Hoihoi,
ik heb een vraagje over de cirkling game. Toen ik hem 'geleerd' had ging hij redelijk maar er zaten veel fouten in.
Hij liep wel de cirkel op maar alleen wijzen was niet genoeg, stick moest de fase 2 vormen. Ook bleef hij eerst een klein rondje vormen om me heen. Vorige maand had ik les en toen kwam ik achter een paar fouten die ik maakte. Ten eerste boog ik naar voren wat niet klopt en ten tweede wees ik met de leadrope te kort in mijn hand zodat hij dichtbij bleef om niet tegen het touw aan te lopen zegmaar.
Toen ik dat niet meer deed en hij lekker gefocust was liep hij echt goed de cirkel op met alleen maar een wijs aanwijzing.
Wat Blade nu al een hele tijd doet, is dat als hij rustig is, we een tijdje bezig zijn en hij lekker aan het kauwen is en alles, hij zijn neus tegen mijn gezicht aan drukt. Hij staat daarbij niet te dicht op me, dringt zich ook helemaal niet op, maar hij drukt heel voorzichtig die neus tegen me aan en gaat dan 'blazen'
Op het moment dat hij dat doet blijft hij dat door de oefeningen heen doen, als ik bijvoorbeeld even dichtbij hem sta met friendly of aaien op zijn hoofd. Het probleem is dat ik hem dan de cirkel niet opkrijg. Als ik wijs reageert hij niet, blijft me een beetje met hangende oortjes aan kijken, als ik dan de stick erbij neem loopt hij naar me toe.
Als ik dan onrustig in mijn hulpen word stapt hij achteruit maar dat is mijn schuld.
Als ik hem dan maar weer naar me toe haal gaat hij weer heel lief tegen me aan staan, dan geef ik hem maar een aai en ''zet'' ik hem op de cirkel..
Dan heb ik weer dat het best lang duurt voordat hij zelf kan lopen op de cirkel, hij komt op elke hand zeker 3x naar me toe. Dan geef ik hem een aai en stuur ik hem er weer op. (wat dan weer even duurt) Als hij eenmaal niet meer naar me toe loopt kan hij ook gewoon draven op de cirkel.
Heeft iemand wat goede tips voor mij?
Groetjes Jessie
Bladwijzers