Wien en ik hebben nogal een issue met the friendly game, hopelijk weet iemand iets voor ons want ik heb het idee dat we nogal vastlopen.
In september hadden we les van Eefje Veenstra, en daar kwam het friendly-issue even flink naar boven. Wien werd al unconfident zodra je in zone 2/3 stond.
Die unconfidence laat Wien heel minimaal zien, en zodra je verder gaat met iets in zone 2/3/4/5 gaat die unconfidence ook niet verder dan dat.
Inmiddels hebben we er heel veel tijd aan besteed, in totaal dan, want per keer zijn we maar 1-5 minuten 'even tussendoor' ermee bezig. Er is wel verbetering, maar het gaat zo verrekte traag dat ik denk dat ik de verkeerde techniek ed gebruik (en u leest; frustratie)
Meestal doe ik friendly met m'n handen (dat zorgt al voor genoeg unconfidence) van zone naar zone, totdat ik ergens een 'unconfidence spot' tegenkom (al ben ik daar niet altijd naar op zoek) waar ik vervolgens net zo lang blijf aaien/iets tot Wien een positive iets laat zien; hoofd zakken, hoofd naar mij toe, etc. Vaak verdwijnt daar de unconfidence-blik ook mee. Daarna laat ik het gaan, of doen we het nog eens. En daarna laat ik het gaan, of doen we het nóg eens, etc. Ik neem (op aanraden van Eef) bewust erg kleine stappen.
Op dit moment kunnen we meestal handenfriendly in zone 4, maar op de andere dag sta ik maar wat in zone 2, en op een andere dag is zone 5 ineens geen probleem. Oftewel; erg wisselvallig.
Het gaat eigenlijk vooral om de dingen (of Nienkes) die heel dichtbij zijn of haar aanraken, dat zorgt eigenlijk altijd voor unconfidence. Alles wat een meter verder bij haar vandaan is, is vrijwel nooit eng of minder snel.
Ergens denk ik; blijkbaar zit dat issue nogal diep, dus zal ik er meer geduld mee moeten hebben. Aan de andere kant kan een andere techniek/inzicht/watdanook ons vast verder helpen.
We hebben altijd al een friendly game issue gehad, maar het is nu erger dan ooit (of nee; ik zie meer en vind er meer van) Er zit meer verhaal bij, en we hebben al een aantal technieken gebruikt, maar dat is teveel tekst voor nu.
Als iemand iets weet; heel graag!
Bladwijzers