Ik volg dit topic al eventjes, maar had tot nu toe geen dingen te zeggen die niet al gezegd werden, dus vandaar hier mijn eerste reactie .
Ook ik vind het link om zout over zijn eten te doen, een likblok is inderdaad beter. Daarnaast vind ik de hoeveelheid krachtvoer ook best hoog... Je kunt namelijk vrij precies uitrekenen hoeveel voedingsstoffen je paard nodig heeft, ook qua vitaminen en mineralen. Mocht je die tabellen willen hebben, mag je me altijd even een berichtje sturen met de hoeveelheid arbeid die je paard doet!
Heb je al eens nagedacht over brok voor IJslanders? Zit weinig eiwit in. Ook de hoeveelheid eiwit in de eerste, tweede of derde snee is gerelateerd aan de bemasting van het land. Vergis je daar dus niet in, denk niet, derde snee, dus weinig eiwit. Die vlieger gaat slechts gedeeltelijk op voor bemest land. Ook hier heb ik wel tabellen van .
Ik denk inderdaad dat de beste oplossing ligt in een goede deken die je al op tijd opdoet en het soepel houden van de reeds aangedane plekken met iets als vaseline of uierzalf.
Bladwijzers