Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Hoesten bij gelijk draven

  1. #1

    Hoesten bij gelijk draven

    Ik zal het verder even uitleggen.

    Ik rijd sinds kort weer met sophie, 2 x gereden nu met nieuwe zadel.
    maar ze deed het hiervoor ook al.

    Ik vertrok gisteren en ze wou zelf gelijk draven, naja vooruit ga maar.
    Maar na 5 of 6 passen moest ze echt ontzettend hoesten ??? Dit deed ze tot nu toe 2 x eerder met rijden van hele tijd terug, maar dacht dat wel weg zou zijn.
    Als ik minimaal tot aan het bos rijd, gebeurd er niks. En dan is 500 m? gokje hoor

    Wat kan dit zijn ?

  2. #2
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Hoesten bij gelijk draven

    Ik zou direct de DA erbij roepen. die kan luisteren of het ook in de longen zit en evt wat geven tegen een infectie of om de longen schoon te krijgen. Met hoesten moet je geen enkel risico nemen, want bronchitis is zo ontwikkeld.

  3. #3
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:Hoesten bij gelijk draven

    Geen idee hoor... maar "vroeger" leerde ik altijd dat je eerst moet instappen voordat je een inspanning aan je paard kan/ mag/ zou moeten vragen. Even alles opwarmen voordat het echte werk begint. Even goed doorademen voordat er teugen koude lucht naar binnen komen lijkt mij daar dan ook bij te horen.

    Nu ik zelf hardloop merk ik dat ook wel een beetje; een goede warming up vind mijn lijf toch wel zo prettig. Dat hoeft dan niet eens lang te zijn, maar hollend vanaf de bank is gewoon niet fijn.

    Started!

  4. #4
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re:Hoesten bij gelijk draven

    Als het alleen bij de 1e keer aandraven is zou ik me er niet teveel zorgen over maken.
    Ik heb een paard dat dat ook doet, hele medische molen (ook alternatief) door geweest, geen afwijkingen te vinden. Moet zeggen dat ik het nog steeds niet prettig vind als ze het doet maar ik heb me er bij neer gelegd.
    Overigens zou ik me om andere vormen van hoesten wel acuut zorgen maken!

  5. #5

    Re:Hoesten bij gelijk draven

    Bea weet ik maar sophie wil wel is gelijk draven.

  6. #6
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:Hoesten bij gelijk draven

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Bea weet ik maar sophie wil wel is gelijk draven.
    Ik zou ook de marathon al wel willen lopen.
    Started!

  7. #7
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Hoesten bij gelijk draven

    Een stukje rustige draf aan een losse teugel, kan ook prima als opwarming dienen hoor. Zeker voor een paard dat uit de wei komt en wat de hele dag vrij kan bewegen.

    Atli heeft ook zo'n opstarthoest. De DA heeft naar zijn longen geluisterd en kon niks ontdekken en constateerde dus dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken. Met Atli ga ik trouwens ook zeker geen 10 minuten meer instappen, maar dat heeft meer mentale redenen dan fysieke. Hij valt in slaap van stappen en ik wil hem graag wakker rijden.

    Maar goed, ik zou er voor de zekerheid wel een keer naar laten kijken om zeker te zijn dat de longen ook echt schoon zijn!

  8. #8

    Re:Hoesten bij gelijk draven

    Sophie wil vaak zelf zoveel zin heeft ze om weer te gaan rijden.
    Ik ga 't goed in de gaten houden.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •