Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 49

Topic: Anna

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Re:Anna

Getver de getverdemme, goed om te horen dat je nu toch gauw actie onderneemt...

Masseren raadde mijn DA inderdaad af, zeker in het begin (later heeft het hem juist weer erg geholpen), 2x daags Neutradex en 500gr deken heeft ons er uiteindelijk doorheen geholpen vorig jaar.

Er is verschil tussen massaseren en masseren, dat weet ik zeker.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Caroline ze hebben daar een mini afdeling

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Beterschap voor Anna
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

De dierenarts komt zo opnieuw bloedprikken, en er is binnen 20 minuten een uitslag. Ze kunnen de test hier thuis doen volgens deze, dus ik ben bang dat de andere veearts gewoon helemaal niets getest heeft .

Actief Forumlid laura's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Wat vervelend Carolien!
    Wat fijn dat er in ieder geval duidelijk is wat het probleem is.
    Veel sterkte voor jou en Anna

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Thanx iedereen!

Vanmorgen is er bloedgeprikt bij Anna, de uitslag is er helaas nog niet. Anna lijkt wel opgelucht dat we nu weten in welke richting we moeten zoeken, en was vanmorgen aardig fleurig. De veearts is grondig onderzocht, en de stethoscoop even goed afgelikt. Een goed teken, want dit is meer de Anna die wij kennen . De dierenarts dacht dat Anna het ergste wel gehad had, maar wilde de waardes even afwachten voor defenitieve conclusies. De behandeling is ook al gestart sinds gister, dus dat is mooi. Dat de uitslagen van het bloedprikken nog niet hier zijn is wel een goed teken, bij hele extreme waardes had ze wel gebeld.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Het beeld van Anna lijkt er zo ontzettend op dat het haast niet anders kan . Misschien is ze wel sneller in aangeven van pijn als Kate indertijd, want dat heeft bij Kate zoveel schade gegeven en zolang herstel gevergd. Laten we dus hopen dat ze al op de weg terug is!
    Goed warm houden zal ze snel minder stijfjes van worden hoor.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Bizar maar waar, alle bleoduitslagen lijken ok! Ik wacht nu op een mail met daarop alle gegevens.

De dierenarts heeft (gister) zelf ook de diagnose spierbevangen gesteld op basis van haar symptomen en het beeld dat Anna geeft. Beetje vreemd dus . Vanmiddag is er wer een afspraak met de dierenarts, ze overleg took even met hara collega's.

Ondertussen lijkt Anna weer wat opgeknapt, ze beweegt nu meer voorin het strohok en heeft haar deken nu onder het stro van het rollen/liggen.

Listen to your horse.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

De conclusie is toch defenitief spierbevangen, die waardes zijn juist WEL (maar gelukkig wel licht) verhoogd (dit was niet helemaal correct gecommuniceerd naar de assistente). Waarschijnlijk staat ze hier al een tijdje mee, en is ze (door de rust en alleen hooi) al een stukje opgeknapt. Er is ook een standaard bloedonderzoek gedaan en DIE waardes zijn allemaal wel helemaal ok! (al weet ik nu zo niet waar alles precies voor staat :P)

CK= 174 (hoort tussen de 10- 350)
    ALT < 10 ( 5- 50 )
    ALKP = 197 ( 10- 326)
    CREA = 132 (71- 194)
    GLU= 4,73 (3,56- 8,33)
    TP= 66 (56-79)
    UREA= 4,8 (3,6-8,9)

Anna blijft dus lekker binnen, en we gaan zo door met alleen hooi en het supplement. Daarnaast mogen we haar elke dag helemaal voorzichtig masseren of met een poetsborstel zachtjes poetsen. Anna staat nu met Beebs binnen (Beebs is geblesseerd) in een dubbel strohok, zodat ze ook weer wat paardengezelschap heeft. Ze zijn beiden erg rustig en staan lekker aan het hooi te knabbelen. We willen vandaag even aankijken hoe het gaat zo samen, en anders doen we alsnog het hek ertussen. Dan kunnen ze wel elkaar zien en snuffelen, maar hebben ze wel elk hun eigen ruimte. Maar nu lijkt het goed te gaan, ze staan de hele ochtend al rustig samen hooi te snoepen.

Anna's temperatuur ligt nu net boven de 37 C dus dat lijkt ook wel beter te gaan nu. Ze heeft wel een fleecdeken om (paars ), en dat had ze blijkbaar wel even nodig. Ze is heel erg bezig om aandacht te krijgen, en is dan erg onderzoekend met haar mond. Ze staat ook meer voorin het strohok, en vanmorgen zat ze onder het stro (rollen/liggen?)

John en mijn schoonvader zijn vandaag de garage aan het afbreken en kunnen vanaf dat punt zowel Beebs en Anna als Olivia in de gaten houden. Moet zeggen dat ze erg allert zijn . Ik zal een update in mijn dagboek maken over Olivia/Beebs, dan blijft het hier bij Anna.

@Roos; Thanx! Anna is je eeuwig dankbaar!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Fijn!!!
    Je hebt nu duidelijkheid en weet waar je aan toe bent, dat geeft rust en die rust geef je door aan Anna . Gewoon doen wat je nu doet, lekker warm houden en vitamine E/selenium geven en haar het tempo laten bepalen. Mocht ze dikke benen krijgen (afvalstoffen en minder beweging) zou je wat drainage-compositum kunnen proberen, maar zolang haar lijf niet veranderd zou ik even zo doorgaan.

Dat ze ligt en rolt is een goed teken, dat betekent namelijk dat haar pijnlijke rug/billen dit aankunnen (ter vergelijking: Kate heeft toendertijd ruim een maand amper gelegen omdat ze niet overeind kon komen).
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

@Jossie; Anna staat nu ruim 7 weken binnen, en gister had ze voor het eerst stro op haar rug. Misschien dat we het eerder niet gezien hebben, kan ook, maar ik denk dat ze idd nu weer ligt/rolt. Ze kijkt ook veel helderder uit haar ogen vindt ik.

Fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Hopelijk knapt ze snel op. En kleine Beebs ook natuurlijk!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

fijn dat je nu weet wat de problemen zijn. En dat ze tevens aan de betere hand is.
    T is toch altijd naar een ziek beestje en je weet niet precies wat het is of wat je moet doen.

Bladwijzers

Forum Rechten