Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: spieren

spieren

Ik heb een vraagje over de training van Annie. Ze is een vrij klein paard en heeft nu niet veel bespiering. Ik hoor van mensen bij mij op stal dat ik daar nu veel aan zou moeten werken. Ik ben nu meer bezig met parelli lvl 2, veel grondwerk en een beetje rijden. Hierbij werk ik dan natuurlijk ook wel aan wat extra spierkracht, maar niet zoals bij academische rijkunst ofzo.
    Ik denk zo lang ik niet meer vraag dan Annie aan kan, het niet veel uitmaakt hoe lang ze er over doet om voldoende spieren te krijgen.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Hoe werken jullie aan de draagkracht van je paard? Wie combineert dit met Parelli? Of doen de Parelliers alleen maar Parelli en is dit voldoende?

Re:spieren

Wat je kunt doen voor bespiering is misschein balkjes draven, op de cirkel of juist rechtuit.
    Dit kan online of onder zadel ook natuurlijk.
    En ik denk zelf ook dat bespiering moet groeien dat komt niet zomaar ineens, nicky bv krijgt nu pas steeds mee bespiering.

Ben verder ook wel benieuwd naar wat andere erover te zeggen hebben.

Bespiering groeit vanzelf mee met de levels. Persoonlijk heb ik ook het een en het ander gecombineerd met AC aan de hand. Mijn paard begon een jaar of 2 geleden pas 'uit te zwaren', hij was toen 7 jaar oud. We begonnen toen aan level 3 dingen. We hebben ook een tijdje hill therapy gedaan (kun je vinden in de SC vault), dat hielp wel voor de bespiering van de bovenlijn.

Nu ben ik al drie weken ziek, en doet mijn paard niet veel. Dan zie je weer dat bespiering komt en gaat. Het is nu weer minder dan voorheen. Wanneer we weer wat gaan doen, komt het vaak na een aantal weken weer terug.

EquusPondus Hippische sportoefentherapie: Houding van Ruiter en Paard
    Balance Coach, lessen, workshops, lezingen

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Als je haar verder niet teveel belast dan is het in ieder geval niet erg denk ik dat je er niet mee bezig bent. Zelf vindt ik het altijd goed voor het lijf van je paard om toch wat werk aan de hand te doen, en dat kan vrij eenvoudig en hoeft niet eens altijd via Klassieke dressuur, ik vindt de methode van Karen Rolph ook heel erg prettig en goed aansluiten bij Parelli, zij gaat er overigens wel vanuit dat er al een bepaalde basis is maar ik ga er vanuit dat die er bij Annie al aardig inzit of niet?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Als je rijd op Annie en je woont in een gebied waar je heuveltjes kunt stappen is dat heel goed voor de bespiering, stappen word soms onderschat maar is een hele goede om spieren langzaam op te bouwen
    Werken aan de hand of lange lijnen is ook fijn om te doen en brengt wat afwisseling in de training
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Bladwijzers

Forum Rechten