Ik zie wel vaker dat er autobanden gebruikt worden met spelen. Ik weet zeker dat ze opgevuld worden met zand en zo als blokje (of blok als het grote banden zijn) gebruikt worden.
Ik heb vandaag gespeeld met een lege band. Helaas bleef mijn paard er met zijn hoef inhangen (tilde niet hoog genoeg zijn hoef op) en hij heeft zo heel wat passen gezet waarbij hij de band meesleepte, toen is de band gekanteld en zijn hoef de rand geplopt waardoor hij echt vast zat. Daar heb ik hem uit weten te bevrijden. Hij bleef tijdens dit hele gedoe gelukkig kalm, maar ik mag er niet aan denken als hij in paniek geraakt was met zijn hoef zo vast in die band.
Heb ik gewoon wat pech gehad en komt dit weinig voor? (de eerste keer dat hij zijn hoef erin plaatste, tilde hij zijn been goed op en kon hij ook zo in 1 pas er terug uit)
Vul je de randen met zand en het midden niet zodat hij toch zijn hoef er echt in kan plaatsen?
Is het toch gevaarlijk en kan je beter de banden enkel als blok gebruiken en dus helemaal met zand opvullen?
Beeld bij mijn vraag:
Bladwijzers