Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

  1. #1
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    hoi allemaal.

    heb het filpje ook al in men dagboek gezet maar niet iedereen leest die dus wilde hem ook even hier plaatsen.
    Ben langzamerhand bezig met men level 2 online en heb zaterdag al wat gefilmpt.
    Ik zelf vond me hier nog te veel met men stick bezig en mrn figure 8 gaat nog steeds niet hellemaal lekker, blijf in het zelfde probleem hangen dat tris bij iedere pion stil gaat staan, achter me langs doet hij niet zo heel veel meer want dan weet hij ondertussen wat ik op anna clinic geleerd heb.
    Als jullie punten van verbetering zien vertel het me dan kan ik daar even aan werken voordat ik een officeele auditie ga filmen.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Is er een stukje waar je specifiek feedback op wilt. Ik heb geen tijd nu om een ruim kwartier te kijken. Maar bij friendly game wil ik al meegeven, stop op een moment dat je die ontspanning krijgt. Timinig is hier niet helemaal perfect.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Bij 2.24 lijkt het (voor mij) alsof je eigenlijk een paar passen achteruit vraagt en dat doet hij niet.
    Bij 3.13 ongeveer is hij nog volop aan het likken en kauwen wanneer je vraagt om terug vooruit te gaan. Hij reageert daar precies trager dan verderop in het filmpje. Denk even laten bezinken nog. Op het einde toe vind ik dat je wel heel goed die bezinktijd geeft.

    Bij de F8 kijk ik de achterhand weg (beetje disengage-stijl)zodat ik de ogen naar mij gericht krijg en dan nodig ik uit naar me toe en daarna de send naar de andere pion. Dan begrijpt Wico beter wat ik bedoel en maakt hij een mooie bocht. Ik weet helemaal niet of dat DE manier is, maar misschien werkt het voor jullie, misschien ook niet.

    Bij de trailer zie ik soms dat hij al terug achteruit wil en dan vraag je eigenlijk een pasje verder. Hij reageert dan met achteruit gaan. Dat laat je wel toe maar eigenlijk vraag je daar net naar voren. Misschien beter iets afwachten of zelf achteruit zetten en dan terug naar voren vragen zodat hij het juiste antwoord op je vraag kan geven?

    Ik vind het heel goed hoe je echt wacht als het paard probeert!

    Als je het ergens niet mee eens bent, dan neem deze punten niet te fel op. Ik ben zelf ook maar met level 1-2 bezig en ik heb nog nooit auditie gedaan. Verder ook enkel zelfstudie met de dvds en boekjes. Ik beweer niet dat ik met deze tips gelijk heb. Ik heb gewoon geprobeerd om te zeggen wat ik zie en ik kan er zelf misschien ook nog iets van leren.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  4. #4
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Hoiiii,

    Nou, ik roep maar gewoon een beetje wat ik zie, misschien heb je er iets aan

    Ik zou iets meer op je timing letten. Je begint namelijk met een heftig kauwende en likkende Tristan. In plaats van dan verder te gaan/te beginnen met friendly, zou ik even wachten totdat hij klaar is met verwerken. Dat zie ik overigens nog een paar keer in je filmpje terugkomen. Neem er lekker de tijd voor, it's not about het filmpje. Als je hem lekker laat verwerken, dan leert hij ook sneller
    Je timing van het stoppen met friendly in zone 5, kan iets beter. Je stopt nu op het moment dat hij wegloopt. Daardoor heb je de kans dat je de angst bevestigd. Hij vindt dat duidelijk nog spannend. Misschien kun je iets eerder stoppen, of nog even in zone 3/4 blijven totdat hij daar helemaal oke is. Dan kun je verder naar zone 5 gaan.

    Bij het stukje dat je Tristan achteruit wil yoyo'en (bij 2.25 ongeveer), ben je niet effectief genoeg met je fases. Dat is trouwens overall een beetje mijn tip, wees effectiever met je fases. Begin echt bij fase 1 en bouw het dan op, blijf niet te lang hangen in fase 2/3. Vervolgens doet hij een sideways, maar was dat je vraag? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

    Let op je neutral. Is ook een beetje mijn valkuil, maar bijvoorbeeld bij de stick to me, blijf je je hand hoog houden, in plaats van terug te gaan naar neutral. Als je terug gaat naar neutral, wordt het meer zijn verantwoordelijkheid.

    Ik vind je bal onwijs gaaf en super stoer dat hij er zo mee bezig is. Persoonlijk zou ik er alleen voor kiezen om daar een driving game van te maken, in plaats van een draw. Dan zie je meer zijn confidence, denk ik.

    Het stukje met het blok, was het je bedoeling dat hij er echt op ging staan, of alleen een touch it? Als het alleen een touch it was, zou ik eerder retreaten. Hij doet dan immers wat je vraagt. Als het de bedoeling was dat hij er op ging staan en hij dit al vaker heeft gedaan, zou ik weer iets duidelijker zijn in mijn vraag. Ik weet niet of het voor hem de eerste keer was?

    Je circling is op een gegeven moment heel mooi, netjes paar rondjes in draf Hij trekt alleen op 1 punt heel erg naar buiten, is dat zijn comfortzone? Misschien zou je je cirkel dan iets dichter bij zijn comfortzone kunnen doen?

    Ik weet niet precies wat Anna je heeft verteld met de figure 8, maar hij lijkt nog een beetje onzeker? Misschien is het een idee om hem eerst gewoon te spelen totdat hij hem 1 keer goed heeft en hem dan te belonen, in plaats van hem daarna nog een paar keer vragen. Dit kan ik ook helemaal fout zien hoor, ik roep gewoon even wat ik denk.

    Ik zou met de trailer nog even verder oefenen voordat je hem in je auditie doet. Hoe zeker is hij met de trailer in zone 3? Kan hij met zone 3 naast de trailer staan, voor de klep en met vier voetjes van de zijkant op de klep? Hij lijkt nog een beetje onzeker, ik zou hier nog even lekker wat tijd voor nemen.

    Ik hoop dat je iets aan mijn feedback hebt Ik vind dat jullie echt al onwijs gegroeid zijn vanaf de eerste keer dat ik jullie zag Goed bezig

    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  5. #5
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Wat ik leerde van Marie Claire in Frankrijk (3*instructeur) over figure 8 was het volgende. Ik zal het proberen op te schrijven zoals ik het me herinner.

    Eerst bv een hele cirkel. Dan je paard naar je uitnodigen door zelf achteruit te gaan lopen en dat hij je dus volgt (ademhaling in en buik in). Pas als hij je echt 2 ogen geeft, send je hem weg, dmv je buik en borst naar voren (eventueel in het begin overdreven doen), ademhaling uit hierbij gebruiken (=energie naar voren), je lichaam-> je schouder met name, wat bijsturen (sturend naar de richting waar je hem heen wilt hebben) en eventueel met de stick bijsturen. Daarbij is het belangrijk, en dat vond ik echt een gouden tip, dat je datgene bij het paard wegstuurt wat je weg wilt hebben.In het geval van de figure 8 is dat de voorhand. Je stuurt dus met je stick richting de schouder van het paard, met kleine beweging in het begin (energie up).

    Als dat deel met 2 ogen niet lukt binnen het traject met de 2 pionnen (wat mij nog wel eens gebeurde in Frankrijk), dan dit oefenen zonder de pionnen. Bijvoorbeeld paard op de cirkel, zodra hij je eerste schouder passeert, hem naar binnen vragen (achterhand kijken of eventueel stick hierbij gebruiken) en zodra hij bv 2 ogen geeft (al moet je de hele bak doorlopen) dan stoppen. Eerst dit in stap goed krijgen, dan pas in draf verder gaan. Dit kun je dan steeds verder uitbouwen, zodat het op een dag lukt, in draf of wie weet een galopje, binnen de figure 8.

    Hopelijk kun je er wat mee, nog vragen, laat maar weten. Succes en plezier iig!
    Leven is het meervoud van lef.

  6. #6
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Bedankt voor de tips kan er zeker wat mee.
    hellaas was er te veel wind waardoor de bal steeds wegrolde vandaar dat we het zo deden maar voor de eerste keer vond ik het wel goed gegaan.
    Ik ga er zeker opletten waneer hij stopt met kauwen en likken hij doet dat ook extreem veel.

    @ aletta-Die tip voor men figure 8 ga ik zeker eens uitproberen, ik ben op dat gebied erg onrustig in men lichaam desnoods ga ik ergens op zitten maar dan kan die stap achteruit niet doen(maar dat is de andere stap die ik kan proberen als dat niet lukt).

    Het trailerladen is voor ons nog een oefen project hij is er namelijk mega bang voor, van wat hij nu al durft ben ik ook heel trots op.

    De blok was inderdaad de bedoeling dat hij er op ging staan dit vind hij ook erg leuk, maar dit ding kiept elke keer om dus denk dat hij het graag op een stabieler pedestal doet(hoop dat ik een grotere boomstam of goede betaalbare pedestal kan vinden)
    Met het extreme friendly was hij inderdaad nog wat gespannen wat hij normaal wel braaf doet, maar we hebben daarvoor al een uur best veel gedaan dus daar kan meer onspanning komen.


    @Gilraen-ik wilde inderdaad een stap achteruit vanuit zonde 3 maar dat snapt hij nog niet, wat hij altijd gaat doet is dan zijn achterhand wegzeten of zijwaarts wegstappen,(voor mijn dus nog een oefening die ik niet hellemaal door heb nog)

    Super bedankt meiden hier gaan we aan werken
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  7. #7
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    In dat geval zou ik die achterwaarts eerst langs een hek doen. Dan kan hij niet uitzwaaien en gaat hij heel snel het juiste antwoord vinden. Wico doet het dan wel en na een paar keer vragen probeer ik eens los van het hek, meestal gaat dat dan ook goed.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  8. #8
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Ah ja dat is een goed iedee Nooit aan gedacht.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  9. #9
    Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    nieuwleusen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.946

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Ik heb nu even specifiek naar je 8tje gekeken. misschien dat ik straks nog tijd heb voor de rest.
    Ik zat met hetzelfde, want ik kreeg de 8 in draf wel voor elkaar met Caitlin alleen ik moest daarvoor heel veel doen om er voor te zorgen dat ze bleef draven. Het doel van een patroon is juist dat het paard het zelf gaat doen. Anna heeft mij daar een paar keer bij geholpen.

    Ik moest Caitlin op de 8 zetten, als ze om de pion heen gaat nodig ik haar uit om te komen (draw) door 3 passen (en niet meer!) achteruit te lopen met een uitnodigende houding (buik in, en evt net doen alsof je je touw binnen wil halen) en daarbij niet aan het hoofd zitten. Als Caitlin er voor kiest niet te komen laat ik haar lopen en als ze achter mij langs komt steek ik mijn stick en string naar achter richting haar ribben. Dan wacht ik tot ze weer bij die pion is en doe ik hetzelfde. Als ze er weer voor kiest door te lopen doe ik hetzelfde met mijn stick met daar met een iets hogere intensiteit en uiteindelijk raak ik haar ook. Het handige is om het zo op te zetten dat het paard tussen jouw en het hek door moet als hij achterlangs gaat. Je wilt het alternatief (=doorlopen) oncomfortabel maken.

    Als ze er voor kiest om wel om de pion heen te komen laat ik haar komen, aai en weer send de 8 op. Tot het wat beter gaat, dan stuur ik haar meteen door (dus zonder naar mij te laten komen) en laat ik haar bij de volgende pion pas komen. Dat ook weer op dezelfde manier, totdat om beide pionnen goed gaat en dan kun je eens een hele 8 maken. Je breekt het dus op in kleine stukjes en zet die daarna weer aan elkaar en daarbij reward the slightest try

    Ik zie naar mijn idee met je 8 in stap nog teveel touwgebruik aan het hoofd. In principe wil je de 8 in stap dusdanig hebben dat je de hele 8 een doorhangend touw hebt en alleen maar een kleine draw en send (fase 1) hoeft te doen, voordat je aan de draf begint.

    Als je paard in stap de hele acht zelf kan lopen, dan kun met de draf beginnen. Dan is het wel fijn dat je je paard uitlegt dat hij in draf naar je toe mag komen. Dat kan heel mooi met wat Aletta zegt. Ik ben eerst gewoon begonnen op de cirkel, even twee rondjes laten draven en dan met een draw (en dus niet een disengage) naar binnen vragen, blijven draven. Naar achteren blijven lopen totdat het paard je 2 ogen geeft en je hand aan kan raken. Dat hek vind ik niet geheel eerlijk om erbij te gebruiken, want daarmee wacht je niet tot je paard zelf echt zo ver is dat hij je wil en kan aankijken. Anna gaf als tip dat ik Caitlin in een S-patroon kon laten lopen (dan voorkom je dat je aan het hoofd gaat zitten).

    Als je paard zo ver is dat hij vanaf de cirkel in een rechte lijn naar je toe kan draven kun je weer verder met je 8. Die bouw je dan weer op dezelfde manier op als in stap.
    liefs, Annelies

    Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

  10. #10
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    @ alytuiere- inderdaat dat is wat anna mijn ook geleert heeft bij mijn heeft hij alleen nu wel door dat hij niet achter me langs moet gaan, soms doet hij het wel als we er net mee beginnen maar dan heeft hij dat al snel door.
    Misschien wil ik wel te snel hoor en moet ik mijn geduldt nog even dooroefenen met de oefening die anna mijn heeft gegeven, weet ook dat ik het niet al te lang of te vaak achter mekaar moet doen aan gezien hij een left brainer-intro is .

    Merkte wel dat ik van de week even met mijn stal genoot aan het praten was mijn lichaam anders stond dan normaal, waardoor hij hem 3 keer vloeiend deed.

    Dus met alle tips ga ik zeker wat doen, of combineren
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  11. #11
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Ik gebruik het hek ook niet bij de F8. Heb het wel gebruikt om achterwaarts te gaan met mij naast hem. Hij begreep maar niet wat de bedoeling was en bleef maar zijn neus naar mij toe draaien en dus kreeg ik geen achterwaarts. Dan kon ik ook niks belonen. En tevaak een foute reactie is ook niet bevorderlijk voor het leer proces vind ik. Daarom deed ik even met hek en dan los van het hek. Dan vond hij zichzelf een heel slim paard toen hij doorkreeg van "aha gewoon achteruit".
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  12. #12
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Het achterwaarts is het proberen waard, werk het niet dan puzzelen we gewoon weer verder.
    Bij mijn draait hij zijn achterhand weg dus misschien werk het voor hem wel goed omdat hij zijn billen in het hek drukt,moet natuurlijk wel oppassen dat hij daar weer niet van schrikt en er een nare ervaring van krijgt, anders moet ik het tussen 2 balken doen die wat verhoogt liggen zodat hij wel achteruit moet om er tussen vandaan te komen.
    Je tip brengt me wel op iedeeen
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  13. #13
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Mijn ervaring is dat ze echt niet per ongeluk tegen het hek opbotsen Veel succes ermee!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  14. #14
    Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    nieuwleusen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.946

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door gaya1
    @ alytuiere- inderdaat dat is wat anna mijn ook geleert heeft bij mijn heeft hij alleen nu wel door dat hij niet achter me langs moet gaan, soms doet hij het wel als we er net mee beginnen maar dan heeft hij dat al snel door.

    Misschien wil ik wel te snel hoor en moet ik mijn geduldt nog even dooroefenen met de oefening die anna mijn heeft gegeven, weet ook dat ik het niet al te lang of te vaak achter mekaar moet doen aan gezien hij een left brainer-intro is .
    Ik denk dat het handig is om hem in stap nog iets beter te krijgen. Je vraagt hem naar mijn idee niet heel duidelijk naar je toe met je lichaam. De eerste keer doe je een stapje naar achteren, maar bij de keer daar na al niet meer en je vraagt het hoofd naar je toe door het touw korter te maken en daar contact op te nemen. Probeer helemaal niets met dat touw te doen, laat die doorhangen en nodig uit met je lichaam door je buik iets in te trekken en een stapje naar achter te doen. En zodra je een verbetering merkt even rust geven of een snoepje, zeker als het een lb-i is Je kunt ook een keer snoepje op de volgende pion leggen, zodat hij daar de beloning vindt.

    liefs, Annelies

    Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

  15. #15
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Nog geen officeele auditie maar zoek wat feedback

    Daar zal ik even op letten,wil hem inderdaad in stap eerst goed hebben.
    Ik geef hem niet te veel snoepjes omdat hij namelijk goed is in bedelen maar op een pion is wel het proberen waard.
    Had op de clincic die dag ook zoveel info meegekregen, dat ik de oefening denk voor de helft vergeten ben fijn om er weer aan herinnerd te worden
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •