig. Ik doe mijn paarden zelf, en dat was met behulp van een bekapster hier, maar het is voor haar praktisch lastig en ze geeft klanten die elke zes weken vast willen, voorrang. Dat snap ik best, maar ik wil juist graag steeds meer zelf gaan doen, dus dat ze steeds minder hoeft te komen.
    Lastig dus, ik ga op zoek naar een ander, maar weet inmiddels uit ervaring dat natuurlijk bekappers dun gezaaid zijn en al helemaal hier in the middle of nowhere.

    Zelf meer leren dus. Heb de Pete Ramey-serie al, maar zou graag nog meer leren op een cursus. In het Nederlands, omdat dat qua termen veel makkelijker is en ik daar dus meer van opsteek.

    Wie weet er nog een cursus?

  2. #2
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Zijn er meer bekapcursussen?

    PTC

    Barneveld en ik meen ook in Zwolle.

  3. #3

    Re:Zijn er meer bekapcursussen?

    ja ik weet het in Denemarken leeft het nog niet zo heel erg zoals hier.
    Wat al geschreven werd PTC in Barneveld geven cursussen. Deze cursus is een voorloper van de hoefsmeden opleiding. Als je dit volgt en je vind het zoooo leuk en je wilt echt smid worden dan kan je doorgaan zeg maar naar de volledige opleiding die is geloof ik 3 jaar.

    Helaas is deze cursus ook verspreid over meerdere weken, dus ook weer wat lastig voor je om vanuit Denemarken te volgen.
    Maar zeker de moeite waard. Ik heb hem ook gevolgd.

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re:Zijn er meer bekapcursussen?

    Hoi, thanks!
    Heb PTC Barneveld gecheckt, maar dat zijn 10 avonden, verspreid over meerdere weken, en dus helemaal niet te realiseren
    Het valt echt niet mee. Ben toch maar gaan zoeken naar Deense cursussen, maar heb nog niks gevonden. Geen idee of ze zoiets ook hebben hier. En maar weer op zoek naar een bekapper... De andere optie is terug naar de hoefsmid die we vroeger hadden. Onwijs leuke man, maar bekapte kort, rond en met flares, dus dan kan ik het nog beter zelf doen...
    Als iemand nog een tipje heeft...?

  5. #5
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Zijn er meer bekapcursussen?

    Hans Arendse geeft dagcursussen op locatie - Paardenservice. Ik heb zelf geen ervaring met deze cursus, dus geen idee of het wat is.

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re:Zijn er meer bekapcursussen?

    Ehm, gewoon aan een goede bekapper vragen of je een dagje mee mag lopen ?? Als in een soort stage ofzo ?

  7. #7
    Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Berichten
    1.387
    Dagboek Berichten
    5

    Re:Zijn er meer bekapcursussen?

    ik heb de cursus bij Hans Arendse gedaan. Hij werkt(e) volgens Pete Ramey. Wat ik zo fijn vind aan zijn manier is, dat je bijna overal van AF mag blijven Geen snijden in zolen of stralen. Die vallen er vanzelf gewoon af als dat nodig is. Al met al leerzaam en betaalbaar. Sindsdien hou ik Amigo's hoeven zelf bij. Alleen voor, voor mij onbekende dingen komt de hoefsmid.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •