Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: Deken problemen

  1. #1

    Deken problemen

    Beste allen,

    Sinds ik mijn paard heb (ongeveer 2,5 week pas) heb ik gedoe met dekens.
    Ik had 3 dekens mee overgenomen, maar daarvan past er 1tje maar echt goed. Ze is 3 weken geleden geschoren, dus moet in de dekens staan.
    Ze kreeg best snel van een van de dekens een wondje op haar schoft. Vervolgens heb ik de andere dekens zo opgedaan dat die niet op dat plekje drukten en zalf gesmeert.
    Het lijkt mij voor haar ook niet prettig de hele winter met 2 dekens op te staan (een staldeken die ver naar achter ligt + een regendeken die ver naar voren ligt - geen druk op schoft dus - maar wel minder fijn bewegen denk ik). En wat doe ik dan als het kouder wordt?

    Toen het wondje dicht was heb ik dus een nieuwe deken gekocht (eurostar softshell), die leek perfect te passen, maar ze heeft daar na een paar dagen op dezelfde plek nu ook weer een wondje van..
    Ze heeft nu dus weer een deken op die te ver naar achteren ligt en niet op haar schoft drukt, en ben weer aan het zalven.

    Nu de vraag;
    hebben jullie ervaringen met schoft/borstbeschermers? Ik lees daar wisselende verhalen over namelijk. Zou er pas een om doen als het plekje weer goed dicht is. Heb namelijk zo het gevoel dat ze van zo'n beetje iedere deken die op haar schoft ligt last zal krijgen...
    (volgend jaar ga ik haar ook zeker niet scheren, maar zit nu dus wel met problemen). Vind het ook zonde steeds een andere dure deken te kopen waar ze uiteindelijk weer plekjes van krijgt. (zeker omdat ze volgend jaar écht niet geschoren wordt met al dit gedoe)

    Zou natuurlijk niet willen dat het nog erger wordt als ik haar een borstbeschermer om doe, maarja moet toch iets proberen.. De andere optie is de laatste nieuwe deken verkopen met verlies en een (waarschijnlijk nog duurdere - bijv. Rambo deken a 300 pieken) andere uitproberen.
    Haar gewoon met een pijnlijk schoft laten staan is beslist geen optie.

    groetjes

  2. #2
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Deken problemen

    Schoft/borstbeschermers hoor ik zelf ook wisselende verhalen over, ik heb er nu zelf eentje met een halve hals gekocht (maar die ligt er nog niet op).

  3. #3
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re:Deken problemen

    Heb ooit 1 nacht een schofbeschermer gebruikt, werd het bij mijn (gevoelige) paard alleen maar erger van.
    Deken met halve hals (rhino) of eigenlijk sowieso de horseware dekens bleken de uitkomst!

  4. #4

    Re:Deken problemen

    Ik heb zelf geen ervaring met schoft/borstbeschermers, maar het paard van mijn moeder had ook last van een schuurplekje op zijn schoft als hij met deken op stond, mijn moeder heeft toen aan de binnenkant van de deken (op de plek waar de deken op de schoft ligt) een bontje gestikt en daarna heeft hij nooit meer een schuurplek op zijn schoft gehad! Niet echt antwoord op je vraag maar misschien een tip waar je iets aan hebt?
    Groetjes Manon

  5. #5
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Deken problemen

    Nooit aan schoft- en borstbeschermers beginnen IMO! Wondjes krijgen ze van niet optimaal passende dekens, dat is de basisoorzaak dus die moet je aanpakken. Ik heb alleen maar dekens die ruim vóór de schoft blijven en met een gladde binnenkant (van Horseware), mijn hengst loopt nu de hele dag in het land te rennen en te vliegen, rolt volop, maar nooit heeft hij ook maar 1 schuurplekje gehad. Ik vrees dat je beter in een goed passende deken kan gaan investeren, dan in een schoftbeschermer.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  6. #6

    Re:Deken problemen

    Geheel en al eens met Ans (promptertje)

    May the horse be with you!

  7. #7
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Deken problemen

    Hier ook alleen nog maar Horsewaredekens.
    Met andere dekens idd kapotte schoft en schouders.
    Overigens hoeft qua Horseware dat niet perse Rambo te zijn.
    Ik heb zelf twee goede rhinodekens. De ene met een Rambo liner eronder.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  8. #8
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Deken problemen

    Ik heb Rhino's en Amigo's van Horseware, liggen allemaal prima, ook op mijn dravers die allebei een brede borst en zware hals hebben
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  9. #9
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Deken problemen

    De schoft kan alleen stuk gaan als de deken niet pas, ofwel te krap voor of juist te wijd. Mijn ervaring is dat goedkopere dekens vaak een minder goede pasvorm hebben en snel ergens trekken. Daarbij is het van beland dat je deken qua lengte ook goed is. Goedkoop met dekens is dan ook vaak duurkoop .

    Ik heb hier haflingers, alleen passen Rhino's met halve hals en Bucas dekens. De New Forest van mijn schoonzus staat ook onder Rhino. Kortom, zowel brede of juist smalle boegen, hoge of juist geen schoften, dikke of juist dunne billen en dikke of juist dunne buiken: Rhino met halve hals passen ze allemaal!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  10. #10
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Deken problemen

    Hier ook horseware; past perfect, lichte deken, zeer goede pasvorm. Bij de blauwe buren kun je via Josie horseware bestellen voor een aangenamer prijsje dan in de winkel

  11. #11

    Re:Deken problemen

    Hoi allen,

    Dankjullie wel,

    Bedoel je ongeveer zo iets Jossie?

    http://www.dochorse.nl/Images/Produc...1813bafc9d.jpg

    groetjes Ninke

  12. #12
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Deken problemen

    Dat is idd de halve hals van Rhino.
    Zelf heb ik Rhino's zonder hals, bevalt super. En eentje met gehele hals die eraf kan.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  13. #13
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Deken problemen

    De dekens met halve hals van weatherbeeta hebben over het algemeen ook een hele goeie pasvorm en halen de druk ook weg van die plek.

  14. #14
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:Deken problemen

    Die weatherbeeta's zijn ook fijn ja. Als je het freestyle model pakt. Dat is een van de weinige dekens die past op de enorme nekken van mijn PRE's. Nek is dik, lengte van de barokste is ongeveer maat D pony. En deze ligt goed. Daarnaast is de deken heel betaalbaar.

    Voor de kortste heb ik een Turtle neck deken. Deze is super, want de hals is elastisch en wijd.

  15. #15

    Re:Deken problemen

    Heb besloten een lamsvellen singelbontje te bestellen en die te vermaken voor op mijn deken. Vooral omdat ik er van overtuigt ben dat mijn deken wel goed past, als ik het oppervlak dat op haar schoft steunt groter maak zou het probleem in theorie opgelost moeten zijn. Als het niet werkt maak ik er wel weer een singelbontje van en koop ik een andere deken.
    Er zit nu namelijk helemaal geen bontje op de deken thv het schoft en iets synthetisch lijkt me niet zo prettig.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •