Wie heeft er zin om hier een beetje over mee te denken en babbelen?
Ik wil zo zoetjes aan wat aan level 4 gaan werken nu ik Cuby weer wat terug in conditie heb, en net zo fijn als daarvoor!
Nu lukt het sinds kort online om een flying leadchange te krijgen in de figure 8 en gewoon op de cirkel met change of direction. Nog niet heel precies gecontroleerd daar waar ik het wil, maar het begin is er!!
Nu heb ik nooit echt geleerd hoe je dit doet- (even kopieren uit mijn dagboekje) Destijds toen ik de oude level 2 haalde in 2005, moest je 3 flying changes achter elkaar laten zien, maar dat ging ook echt alleen om de leadchanges. Was dus gewoon heel hard galopperen en eventueel een tik erbij zodat ze ook oversprong.
Ik dacht in elk geval, het is vast handig als ze op een rechte lijn in de door mij gekozen galop kan aanspringen. Dat ging best okee.
Wijken naar de een of de andere kant kan ze ook.
Voor het eerst 180's met Cuby gemaakt, waar ze, toen ik terug op de hoefslag kwam, heel erg met haar kont naar buiten bleef lopen. Terug naar draf en het geprobeerd met de juiste stelling, dat lukte wel. Ik weet alleen niet precies hoe de stelling op een 180 zou moeten zijn voor een leadchange??
In ieder geval, na een paar keer proberen, kreeg ik er opeens een!!! Onze eerste flying leadchange Maar ik zou best graag wat tips en eigen ervaringen horen, want wat zijn goede voorbereidingen hier op? Leer je het het best aan met of zonder teugels of juist in finesse-vorm??
Zijn we er uberhaupt klaar voor?
Bladwijzers