Hoi allen,
Lang niet gepost hier, wel meegelezen. Ik had nu een vraag die ik graag met jullie wil delen omdat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen.
1,5 jr geleden heb ik voor het eerst op Luna gezeten. Dit was slechts een enkele keer. In januari hebben we een flinke dip gehad nadat duidelijk werd dat ze het Rhino virus had op een neurologisch gebied in haar achterhand. Het was de vraag of ik haar echt zou kunnen gaan berijden. Na heel intensieve behandeling (mbv Amber Koppen, equiscio.nl) is ze daar nu overheen (moet alleen weerstand hoog houden) en zal ik technisch goed moeten rijden. Het rijden hebben we ook weer opgepakt en ik ben nu dan ook echt bezig met doorrijden en haar lichamelijk goed te doen. Iets wat ik heel moeilijk vind en waarbij ik vooral tegen mezelf oploop, Luna kan het wel, ik denk vaak dat ik het niet kan... Als ik weer hobbels heb genomen, merk ik dat me dat persoonlijk ook weer een enorme groei geeft. Dus samen groeien we gestaag door!
Nu waren we toe aan een nieuw zadel. Zeker nu de grote problemen voorbij waren, vond ik dat we deze wel verdient hadden. Ik heb een Zaldi Lander, de leren versie van de Hanover, besteld. Deze is gisteren gebracht door Marcel van Trekkingsadles!!!! Helemaal blij. Echter hebben we een probleem; in de galop schuift het zadel naar voren (zonder dekje en met de barefoot singel). Nu kan dat verschillende oorzaken hebben; Luna bolt haar rug als we aanspringen, ik stuw nog heel erg met mijn lijf. Nu hebben we nog niet veel aan de galop gewerkt en ben ik al blij dat onze stap en draf steeds meer in balans komt. Hij lijkt minder te schuiven met een stroef dekje en een andere singel, welke ik te leen heb van Marcel. Door flinke regenbuien gisteren kon ik niet heel uitgebreid testen met Marcel erbij helaas.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met (nieuwe) zadels en schuiven (al dan niet in de galop). Mag dat? Of betekend dat standaard dat het zadel niet goed past?
Liefs Nienke en Luna
Bladwijzers