Vind ik zo fijn van dit forum dat mensen meedenken en verhalen delen, zodat ik een weloverwogen beslissing kan nemen. Dank daarvoor
Er lopen bij ons in de wedstijden 2 paarden mee zonder ijzers. De ene eigenaar geeft aan dat hij niet zo veel kan trainen omdat de hoeven dan te hard slijten.
Bij het andere paard hebben er nooit problemen voorgedaan, behalve afgelopen seizoen omdat het paard kreupel geweest was en minder getraind had. Vervolgens moesten we door een soort van mijn met losse steentjes. Normaal hebben we een afstandsrit van rond de 7 km met verharde en onverharde wegen.
@Antheman: De prijs van de hoefschoenen zijn het probleem niet, als ik dat afzet tegen de ijzers die voor 2 paarden elke 6 a 7 weken vervangen moeten worden.
@Liesbetm: denk dat ik het zelf niet beter had kunnen verwoorden. Overweeg het zeker en ben me bewust van de eventuele beperkingen.
Heb sowieso voor komend seizoen in m'n hoofd om de overgang te maken naar het 2-span rijden en 2013 (op m'n visionboard)staat de hoop om 4-span te rijden. Dit betekend dat ik niet meer meetel voor het klassement, zoals dit jaar en het dus makkelijker is om te beslissen om een wedstrijd niet te starten of gewoon maar met 1 paard.
Bladwijzers