Aandacht bij mij is een aandachtspunt ja, is iets waar ik ook wel bewust mee bezig ben, alleen dan met Parelli technieken.Oorspronkelijk Geplaatst door FriesianSpirit
Als ik zo'n stalling zou kunnen vinden dan zou ik dat heerlijk vinden voor Noah, maar ik woon in Den Haag en het is in deze omgeving heel erg moeilijk om stalling te vinden waar de paarden uberhaupt het hele jaar door 24/7 naar buiten mogen. Sommige stallen hebben in de zomer wel 24/7 weidegang, maar dan staan ze de rest van het jaar veel op stal. Ik was dus al heel blij dat ik hier terecht kon. Ik wil wel kijken of ik voor in de zomer in de buurt een wei voor hem kan vinden, want hier op stal is de weidegang maar heel beperkt omdat er niet zo veel weides zijn.Oorspronkelijk Geplaatst door Ollie88
Wat betreft het kuil, het zou kunnnen. De andere paarden die het eten hebben er geen last van, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Noah ziet wel blakend van gezondheid uit.
Ik heb Noah vlak voordat ik naar Engeland verhuisde gekocht, toen hij in Engeland arriveerde kende ik hem dus nog nauwelijks en zijn we vanaf 0 begonnen samen. Hij had toen ook wel wat uitspattingen af en toe, maar lang niet zo vaak en zo heftig als nu.Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
Speeldates met vriendjes wil ik wel zo vaak mogelijk voor hem regelen, ik vind het heerlijk om naar hem te kijken als hij aan het spelen is, maar ik denk dat het in de praktijk niet haalbaar is om hem vaak en lang genoeg samen met een vriendje in de bak te laten spelen zodat hij voldoende beweging krijgt. Daarnaast merk ik aan hem dat hij het ook echt wel leuk vindt om dingen met mij te doen, hij loopt los met me mee naar de uitgang van de paddock als ik met het halster loop, vandaag draafde hij zelfs achter me aan.Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
Voor mij is het geen nieuwe plek, King heeft er jaren gestaan en is er ook overleden vlak voor ik naar Engeland ging. Ik ben blij dat ik hier weer terug ben. Het haalt het natuurlijk bij lange na niet bij de stal in Engeland, qua leefomstandigheden voor Noah en natuur, maar ik vind het een fijne stal en voel me hier op mijn gemak.Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
Ik heb gelukkig tot nu toe het touw nooit los hoeven laten, maar voor de zekerheid ga ik meestal naar de kleine buitenbak, want de grote buitenbak kan niet afgesloten worden, de omheining is op kniehoogte. Wat goed dat LB in hyperstaat&los nog steeds wel opdrachten kan uitvoeren, zo ver zijn wij nog niet . Pionnen helpen wel, want dan moet hij opletten waar hij loopt en als hij een beetje gekalmeerd is gaat hij op een gegeven moment ook aangeven dat hij graag wil stoppen bij de pion. En pasjes sideways doe ik ook om zijn aandacht weer bij mij te krijgen.Oorspronkelijk Geplaatst door Alicia2u
Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor de tips en het meedenken
Het lijkt de goeie kant op te gaan met ons. Zaterdag is hij tijdens het grondwerken nog een keer ontploft (en toen ben ik dit topic gestart), maar de 4 dagen daarna heb ik elke dag wat met hem gedaan, meestal wat grondwerk, en heeft hij geen enkele echte explosie meer gehad . Gister was ik echt heel trots op hem. Langs beide buitenbakken loopt een sloot en er zijn op dit moment mannen bezig de heggen te snoeien en de sloot uit te baggeren. Veel bedrijvigheid en veel groot materiaal op stal dus. Gister waren zowel de kleine buitenbak, als de longeerbak bezet, dus toen zijn we maar naar de grote buitenbak gegaan. Eerst zijn we de enorme trekker in de hoek gaan bekijken. Noah is dòl op touch it, dus die heeft de trekker even grondig geinspecteerd Toen hij de trekker oké vond ben ik wat grondwerk gaan doen ernaast. Hij was heel stoer, linksom op de cirkel begon hij al snel te briesen en kon hij weer als vanouds met slack in het touw en zijn neus over de grond draven èn galopperen. Rechtsom was de trekker ineens toch weer even eng, dus heb ik hem weer rustig laten kijken. Daarna een paar keer een sqeeuze gedaan tot hij echt weer helemaal op zijn gemak was en toen kon hij ook rechtsom super ontspannen draven en galopperen
Bladwijzers