Door mijn beurse been kan ik maar weinig lopen. Ik kan wel op de fiets naar Moon, maar ik kan niet met hem naar de buitenbak oid. Verder dan het eerste smalle pad van de wei kom ik niet en dan max. een meter of 10. Ik zoek dingen die ik met Moon kan doen en die lichamelijk niet belastend zijn voor mij en waar ik niet of nauwelijks bij hoef te lopen. Spelattributen als pionnen, balken ofzo zijn daar niet en heen en weer sjouwen van een pion is ook geen optie. Ik kan er niets permanent laten staan.
Zelf heb ik het volgende bedacht:
- Porcupine game mn. op de voorhand. Een punt van aandacht bij mijn LB-i dus iets wat ik geregeld tussendoor doe. Op de neus, nek, schouder, borst.
- Yoyo uiteraard, met nadruk op de draw, maar dit wordt al snel saai. Interessanter te maken door bv naar achter, opzij, draw.
- Spaanse pas, en eventueel andere kleine dingen uit de vrijheidsdressuur zoals ja knikken, klikker gebruiken.
- Lead by tail, ear, chin een paar pasjes maar, op de lichst mogelijk feel.
- Minicirkels in stap (meer ruimte is er niet) met transitions (halt, achterwaarts) op de lichtst mogelijke energie.
- Weightshifts naar achteren en naar opzij.
Meer inspiratie is hoogst welkom!
Bladwijzers