Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: scheren of niet ??

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    scheren of niet ??

    hoi,

    Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen, dus sorry als het verkeerd staat.

    Mijn KWPN-er heeft op dit moment al een behoorlijke wintervacht. en hij heeft het dus nu ook best warm met temperaturen boven de 20 graden.
    Vorig jaar winter heeft hij voor het eerst een deken op gehad, zodat ik hem wat beter op gewicht kan houden. Maar hij had het toen afentoe best warm met deken op. Zeker omdat hij ook op stal staat met die deken op. Of b.v. tijdens het spelen met zijn vriendje.

    wat doe ik nu ?? scheren ?? Misschien alleen een streepje bij de hals ?
    Wat doen jullie ?
    Is scheren niet overdreven voor een recreatie-paard ? ik rijd hem niet mega in het zweet bijvoorbeeld.

    Groetjes,

    Maris

  2. #2
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:scheren of niet ??

    Vorig jaar mijn verzorg paard ook geschoren omdat hij best snel zweeten als hij zich al een klein beetje in spande.
    Wij hadden de hals en het gedeelte waar de singel zit geschoren en dat is ons goed bevallen.
    Verder heeft hij ook gewoon zijn deken op en dat beviel ons wel goed
    Echt mooi vind ik het zelf niet maar als je je paard er mee helpt is het wel fijn
    Dus wij hadden hals, bort, buik gedeelte gedaan.
    succes ermee
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:scheren of niet ??

    Ik denk dat je vooral moet kijken wat werkt voor jouw paard.
    Het is nu natuurlijk wel even een rare overgangsperiode, Whoopie voelt ook al warm aan als ze gewoon op de wei staat en de zon schijnt, maar over een tijdje kan ze die vacht goed gebruiken.
    Als het probleem alleen even in deze paar weken speelt dan zou ik er niets aan doen. Heeft hij er daarna nog last van dan zou je er iets aan kunnen doen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:scheren of niet ??

    Ik heb mijn Stet ook geschoren, Askja moet nog. Ze staan allebei nu flink te zweten in de wei en ik rijd ze een paar keer per week in het zweet. Ook dat is minder als ze hun warmte beter/ sneller kwijt kunnen. Ze heeft/ krijgt alleen een streep op de hals.
    Door nu te scheren, groeit de vacht nog door en heb je niet een stuk naakt paard in de winter.

    Overigens; ik kocht mijn scheermachine bij de Action voor nog geen zes euro. Het is even een klusje met scheren, maar ik vind hem zijn geld zeker waard.
    Started!

  5. #5

    Re:scheren of niet ??

    Ik ga nicky een race streep scheren.

    Ik had haar eigenlijk onder de dekens gewild, maar ben erachter gekomen dat alle dekens van sophie te groot zijn voor haar.
    Steken zo'n ruime 15 cm uit aan de achterkant
    Dus dan maar zo,


  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:scheren of niet ??

    Mitzel, dus alleen de hals aan de onderkant scheren werkt al super ?!
    ja ik had gehoord van de tondeuse bij de Action, maar ik geloof dat die eigenlijk meer bedoelt is voor oren en hoofd etc. Niet voor winterharen

  7. #7
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:scheren of niet ??

    Als je nu een race-streep scheert, is een deken niet noodzakelijk komende winter. Bij een race-streep scheer je van de lies naar oksel, over het bespierde deel van het voorbeen naar de boeg. De boeg scheer je ook en dan naar boven over de hals, zodat je alle zweetplekken voorziet van korter haar. Niet mooi, maar wel erg effectief en handig omdat je geen dekens nodig hebt.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  8. #8
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:scheren of niet ??

    Mijn paard krijgt alleen wel een deken op van de winter, omdat ik hem dan beter op gewicht kan houden.

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:scheren of niet ??

    Hebben jullie dan ook nog tips voor welk merk scheerapparaat ik eventueel moet gaan ?

  10. #10
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:scheren of niet ??

    Ik zou via Bokt iemand zoeken die je paard komt scheren. Mensen die scheerdiensten aanbieden hebben een profi apparaat (paar honderd euro) en dan ben je het goedkoopst uit als het toch maar om 1x scheren gaat.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  11. #11
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:scheren of niet ??

    Ja dat is wel zo. Maar ik wil mijn paard eerst even rustig laten wennen aan het geluid etc. En daar hebben die mensen de tijd natuurlijk niet voor....

  12. #12
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:scheren of niet ??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
    Mitzel, dus alleen de hals aan de onderkant scheren werkt al super ?!
    ja ik had gehoord van de tondeuse bij de Action, maar ik geloof dat die eigenlijk meer bedoelt is voor oren en hoofd etc. Niet voor winterharen
    Ja, klopt. Vanaf onder/ achter de kaak tot tussen de voorbenen. Alleen dat scheelt al enorm. Als het te weinig blijkt, scheer ik gewoon een stukkie verder.
    De Action-machine is inderdaad beter voor kleine stukjes, maar dit gaat net. Zeker voor een eerste keer.
    Started!

  13. #13

    Re:scheren of niet ??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
    Ja dat is wel zo. Maar ik wil mijn paard eerst even rustig laten wennen aan het geluid etc. En daar hebben die mensen de tijd natuurlijk niet voor....
    Koop of leen daarvoor een simpele tondeuse en oefen daarmee. Ik heb er ooit een gratis gekregen bij een megapak vitaminespuiten. Daar kan je echt je paard niet mee scheren (en ben ik ook niet van plan) maar is wel perfect voor het laten wennen aan het geluid van dat ding (level 3 taakje ).
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  14. #14

    Re:scheren of niet ??

    Zoek een boer met een koeien scheer apparaat werkt ook prima

    Ik ga vanaf van de week ook wennen met nicky, ding maakt helaas een pleur herrie

  15. #15
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:scheren of niet ??

    Je kunt ook een hondenscheer-apparaat zoeken. Die maken een heel stuk minder lawaai en ik heb er menig paard mee geschoren. Zelf een shetlandervacht is geen probleem, en de paarden vonden het ook niet heel super eng. Die ik heb maakt een soort hard zoemmmmzoemm geluid, en je moet regelmatig olie erop doen natuurlijk.

    Zelf heb ik een easculap trouwens, maar er schijnen nog stillere te zijn (dacht van Moser en hauptner).Wel even aanzetten mocht je een 2e hands willen aanschaffen! Er zijn (oudere) varianten die wél mee rherrie maken.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •