Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Deken problemen

  1. #16
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Deken problemen

    Ik wil bewust geen bontjes op dekens in verband met nat worden en dan schuren.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  2. #17
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Deken problemen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Krijtje
    Heb besloten een lamsvellen singelbontje te bestellen en die te vermaken voor op mijn deken. Vooral omdat ik er van overtuigt ben dat mijn deken wel goed past, als ik het oppervlak dat op haar schoft steunt groter maak zou het probleem in theorie opgelost moeten zijn. Als het niet werkt maak ik er wel weer een singelbontje van en koop ik een andere deken.
    Er zit nu namelijk helemaal geen bontje op de deken thv het schoft en iets synthetisch lijkt me niet zo prettig.
    Ik moet eigenlijk een beetje lachen, je vraagt hier om raad. Nu zegt hier iedereen vrijwel hetzelfde en je doet compleet het tegenovergestelde omdat je overtuigd bent dat wat de rest zegt niet zo is.

    Nu vraag ik mij af, waarom vraag je hier advies als je er in princiepe van uitgaat dat het niet zo is?


    Of zit ik nu gewoon te zeuren
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  3. #18

    Re:Deken problemen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Krijtje
    Heb besloten een lamsvellen singelbontje te bestellen en die te vermaken voor op mijn deken. Vooral omdat ik er van overtuigt ben dat mijn deken wel goed past, als ik het oppervlak dat op haar schoft steunt groter maak zou het probleem in theorie opgelost moeten zijn. Als het niet werkt maak ik er wel weer een singelbontje van en koop ik een andere deken.
    Er zit nu namelijk helemaal geen bontje op de deken thv het schoft en iets synthetisch lijkt me niet zo prettig.
    Ik moet eigenlijk een beetje lachen, je vraagt hier om raad. Nu zegt hier iedereen vrijwel hetzelfde en je doet compleet het tegenovergestelde omdat je overtuigd bent dat wat de rest zegt niet zo is.

    Nu vraag ik mij af, waarom vraag je hier advies als je er in princiepe van uitgaat dat het niet zo is?


    Of zit ik nu gewoon te zeuren
    Maar mijn hoofdvraag was eigenlijk, wat vinden jullie van borstbeschermers? / wat zijn ervaringen daarmee. En ik heb wel degelijk iets aan de gegeven antwoorden. Het is toch aan mij om te beslissen wat ik doe?


  4. #19
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Deken problemen

    De ervaringen op 1 na zijn negatief.

    Dus daarom vind ik het vreemd dat je het dan toch op die manier doet.

    Ik zou niet zomaar bezuinigen op een deken, ik heb geluk dat mijn pony de 'goedekopere' dekens goed past en dus geen plekken krijgt, anders zou ik wel duurdere dekens kopen.

    Ik zou niet de symptoom bestrijden maar de oorzaak.

    Daar vraag je imo ook om, daarom snap ik het niet helemaal.

    Maar natuurlijk ben je vrij in je keuzes
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  5. #20
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Deken problemen

    Als de deken goed past, schuurt hij nergens en heb je ook geen bontjes nodig. Deze deken past dus niet goed. Ik neem aan dat je zelf ook geen niet passende schoenen blijft dragen, doe je paard een plezier en zorg voor een goed passende deken
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  6. #21

    Re:Deken problemen

    Alweer helemaal eens met Promptertje.

    Als de deken ACHTER de schoft op de rug ligt, is dat gewoon heel slecht voor jouw paard.
    Punt. Dan ligt de RAND van de deken op de doornuitsteeksels van de wervels end at moet beslist niet (net zoals je zadel daar NIET op mag liggen....)

    Een bontje verandert daar echt niet iets aan.

    Succes!

    May the horse be with you!

  7. #22

    Re:Deken problemen

    M'n nieuwe deken ligt niet achter de schoft, deze ligt juist iets voor/op de schoft, de plekjes die ze krijg zitten ook echt in haar manenkam..dus voor haar schoft
    om die te laten helen heeft ze tijdelijk even een deken op die achter haar schoft valt, maar dat kan niet comfy zijn dus dat is geen oplossing voor meer dan een paar dagen.
    Ik weet dat ze bij haar vorige eigenaar van de winter ook al een keer een wondje gehad heeft op ongeveer die plek door een nieuwe deken en zij die deken toen heeft weggedaan.
    Toen ik haar kreeg stond ze met die deken die achter haar schoft valt en een regendeken erover die ervoor valt.
    Misschien was het ook nog niet zo goed geheeld toen ik weer een nieuwe deken (die 'gewoon' valt) probeerde en is het daardoor weer open gegaan, dus het punt is dat ik niet zeker weet of het door de nieuwe deken komt, of doordat het plekje nog zwak was.

    Misschien ben ik idd wel eigenwijs/koppig, maar ik ben er (nog?) niet van overtuigd dat mijn nieuwe deken verkeerd zit, dus dat wil ik nog even afwachten. Maar om de kans op herhaling zo klein mogelijk te maken doe ik een heel dik bontje op mijn deken.

    Helaas kun je niet gewoon een pleister plakken bij een paard..

    Ik zal jullie wel op de hoogte houden van hoe het gaat, en wil jullie zeker voor jullie adviezen bedanken, als ik toch mijn twijfels heb ga ik zeker een van de bovengenoemde dekens aanschaffen.

  8. #23

    Re:Deken problemen

    Gelukkig dat de deken niet achter de schoft ligt!
    Succes met de dekens!!

    May the horse be with you!

  9. #24

    Re:Deken problemen

    Hoi Allen,

    Heb gisteren een nieuwe deken gekocht voor Aris, plekje op schoft was helemaal weggegaan dankzij bontje, maar ze kreeg nu kale schouders helaas.
    Ze heeft nu een weatherbeeta deken (met freestyle systeem):

    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SGICVZEU.jpg

    hopen dat het met deze deken beter gaat dus!
    Ik houdt eigenlijk helemaal niet van rose en paars, dus hopelijk rolt ze snel in de modder haha! (ze hadden geen andere kleurtjes behalve een nóg paarsere - vind haar net een barbie paard met zo'n rose deken op)

    groetjes Ninke

  10. #25

    Re:Deken problemen

    Fijn dat je het laat weten!
    Succes met de nieuwe deken. Meestal zijn ze binne een dag gewoon "modderkleur" .

    May the horse be with you!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •