Klinkt goed, Timbers.
Een vriendin van mij wilde haar IJslander ophalen, die in training had gestaan voor in te rijden. De heenweg op de trailer was al niet goed verlopen, het paard kreeg het telkens voor elkaar om over het touw te gaan met de voorbenen. Nu bij het ophalen, waarschuwde ik mijn vriendin dat ze dit toch beter even rustig kon voorbereiden. Maar dat was niet nodig. Ik heb met angst en beven mijn trailer uitgeleend aan haar. Dit was de derde keer dat de IJslander op een trailer ging, de eerst keer verdoofd, de tweede keer, met dat touw-gedoe, nogal traumatisch. Nu ook met véél druk, in één keer eropgezet, hup klep dicht en rijden, ongeveer 40km. Toen we bijna thuis waren, ineens een geraas achterin! De IJslander was óver de stang gegaan met haar voorbenen en had het raampje eruitgetrapt met de voorhoeven. Het duurde effe voordat we de IJslander terug hadden over de stang... Ze had alleen wat schaafwonden aan de benen, en mijn vriendin blijft volhouden dat ze niet angstig, getraumatiseerd ed. was.
Ik ben 2 weken boos op haar geweest, om zoveel kortzichtigheid. Dit had voorkomen kunnen worden, met een degelijke voorbereiding, is mijn mening. En bovenstaande stukje van Timbers, klinkt tenminste doordacht...Een trailer is geen natuurlijke omgeving voor een paard, en daar mag best wat meer rekening mee gehouden worden.
Bladwijzers