Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: welk rustgevend middel voor in de trailer

Actief Forumlid resie's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010

welk rustgevend middel voor in de trailer

aankomend weekend ga ik met mijn 4 jarige haflinger en nog wat paarden een weekend naar zee.
    de rit er naar toe duurt ongeveer 2.5 uur en hij staat dan samen met nog een ander paard op de trailer
    we hebben al vaak geoefend ,maar hij blijft het spannend vinden en komt steeds bezweet uit de trailer ,nu zit ik er aan te denken om hem voor onderweg iets rustgevends te geven zodat de rit voor hem wat makkelijker wordt ,maar wat ?
    ik wil niet meteen naar zware middelen grijpen , en denk vooral naar iets in de richting van de homeopatie
    wie heeft hier ervaring mee ?

Re:welk rustgevend middel voor in de trailer

Ik ben hier geeen voorstander van, je maakt een paard namelijk minder alert, door het middel kan hij niet reageren zoals hij zou moeten.

En over zweten ja is natuurlijk niet handig of vervelend net hoe je het ziet. Maar zou ik persoonlijk niet heel erg vinden.
    Ik zou het houden bij rustig rijden, rustig optrekken, niet scherp door de bochten of hard over drempels.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Eigenlijk zou ik niets geven, omdat ik liever zou oefenen met mijn paard, eventueel op kortere afstanden en het dan opbouwen, maar misschien een Bachbloesem? Ben er niet in thuis, maar er is er wel eentje die werkt tegen dit soort spanning.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik heb Gentle in het begin wel eens rescuedruppels gegeven van Bach. Hij kwam dan meestal wel "droog" uit de trailer.
    Een hooinetje is natuurlijk ook lekker rustgevend, maar dan moeten ze wel zo ontspannen zijn dat ze kunnen eten.

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    39
    Dagboek Berichten
    19

ik zou ook rescue geven van Bach. Best aantal dagen op voorhand al mee beginnen. Een echt kalmeermiddel lijkt me minder. Als hij zich dan niet lekker voelt, gaat hij het nog enger vinden.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Ik heb toen ik Dimma kocht haar ook rescue gegeven voor de trailerrit. Ik had namelijk geen tijd/mogelijkheid om met haar te oefenen. Ze was compleet groen, maar stapte zo de trailer op. Onderweg veel gemest en ook gezweet, maar gelukkig is het daarbij gebleven. Daarna is ze nog een keer verhuist en ook dat ging met alleen zweten/mesten.
    Bachrescue is geen wondermiddel, maar het haalt denk ik wel een randje van de spanning weg.
    Goede reis en veel plezier!

Aangemeld
    Jul 2010

bedankt voor alle tips ,ik ga morgen eens even kijken waar ik resque van bach kan kopen,en mischien neem ik zelf ook wat van die druppels :lol: ,het blijft toch spannend zo voor de eerste keer naar zee ,zowel voor mijn stoere nikki als voor mezelf

Allemaal aan de bachbluten, als je de chaffeur van de auto maar niks geeft
    www.niettevermijden.com

Ik was even voor je aan het zoeken in de wetenschappelijke literatuur, maar vond alleen een onderzoek dat aantoonde dat paarden veel liever met de kont naar de auto staan (dus dat ze eigenlijk achteruit bewegen). Wilde ik even delen

Aangemeld
    Jul 2010

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marsha
    Ik was even voor je aan het zoeken in de wetenschappelijke literatuur, maar vond alleen een onderzoek dat aantoonde dat paarden veel liever met de kont naar de auto staan (dus dat ze eigenlijk achteruit bewegen). Wilde ik even delen
    ja dat hoor ik inderdaad wel van meer mensen, kunnen ze wel lekker naar buiten loeren
    inmiddels heb ik resque van bach in huis ,maar nu is de vraag hoeveel geef je van dat spul en hoe ver van te voren geef je dit ?

Dit vond ik op http://www.nmlhealth.com/p,37,556/Rescue.aspx

De remedies toevoegen aan het drinkwater of mengen door het voer van de dieren. De dosering is twee druppels van iedere geselecteerde remedie (vier van Bach Rescue of 2 keer sprayen) per bak. Grotere dieren, zoals paarden, vijf druppels van iedere geselecteerde remedie en tien van Bach Rescue (of 5 keer sprayen) in hun drinkwater of voer. Sommige dieren drinken niet vaak en krijgen de remedies dan niet regelmatig genoeg binnen om er baat bij te hebben. In dat geval een mengflesje gebruiken. Dit doet u door twee druppels van iedere gekozen remedie (en vier van Bach Rescue of 2 keer sprayen) toe te voegen aan een 30 ml. mengflesje gevuld met bronwater. Hiervan minimaal vier keer per dag vier druppels. De dosering uit een mengflesje is hetzelfde voor grote en kleine dieren.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    44

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door resie
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marsha
    ja dat hoor ik inderdaad wel van meer mensen, kunnen ze wel lekker naar buiten loeren
    Het naar buiten loeren heeft hier volgens mij weinig te mee te maken. Het gaat er om dat een paard topzwaar is aan de voorkant en door het remmen steeds het gevoel heeft voorover te kukelen. Als hij achteruit reist, kan hij dat met zijn achterhand (die hier veel meer op gebouwt is) opvangen.
    Started!

Als je zeker wilt weten dat je paard de druppels inneemt is een klein stukje (oud) brood erg handig. Het neemt de druppels op en nagenoeg alle paarden eten dat wel. Ik heb toendertijd de rescuespray gebruikt, maar dan moet je paard niet teveel schrikken van het geluid...

Bladwijzers

Forum Rechten