In mijn dagboek staat het ook, mijn merrie is gewond geraakt op haar spronggewricht aan de voorkant. Een erg bewegelijke plek dus. Het is een erg grote wond. De dierenarts zei eerst vrij hoopgevend als het gewricht niet beschadigd zou zijn de wond in 4 weken wel dicht zou zijn. Inmiddels weet ik dat dit echt niet het geval gaat zijn. Hier zullen nog wel wat maanden overheen gaan. Eerst was ik van plan heel braaf te luisteren, tot ik er achter kwam dat het toch wel heel veel langer zou gaan duren.
Wat ik me nu afvraag, wat is goed, bewegen of niet bewegen? Het moeilijke is dat iedereen iets anders zegt. De dierenarts zegt absoluut enkel en alleen vaststaan. De meningen zijn er echter zo over verdeeld. Bepaalde mensen zeggen weer juist wat wandelen en nu heb ik via een ander forum contact gehad met een man gespeciliseerd in wonderverzorging die me aanraad te gaan longeren.
Er moet iets gebeuren wel denk ik, Rupa wordt nogal een bommetje.
Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen wat nu echt handig is in een dergelijke situatie? Enerzijds is bewegen mentaal zo goed en is het fysiek slecht om helemaal niet te bewegen. Anderzijds is rust voor de wond volgens de dierenarts super belangrijk. Ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Bladwijzers