Gezien het vervelende weer van vandaag, en geïnspireerd door mijn leuke parelli dvd's, ben ik vanmiddag bij mijn paard in de box gaan zitten voor wat undemanding time. Ik had helaas geen tijd/mogelijkheid voor een vol half uur in de paddock, maar het leek me dat 10 minuten in de box ook wel gezellig zou zijn. Volgende keer langer/beter.
Mijn paard kwam onmiddelijk naar me toe en begon mij vervolgens overal te likken. Begon bij mijn benen, maar al snel ook armen, hoofd en over naar oren en gezicht. Nu vind ik oren en gezicht niet echt geweldig, dus heb ik hem toen maar weer terug naar handen en benen geleid, maar ik was wel benieuwd hoe ik dit moet duiden. In de dvd's wordt niet echt uitleg gegeven bij bepaald gedrag. En ook vroeg ik me af of ik nu juist toe moet laten dat hij mij zo aftast, of dat ik hem toch uit mijn persoonlijke ruimte moet sturen. Bij mijn gezicht heb ik dat dus wel gedaan. Hij deed het overigens wel voorzichtig hoor, maar ik vind een paardentong in mijn oor gewoon iets té. Hij ging ook tussendoor uitgebreid staan gapen, en dat ook vlak voor mijn gezicht (kon mooi naar binnen kijken!).
Wat moet ik hier nu van denken? En de volgende keer, als ik wel netjes een half uur (of langer) de tijd neem, moet ik dit dan wel of niet toestaan?
Misschien is het een domme beginnersvraag, maar ik ben dan ook een beginner
Bladwijzers