Onze pony Lotte (Welsh) is regelmatig hoefbevangen geweest. Vorige week was ze echt kreupel en bleek dat ze ook nog een hoefzweer had. Die is uitgesneden, elke dag sodabad, pijnstiller etc, maar na een week nog niet veel beter. Vanmorgen met haar naar de kliniek geweest (röntgen) en het blijkt dat van beide voorbenen het hoefbeen al is gekanteld (maar ze heeft nog redelijk wat zool over) en de hoefzweer zit nog hoger dan al is uitsneden. Ook is bij het linkervoorbeen de lederhuid deels los. Ze is er dus beroerd aan toe. Behandeling zou zijn het voorste deel van haar hoef te verwijderen, langdurig herstel, veel pijn, speciaal beslag en grote kans op herhaling. Ze zou nooit meer in de wei mogen met Bombero, dus alleen op stal of in de bak. Ik weet niet wat ik moet doen. Ze staat nu met beide voorbenen op schuin gips om de druk eraf te halen en blijft tot maandag in de kliniek met pijnstillers. Maandag moet ik dus beslissen of ik haar dan laat behandelen of dat ik haar laat inslapen. Wat een moeilijke beslissing... Ze is 12 jaar oud/jong. Heeft iemand tips? Heeft ze nog kwaliteit van leven? Iemand ervaring met mogelijk herstel bij soortgelijk verhaal? Groet, Lucie
Bladwijzers