Beste allen,
Sinds ik mijn paard heb (ongeveer 2,5 week pas) heb ik gedoe met dekens.
Ik had 3 dekens mee overgenomen, maar daarvan past er 1tje maar echt goed. Ze is 3 weken geleden geschoren, dus moet in de dekens staan.
Ze kreeg best snel van een van de dekens een wondje op haar schoft. Vervolgens heb ik de andere dekens zo opgedaan dat die niet op dat plekje drukten en zalf gesmeert.
Het lijkt mij voor haar ook niet prettig de hele winter met 2 dekens op te staan (een staldeken die ver naar achter ligt + een regendeken die ver naar voren ligt - geen druk op schoft dus - maar wel minder fijn bewegen denk ik). En wat doe ik dan als het kouder wordt?
Toen het wondje dicht was heb ik dus een nieuwe deken gekocht (eurostar softshell), die leek perfect te passen, maar ze heeft daar na een paar dagen op dezelfde plek nu ook weer een wondje van..
Ze heeft nu dus weer een deken op die te ver naar achteren ligt en niet op haar schoft drukt, en ben weer aan het zalven.
Nu de vraag;
hebben jullie ervaringen met schoft/borstbeschermers? Ik lees daar wisselende verhalen over namelijk. Zou er pas een om doen als het plekje weer goed dicht is. Heb namelijk zo het gevoel dat ze van zo'n beetje iedere deken die op haar schoft ligt last zal krijgen...
(volgend jaar ga ik haar ook zeker niet scheren, maar zit nu dus wel met problemen). Vind het ook zonde steeds een andere dure deken te kopen waar ze uiteindelijk weer plekjes van krijgt. (zeker omdat ze volgend jaar écht niet geschoren wordt met al dit gedoe)
Zou natuurlijk niet willen dat het nog erger wordt als ik haar een borstbeschermer om doe, maarja moet toch iets proberen.. De andere optie is de laatste nieuwe deken verkopen met verlies en een (waarschijnlijk nog duurdere - bijv. Rambo deken a 300 pieken) andere uitproberen.
Haar gewoon met een pijnlijk schoft laten staan is beslist geen optie.
groetjes
Bladwijzers