Wel, dat merk ik nu ook bij Nikita. Zij staat bij een kudde van 5 paarden (4merries en één ruin). De ruin is hier duidelijk de alpha, maar Nikita vindt hem zelden of nooit sympathiek. Als hij in de buurt van ons (Nikita en mezelf) komt, kijkt ze me altijd aan van "je gaat hier toch iets tegen doen, hé".In de kudde heb je natuurlijk altijd een alpha, maar eigenlijk vinden de meeste paarden uit die kudde die alpha helemaal niet zo leuk en zijn daar geen vriendjes mee. Eerder is het zo dat ze door het alpha gedwongen worden dingen te doen. Vaak zie je ook in een kudde een rustig en stabiel paard, die paarden liever volgen (de passive leader) dan de dominante alpha.
Je hebt me kunnen overtuigen. Heb het boek besteld en ben dus in blijde verwachting. Ssssppannnend!!Zijn boeken zijn trouwens ook echte aanraders om te lezen. Ik heb ze zelf bij bol.com besteld. Zijn schrijfstijl is heel prettig, het is in een romanvorm geschreven. Het is wel Engels, maar het is prima te lezen.
Spijtig dat hij geen clinics in Europa geeft. Zou hem eens graag in levende lijve bezig zien.
Bladwijzers