Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Spaanse zadels

  1. #1

    Spaanse zadels

    Ik ben op zoek naar een Spaans zadel voor m'n merrie. Twijfel tussen Zaldi en Deuber.
    Heeft iemand al met de Deuber gereden?

  2. #2

    Re:Spaanse zadels

    Niemand?

  3. #3

    Re:Spaanse zadels

    Ik heb een startrek espaniola van Deuber. Ben op zich wel tevreden over de kwaliteit, behalve dat het leer onderaan mijn zweetblad en waar mijn knie ligt toch wel hard gesleten is in de 1,5 jaar dat ik het nu heb. Verder een prima zadel waar mijn paard goed mee loopt. Ohja, springen kun je er echt niet mee! (dat was te verwachten, maar wel jammer)
    EquusPondus Hippische sportoefentherapie: Houding van Ruiter en Paard
    Balance Coach, lessen, workshops, lezingen

  4. #4
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:Spaanse zadels

    Ik was altijd helemaal weg van de Deuber barock en de Deuber Maxima. Inmiddels ben ik uiteindelijk na alles proberen tot de conclusie gekomen dat ik geen fan ben. Nu heb ik een Zaldi Sanjorge en een Zaldi Lusitanus. De Sanjorge is toch echt nog wel een stukje fijner. Ik vind de Zaldi zadels heerlijk. Ik zit er een stuk beter op en mijn paard liep er het lekkerst onder.

    De kwaliteit van de Sanjorge vind ik trouwens echt geweldig.

  5. #5
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Spaanse zadels

    Ik was heel tevreden over mij startrekk espaniola zowel qua liiging als zit. Het enige wat niet fijn is aan die zadels is dat de beugelophanging wat mij betreft echt te ver naar voren lag.

  6. #6

    Re:Spaanse zadels

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    Ik was altijd helemaal weg van de Deuber barock en de Deuber Maxima. Inmiddels ben ik uiteindelijk na alles proberen tot de conclusie gekomen dat ik geen fan ben. Nu heb ik een Zaldi Sanjorge en een Zaldi Lusitanus. De Sanjorge is toch echt nog wel een stukje fijner. Ik vind de Zaldi zadels heerlijk. Ik zit er een stuk beter op en mijn paard liep er het lekkerst onder.

    De kwaliteit van de Sanjorge vind ik trouwens echt geweldig.
    bedankt voor je reactie!
    Ik hoor vaak van mensen die serieus met paarden bezig zijn dat de Zaldi beter is.
    Ik moet misschien even testrijden met een zaldi. Ik heb interesse in de alta escuela. heb je daar al mee gereden? Ik wil namelijk geen Engelse zadels omdat het draagvlak van een Spaans zadel groter is en het zwaartepunt iets meer naar achteren ligt waardoor het voor het paard ook aangenamer is.
    De startrekk overwoog ik ook, maar die is echt boomloos, denk niet dat zo'n zadel erg geschikt is om er ook wandeltochten mee te maken.

  7. #7
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:Spaanse zadels

    Ik heb ook met de alta escuela gereden. Eigenlijk bijna met alle modellen. Ik denk dat het nogal afhankelijk is van je doel in het rijden wat fijn is. Zelf ben ik niet super groot en heb ik best een redelijk flinke andalu waardoor ik een wat smaller Engels zadel wel echt fijner vind.

  8. #8

    Re:Spaanse zadels

    Een Spaans zadel zit inderdaad breder. Ik heb er al mee gereden en de zit vond ik fijn, maar vond wel dat ik verder van het paard af zit. Mijn doel is wandeltochten maken en een heel klein beetje gymnastisch dressuur. Ik neem aan dat voor lange wandeltochten een Spaans zadel iets meer de druk verdeelt.
    Wat vond je van de Deuber?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •