Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Sensation vs Heather Moffet Fhoenix vs Torsion

  1. #1
    Forumlid Banjer's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    Prov. Groningen
    Berichten
    72

    Sensation vs Heather Moffet Fhoenix vs Torsion

    Ik heb de laatste tijd het gevoel dat Banjer en ik aan iets nieuws toe zijn... een nieuw zadel.
    De Torsion die we nu hebben is echt geweldig en fantastisch hoor, na 4 jaar ofzo nog steeds in zeer goede staat... Banjer vindt het ook nog steeds erg fijn... maar toch... ik heb dus het gevoel dat we aan iets nieuws toezijn.

    Nu wil ik graag in dit topic een vergelijking van de 3 zadels die ik in de titel heb genoemd... ik ben alleen bekend met de Torsion... en ik wil dus graag wat meer info (en gebruikerservaringen) over de Sensation en de Fhoenix, zodat ik van alle zadels een goed beeld kan (proberen te) vormen..
    Super Banjer !!!

  2. #2
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re:Sensation vs Heather Moffet Fhoenix vs Torsion

    Ik heb geen ervaring met de sensation of HM maar volgends mij heeft callipo de HM gehad en heeft marja geloof ik ooit de sensation getest en daar was ze volgends mij niet zo enthousiast over, maar over meer info zou ik misschien even een pbtje sturen.

  3. #3
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Sensation vs Heather Moffet Fhoenix vs Torsion


    Wat is de reden dat je 'aan een nieuw zadel toe bent' als het oude nog goed ligt én lekker zit?

    En wat voor type zoek je?

    Ik heb inderdaad de Foenix gehad. Nog het oude type, meen ik.
    Tijdens een oefenles van Heather was ik helemaal weg van dit zadel, maar in de praktijk bleek het tegen te vallen. De zachtheid van het schuim is temperatuur afhankelijk, wat ervoor zorgt dat je zadel in de zomer lekker zacht zit, maar in de winter keihard is (in elk geval het eerste half uur en wanneer je met thermobroek rijdt, blijft dat ook zo). Gevolg: zadel vormt zich meer niet naar je zit.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #4
    Forumlid Banjer's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    Prov. Groningen
    Berichten
    72

    Re:Sensation vs Heather Moffet Fhoenix vs Torsion

    *late reactie*

    We zijn toen aan een nieuw zadel omdat mijn gevoel zegt dat het "juist" is... klinkt misschien vaag, maar ik kan het ook niet goed uitleggen. Banjer is 15 nu... ik heb het gevoel dat een ander model boomloos zadel beter is op langere termijn... ik denk graag vooruit en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat Banjer's rug op den duur gaat "inzakken" zoals je bij wel meer oudere paarden ziet... ik weet dat het ook nog wel een hele tijd kan duren, of zelfs niet hoeft te gebeuren... maar ik wil niet dat ik op het laatste moment met spoed een ander zadel moet gaan "haasten" omdat blijkt dat Banjer's rug toch wat anders nodig blijkt te hebben. Dit alles heb ik uiteraard overlegd met onze osteopate en het lijkt haar ook niet onverstandig...

    Inmiddels hebben we via Bokt een zadel gevonden dat ons erg aanspreekt... een niet veel gebruikte Vogue, van Heather Moffet. Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan op internet en alles wat ik lees is zeer positief... zelfs dat er een kleipad-test is geweest met een gewoon dekje en dat er geen drukkingen gemeten waren... En er zitten ook kussens bij waarmee het zadel aangepast kan worden voor paarden met een hoge schoft...

    Het zadel is alleen wel een eind bij ons weg... wij wonen in de prov. Groningen en het zadel is vlakbij Amsterdam... maar mijn vriend gaat 17 februari omrijden als hij hierheen komt en neemt het zadel dan mee...
    Super Banjer !!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •