Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: autobanden

  1. #1
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    autobanden

    Ik zie wel vaker dat er autobanden gebruikt worden met spelen. Ik weet zeker dat ze opgevuld worden met zand en zo als blokje (of blok als het grote banden zijn) gebruikt worden.
    Ik heb vandaag gespeeld met een lege band. Helaas bleef mijn paard er met zijn hoef inhangen (tilde niet hoog genoeg zijn hoef op) en hij heeft zo heel wat passen gezet waarbij hij de band meesleepte, toen is de band gekanteld en zijn hoef de rand geplopt waardoor hij echt vast zat. Daar heb ik hem uit weten te bevrijden. Hij bleef tijdens dit hele gedoe gelukkig kalm, maar ik mag er niet aan denken als hij in paniek geraakt was met zijn hoef zo vast in die band.
    Heb ik gewoon wat pech gehad en komt dit weinig voor? (de eerste keer dat hij zijn hoef erin plaatste, tilde hij zijn been goed op en kon hij ook zo in 1 pas er terug uit)
    Vul je de randen met zand en het midden niet zodat hij toch zijn hoef er echt in kan plaatsen?
    Is het toch gevaarlijk en kan je beter de banden enkel als blok gebruiken en dus helemaal met zand opvullen?

    Beeld bij mijn vraag:

    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  2. #2
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    37
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:autobanden

    Hoiii,

    Ik het een beetje hetzelfde probleem met Najib en bij Jairoh bestaat dit probleem juist niet. Wat je eerst kunt doen, is oefenen met een fietsband. Als die blijft hangen aan de hoef, is dat al een stuk minder indrukwekkend dan een hele autoband. Wat je ook kunt doen, is je paardje er vooruit uit vragen i.p.v. achteruit, dan gaat het bij mij meestal goed. Verder heb ik het ook gewoon nog af en toe, maar zie ik dit meteen als een extreme friendly game. Het nadeel is alleen, dat het vertrouwen in de autoband daarna weer een beetje weg is, maar stapje voor stapje leren ze wel hoe ze daar nu mee om kunnen gaan, zonder vast te komen zitten.
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  3. #3
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:autobanden

    om die reden gebruik ik géén autobanden. Er zit in de autoband ook nog ijzer verwerkt. Ik kan me allerlei rampscenario's voorstellen en zoek dan liever veiliger materiaal. Zoals een hoepel bijvoorbeeld. Die breekt tenminste in geval van nood.

  4. #4
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:autobanden

    Dat de band meegesleept werd vond ik ook niet zo erg, maar erin vastzitten met zijn hoef wel. Ik zag 1x dat hij eigenlijk zijn hoef wat geklapt neerkwam. Laatste wat ik wil is een blessure.
    Gelukkig vond Takoda de band nog steeds interessant. Hij was er niet van onder de indruk.

    Mja ik ga ze toch maar opvullen met zand en als blok gebruiken denk ik.
    Nog andere ideeen wat je met een band van deze grootte kan doen zijn ook welkom
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  5. #5
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    33
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:autobanden

    Sprongtjes maken
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  6. #6
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:autobanden

    Ik gebruikte eerst ook steeds autobanden. Bij Ab gebeurt dit 'meeslepen' heel erg vaak. Maar nooit gehad dat zijn voet dan vast kwam te zitten Denk dat je daarmee een beetje pech hebt gehad...

    Maar doordat Ab elke keer de banden meesleepte en er heel hard op ging stampen, zag ik dat het ijzerdraad te voorschijn kwam (dat verstopt zit in de rand van de banden). En dat vind ik te gevaarlijk worden, dus ik gebruik ze niet meer

  7. #7
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:autobanden

    Met Bowen moet ik daar ook erg mee oppassen, die houdt nu eenmaal van overal zijn voeten opzetten en met dingen voetballen.
    Dingen die stuk kunnen zijn dus vaak niet zo handig.

    Ik speel wel met banden en tonnen e.d., maar ik laat hem er nooit vrij mee klieren, dat kan gewoon niet voor zijn eigen veiligheid en voor het welzijn van de spullen
    Hij is er niet bang van, hangt er iets aan hem dan maakt hem dat niets uit, maar ik pas wel op met wat ik gebruik, want verwondingen of blessure's zitten we niet op te wachten.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •