Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 44

Topic: Liberty

  1. #1
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Liberty

    Hoi lieve forummers,

    Laatste weekjes speel ik wat liberty met Wonder, dit gaat steeds beter alleen kan ze soms wat in mijn ogen plotseling vertrekken en ik kan dit niet verklaren. Daarnaast weet ik helemaal niet wat ik er mee aan moet.

    Vandaag heb ik een stukje gefilmd. Nu was het veel erger dan anders.
    Overigens is het al wel beter, eerder kwam ze niet meer terug.

    Nu komt ze vaak in volle draf terug, met oren naar voren en kauwt direct als ze weer naast mij staat.

    Wat is dit voor gedrag? RB of LB?

    ik kan het filmpje wel toevoegen, maar hier rent ze meer dan dat ze bij mij is



    Nog een filmpje van eerder terug, wel even je geluid uitzetten het waait hard.

    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  2. #2

    Re:Liberty

    Hoi,

    Ik heb filmpje een gekeken. Filmpje twee niet want daar werd ik meteen misselijk van. Beeld beweegt te veel voor mij.

    Over filmpje 1 het volgende. Als je paard tijdens liberty twee keer ontsnapt, dan moet je terug online. Want bij drie keer heb je een patroon ingebouwd. Dat heb je nu ook gedaan dus.

    Het is mind, flexion, weight, feet. Je hebt geen mind, en dus heb je geen controle over de feet. Ik zie geen enkele logica of opbouw in je sessie. Je ruimte is ook veel te groot om liberty te starten. Begin maar eens in een kleine ruimte. Veel stilstaan, veel wachten. Kleine stapjes en weer ontspannen. Ik ben een tijdje terug begonnen met Twister met liberty. De eerste dag deden we alleen online (zonder het touw te gebruiken). Pas toen dat goed ging, gingen we heel voorzichtig at liberty. En alleen maar dingen die we echt goed kunnen.

    Ik zie jou dingen doen die boven je macht liggen. Als je niet weet wat je aan het doen ben, kun je beter stoppen.

    Misschien kun je e.e.a. terug lezen in Twister's dagboek. En wat Parelli literatuur opzoeken over liberty. Altijd eerst online beginnen om te kijken hoe het is met je rapport, respect, impulsion en flexion. Als Wonder, online een cirkel loopt met haar hoofd naar buiten, dan hoef je het at liberty niet eens te proberen.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  3. #3
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Liberty

    Bedankt voor je reactie Roos.

    Zo te zien wil ik weer eens te snel.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  4. #4

    Re:Liberty

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991

    Zo te zien wil ik weer eens te snel.
    Weet je uberhaupt wat je wil?

    Wat is je doelstelling?

    Wat wil je bereiken? Welke games moet je online checken voor je at liberty gaat? Probeer dat wat je at liberty wilt bereiken, eerst eens online te krijgen op een fase 1.

    Of het LB of RB gedrag is, is eigenlijk helemaal niet interessant. Het gaat niet om Wonder, het gaat om jou.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  5. #5
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Liberty

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991

    Zo te zien wil ik weer eens te snel.
    Weet je uberhaupt wat je wil?

    Wat is je doelstelling?

    Wat wil je bereiken? Welke games moet je online checken voor je at liberty gaat? Probeer dat wat je at liberty wilt bereiken, eerst eens online te krijgen op een fase 1.

    Of het LB of RB gedrag is, is eigenlijk helemaal niet interessant. Het gaat niet om Wonder, het gaat om jou.
    Ik weet hier even geen antwoord op.

    Ik voel me gewoon stom dat ik het zelf niet weet.

    Het is allemaal veel moeilijker dan ik denk.. pfff het maakt iniedergeval veel emoties los in mij.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  6. #6

    Re:Liberty

    Hoi lieve Marit,

    Het is uiteraard niet de bedoeling dat je je stom voelt. Ik denk dat 90% van de mensen geen idee heeft van het WAAROM ze een bepaalde oefening of WELK moment doen. Dat kost inzicht, jaren en ervaring. Oh en goede educatie denk ik ook nog.

    Veel mensen spelen gewoon de 7 games. Als je dan vraagt, waarom speel je NU DEZE game, dan weten mensen dat gewoon niet. Ze doen de 7 games omdat ze dat geleerd hebben. En dat is natuurlijk een heel goed begin. De enige manier om dingen te ontdekken is om ze te doen. Ik ben blij dat je liberty doet, dan ben je in ieder geval progressief en dat is belangrijk. Waar ik nog blijer om ben, is dat je HULP vraagt nu je in de gaten hebt dat het niet gaat zoals je zo willen.

    Feedback vragen met een filmpje op het forum getuigt van zelfkennis en lef. Chapeau dus! Nu krijg je weer feedback en kun je weer verder. Mooi toch. Als je niks gedaan had of niks gevraagd had, was je niet verder gekomen. Cool dus!

    Liefs
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  7. #7
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Liberty

    Hoi Roos,

    Bedankt zo had ik het even niet bekeken.
    Ik ga er nog maar even over slapen.

    Ik moet maar eens hard gaan sparen voor wat theoretisch materiaal van Parelli, dat begin ik steeds meer te missen.

    Bedankt nogmaals.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  8. #8
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Liberty

    Zit je al op connect? Daar is al heel veel kennis te vinden, zeker als je de oude SC site erbij pakt

  9. #9
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Liberty

    Ik denk dat ik liberty speel omdat ik het 'cool' vind, omdat ik het leuk vind.
    Dat ik er misschien niet aan toe ben, ontwijk ik liever, want ik wil het gewoon.

    Ik vind het relativeren erg moeilijk merk ik, en nu heb ik gelijk zo iets van, zie je nou wel ik kan het niet. Stom he? ik vind dat stom van mijzelf.
    Ik voel altijd sterk het gevoel ergens de beste in te willen zijn, dat iemand tegen mij op kan kijken met het idee: He wat gaaf dat zou ik ook wel willen.

    Gat, wat voel ik mij nu een aansteller, geen idee waarom ik het hier schrijf, maar ik denk dat de reden is dat ik liberty speel met Wonder, not fair.




    @ Ronja, ja daar zit ik, maar kom er niet veel verder mee. Er zit voor mij geen structeer in.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  10. #10

    Re:Liberty

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Ik denk dat ik liberty speel omdat ik het 'cool' vind, omdat ik het leuk vind.
    Dat ik er misschien niet aan toe ben, ontwijk ik liever, want ik wil het gewoon.

    Ik vind het relativeren erg moeilijk merk ik, en nu heb ik gelijk zo iets van, zie je nou wel ik kan het niet. Stom he? ik vind dat stom van mijzelf.
    Ik voel altijd sterk het gevoel ergens de beste in te willen zijn, dat iemand tegen mij op kan kijken met het idee: He wat gaaf dat zou ik ook wel willen.

    Gat, wat voel ik mij nu een aansteller, geen idee waarom ik het hier schrijf, maar ik denk dat de reden is dat ik liberty speel met Wonder, not fair.
    Misschien niet zo fair maar wat knap van je dat je deze analyse durft te maken. Dan wordt het vanaf nu vast anders.

    Ik doe ook wel eens iets met mijn paarden omdat ik aan een ander wil laten zien dat ik dat kan. Ook niet zo fair, niet zo horsemanship achtig en het slijt met de jaren merk ik. Ik kan steeds beter bij mezelf blijven. It takes time.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  11. #11
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Liberty

    Ik ga misschien heel fel projecteren, maar ik denk dat je liberty heel mooie dingen wil kunnen om aan jezelf te bewijzen dat je relatie met Wonder goed is. En jullie hebben zo grote stappen gemaakt, er zeggen mensen dat ze Wonder niet eens meer herkennen zo is ze veranderd. Super dus. Misschien voelen de dingen die je wel bereikt hebt voor jou even heel leuk aan en erna 'vergeet' je een beetje hoe het helemaal in het begin was? Je bent super op weg met haar, maar neem de tijd om van de reis te genieten en niet naar de finish te racen. Zelf vind ik dit ook een enorme valkuil. Als dit niet klopt, dan mag je deze post gewoon negeren hoor. Ik probeer maar mee te denken.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  12. #12
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re:Liberty

    Ik zie een pony die erg op je let en heel erg bezig is om bij te blijven. Ik denk alleen dat de hindernis haar net een beetje te voorwaarts maakt en ze haar enthousiasme niet meer kan beteugelen. Ze komt daarna weer makkelijk naar je toe. In het kader van dingen om aan te werken zou ik als ik jou was aan de slag met de hindernis online. Stoppen voor de hindernis, touch it met hindernis. Eroverheen en dan stop en stukje back up. Als dit een van de eerste keren liberty is dan zou ik erg blij zijn denk ik. ( ik kan me namelijk nog wel een van mijn eerste liberty pogingen herinneren waarbij Sjo ervandoor ging en zeker 15 minuten lang niet terugkwam bij ondanks de andere cursusdeelnemers die hem naar me toe probeerde te drijven).

    Ps. Wie speelt er nou niet liberty omdat het zo cool is. Dat is zeker ook 1 van mijn drijfveren. Ik zie niet in waarom dat slecht is.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  13. #13

    Re:Liberty

    Ja Maaike, daar ben ik het helemaal mee eens.

    Wonder wil bij Marit zijn, ze komt iedere keer terug. En zo mooi vind ik om te zien dat Marit iedere keer weer blij is dat ze terug komt en aait. Wow.

    Dat had ik de eerste heel veel keer met liberty ook niet hoor.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  14. #14
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Liberty

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gilraen
    Ik ga misschien heel fel projecteren, maar ik denk dat je liberty heel mooie dingen wil kunnen om aan jezelf te bewijzen dat je relatie met Wonder goed is. En jullie hebben zo grote stappen gemaakt, er zeggen mensen dat ze Wonder niet eens meer herkennen zo is ze veranderd. Super dus. Misschien voelen de dingen die je wel bereikt hebt voor jou even heel leuk aan en erna 'vergeet' je een beetje hoe het helemaal in het begin was? Je bent super op weg met haar, maar neem de tijd om van de reis te genieten en niet naar de finish te racen. Zelf vind ik dit ook een enorme valkuil. Als dit niet klopt, dan mag je deze post gewoon negeren hoor. Ik probeer maar mee te denken.
    Ik denk dat je een goed punt hebt, ik ben niet zo snel tevreden. Ik kan wel heeeeel blij zijn met iets kleins, maar het moet wel SNEL groot worden.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    Ik zie een pony die erg op je let en heel erg bezig is om bij te blijven. Ik denk alleen dat de hindernis haar net een beetje te voorwaarts maakt en ze haar enthousiasme niet meer kan beteugelen. Ze komt daarna weer makkelijk naar je toe. In het kader van dingen om aan te werken zou ik als ik jou was aan de slag met de hindernis online. Stoppen voor de hindernis, touch it met hindernis. Eroverheen en dan stop en stukje back up. Als dit een van de eerste keren liberty is dan zou ik erg blij zijn denk ik. ( ik kan me namelijk nog wel een van mijn eerste liberty pogingen herinneren waarbij Sjo ervandoor ging en zeker 15 minuten lang niet terugkwam bij ondanks de andere cursusdeelnemers die hem naar me toe probeerde te drijven).

    Ps. Wie speelt er nou niet liberty omdat het zo cool is. Dat is zeker ook 1 van mijn drijfveren. Ik zie niet in waarom dat slecht is.
    Dank voor je bericht.
    De hindernis is een voorbeeldje, vandaag was het ook wel extremer dan anders.

    Al was het van de zomer helemaal drama, dan rende zij zicht eerst suf en dan kwam ze pas terug.

    Ik denk dat het niet slecht is om liberty te spelen omdat het cool is, maar het is wel slecht als je paard er niet aan toe is. Zo als ik het nu begrijp is Wonder er niet aan toe.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Ja Maaike, daar ben ik het helemaal mee eens.

    Wonder wil bij Marit zijn, ze komt iedere keer terug. En zo mooi vind ik om te zien dat Marit iedere keer weer blij is dat ze terug komt en aait. Wow.

    Dat had ik de eerste heel veel keer met liberty ook niet hoor.
    Ik aai haar inderdaad elke keer omdat ik ook ECHT BLIJ ben dat ze weer terug komt, ze komt ook met een mooie draf terug. Dát vind ik leuk.
    Ik vind het voor wel vervelend dat ik haar zo aan dr lot over heb gelaten.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  15. #15
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Liberty

    Wat ik ook nog wel een beetje denk te herkennen bij Wonder is dat het ook wel spannend is, zo los. Marbo vond dat ook heel spannend, kon alleen maar bij me blijven als hij heel dicht bij was, en die afstand kunnen we nu steeds een stukje oprekken. Maar adrenaline (tempo) maakt dat de veilige afstand weer een stuk kleiner word. Ik zie wonder ook steeds vertrekken als je tempo omhoog gaat (en de spanning toeneemt). Don't go there but strecht the comfortzone heeft mij veel inzicht gegeven in die veilige afstand.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •