hoihoi,allemaal,ben der weer!
Mijn allerliefste Gon doet het prima!
ben benieuwd naar de reactie op mijn vraag..
Het wandelen ging een tijd prima!zelfs zo goed dat ik een paar weken geleden geen probleem zag met een trekker met grote enge aanhanger,die vlak langs haar reed.ook een grote vuilniswagen denderde 2 keer langs haar heen.Ze mocht van mij grazen en bleef daar rustig onder.[smal landweggetje met sloot aan beide zijden.
tot m,n verbazing was de volgende dag en dagen daarop alles een drama!totaal onverwacht,liep ze langs me heen en draaide,beleef stil staan alsof er een orkaan werd verwacht,snorkte,enz.tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik haar met geduld toch pushtte om wat door te lopen.[stom,ja,weet ik]
maar goed,van de 1 op de andere dag was het over,liep weer braaf en ontspannen mee.1 x.dus weet het aan haar hengstigheid.Daarna niet meer gewandeld ,tot vandaag,wederom een drama.
tot m,n spijt lette ik niet al te erg op haar signaal,[hoofd omhoog en staren]het erf af en daar wilde ze haar eigen richting bepalen,beelf stilstaan,begon dan weer te draven,en ben ongv.400 mtr ver gekomen in een half uur.Ik was zelf ontspannen,hadden goed gewerkt aan de hand,dus...
morgen ga ik héél erg op haar signaal letten,desnoods niet eens het erf af,dan doen we het zo maar..MIJN VRAAG IS;hoe komt dit gedrag??waarom wel op de heen,en rustig gedrag op de terugweg..ze heeft dan ook geen haast ofzo..
ze is net voor de 2e maal hengstig geweest,vanwege een nieuwe in de groep.
Ze is écht unconfident,maar héel snel afgeleid met hoofd laag en brokje,dan doet ze 1 stap en begint alles weer opnieuw..
het valt me wel op dat er meer geschreven is over het feit,dat paarden ,nadat je over hun tresholts begint,onzekerder worden ..alsof ze steeds bevestigt willen worden of je wel echt retreat nadat ze een tresholt aangeven..Waarom dagen achter elkaar problemen en dan ineens niets?rara..heeeft iemand dit eerder meegemaakt?
ik sta wel open voor een discussie hierover..
Bladwijzers