Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: Doel / Uitleg schrik -obstakeltraining

  1. #1
    Actief Forumlid Daf's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2010
    Leeftijd
    45
    Berichten
    110

    Doel / Uitleg schrik -obstakeltraining

    Hallo,

    bij mij op stal is het plan ontstaan om een schrik -obstakeltraining te organiseren. Daar ik zelf hoog zwanger ben en het lopen mij beslist niet makkelijk af gaat, zal mijn bijrijdster met Kyra mee gaan doen en zal ik gaan helpen met de organisatie. De bedoeling is dat we deze dag zelf gaan opzetten.

    Naast het bedenken van obstakels, wil ik de dag een iets diepere bedoeling geven, door uit te leggen wat het doel is van zo'n training en proberen te bereiken dat iedereen goed zijn paard zal gaan lezen / luisteren.

    Nu ben ik internet al aan het afstruinen, maar eigenlijk kan ik nergens wat info vinden over het doel van zo'n training en uitleg over het lezen van je paard en daarop reageren.

    Dat het dus niet een kwestie is van hup-gaan-trekken-duwen-niet zeuren-je moet, maar kan ik mijn paard leren dat het niet eng is, dat het paard zich openstelt voor het obstakel, vertrouwen bieden en mocht het niet lukken dat het geen falen is, maar een les waar je later op door kan gaan.

    Hopelijk hebben jullie ideeën, tips, op-aanmerkingen die ik kan gebruiken

  2. #2
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Doel / Uitleg schrik -obstakeltraining

    Het doel van schrik- en obstakeltraining is je paard zelfverzekerder maken rond vreemde dingen. Het gaat niet om het verhogen van de controle, maar vergroten van het zelfvertrouwen van het paard. Te paard komt het paard eerst, vandaar dat het verstandig is om paarden vanaf de grond te begeleiden vanaf dezelfde plek of ongeveer dezelfde plek. Dan kan het zijn dat een paard je wel volgt door een obstakel achter je, maar deze niet durft te nemen als hij of zij zelf eerst moet. Het draait niet om moeten, maar om moedig.

    Door te kijken naar het paard, soms een pasje terug te doen en nieuwsgierigheid op te wekken, vergroot je het vertrouwen en de moed.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •